Strona 1 z 1

Afera spalinowa 3.0TDI

: 14 lis 2018, 21:41
autor: mietek69
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,2659852

Ciekawe czy wcześniejsze silniki V6 od 2004r też coś miały kombinowane z oprogramowaniem...

: 14 lis 2018, 22:19
autor: mat1324
A nawet jeśli to co? Gdybym miał poliftową C7 lub A7 i odmowa aktualizacji nie wiązałaby się z utratą gwarancji, to na pewno nie pojechałbym do ASO, ponieważ akcja z 2.0 TDI nie wyszła na dobre właścicielom.

: 15 lis 2018, 00:52
autor: Doc
Kurna o co tu chodzi? :| Wywalać Audi A6 C6 TDI ?
"Super" Federalny Urząd Transportu (KBA). :|

ps: wkleję:
--------------------------------------------------------------------------------------------
"W środę, 14 listopada, Audi rozpoczyna w Niemczech pierwszą z kolejnych ośmiu akcji serwisowych związanych z usuwaniem skutków afery dieselgate.

Po zatwierdzeniu planu przez Federalny Urząd Transportu (KBA), w pierwszym etapie do serwisów trafić ma około 31 200 samochodów producenta z Ingolstadt. W sumie naprawa obejmować ma ponad 150 tys. średnich i dużych modeli niemieckiej marki.

Przedstawiciele producenta podkreślają, że zaproponowane rozwiązanie "w pełni odpowiada wymaganiom technicznym postawionym przez Federalny Urząd Transportu (KBA)".

Począwszy od jutra do serwisów wezwane zostaną modele Audi A6 i Audi A7 Sportback - wszystkie napędzane wysokoprężnymi silnikami 3.0 TDI z lat modelowych 2015-2018. Zaakceptowana przez KBA akcja polega na wgraniu nowego oprogramowania sterowania silnikiem i układem recyrkulacji spalin. Producent zaznacza, że aktualizacja "nie wpływa negatywnie na zużycie paliwa, wielkość emisji CO2, moc silnika, maksymalny moment obrotowy, poziom hałasu ani trwałość silnika i układu oczyszczania spalin".

Firma z Ingolstadt wymienia oprogramowanie na własny koszt. Akcja ma jednak charakter obowiązkowy co oznacza, że producent zobligowany został do skontaktowania się ze wszystkimi użytkownikami wspomnianych modeli.

Kolejne z zapowiedzianych kampanii serwisowych mają rozpocząć się gdy tylko urzędnicy KBA przeanalizują i zaakceptują zaproponowane przez producenta rozwiązania problemu nadmiernej emisji spalin.

Począwszy od lipca ubiegłego roku, wliczając w to najnowsze modele, Audi zobowiązało się już do naprawy 850 tys. pojazdów. Wszystkie zainfekowane modele wyposażone są w wysokoprężne silniki V6 i V8. Firma przekonuje, że pojazdy otrzymają zupełnie nowe oprogramowanie sterujące układem recyrkulacji i oczyszczania spalin, które zostanie skrupulatnie przetestowane i przedstawione do akceptacji KBA. "


: 15 lis 2018, 05:24
autor: repek92
dla mnie to jest jeden wielki spisek koncernów paliwowych, w sieci jest dużo taki filmików jak to naprawdę jest.

: 15 lis 2018, 16:18
autor: carlos777
Kolejna odsłona spisku żarówkowego czyli tak zwane postarzanie produktu.
Tak się kończy jak podaż przewyższa popyt.
Niedługo trzy letnie auta będą stare a pięcioletnie to będzie już złom.

: 15 lis 2018, 17:07
autor: kiler22
Niedługo trzy letnie auta będą stare a pięcioletnie to będzie już złom.
ale za to w Polsce wszystkie będą idealne , sprowadzane od niemca który mało jeździł i trzymał w garażu pod kocem <rotfl>

: 15 lis 2018, 19:19
autor: repek92
zamiast czepiac sie tych nowych diesli co niby tak zatruwają to niech sie wezmą za tych co jeżdżą bez katalizatorów z wycinanymi DPF powinni rygorytycznie bardziej podchodzic do takich diagnoz mysle ze polowa by płakała jakby miała z powrotem wstawiac DPFy jak i katalizatory ale jak wiekszosc jeździ po znajomych to tak jest, np taki STAR to nim odpali to minie z 15 minut nim przestanie kopcic, to jak taki szrot przechodzi przegląd

: 16 lis 2018, 20:56
autor: Doc
No tak. :|
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/jhPVC3eu7B4" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>