Strona 1 z 1

AKE 2.5 tdi 180km w czym tkwi problem?

: 12 sty 2017, 21:00
autor: mardok1980
Witam kolejny raz kupiłem A6 c5 avant tylko teraz własnie z tym sławnym dieslem zeby sie przekonac na własnej skórze jak z nim jest naprawde! co jest w nich takiego awaryjnego skoro czesto widze je z przebiegami +300tys i wiecej.Mój to salon polska 257tys przebieg (oryginalny) silnik chodzi jak marzenie,przy odkrecaniugazu wogóle niekopci chociarz ma jeszcze oryginalne wtryski i wogóle chodzi jak marzenie i jezdzi na pełnym syntetyku.z tego co czytałem to opinie są podzielone bo jedni piszą ze non stop sie psuje a inni ze robią po 100tys i nic.Natomiast mój mechanik twierdzi ze wiekszosc tych awarii wynika z niedbalstwa posiadaczyu tych silników.Sprzegło i rozrzad było robione 10tys temu a ja własnie wymieniłem swiece i olej i przepłukałem nagrzewnice bo niebyło grzania i teraz jest ok:) prosze o opinie tylko te osoby które posiadały własnie te silniki bo z rególy najwiecej mówią ci co niemieli tylko słyszeli!

: 12 sty 2017, 23:20
autor: yaszczur
Poczytaj tutaj
a6-c5-silniki-25tdi-v6-wszystkie-typy-k ... t13669.htm
i tutaj
all-a6-s6-rs6-c5-zestawienie-silnikow-a6c5-vt59500.htm
i tutaj
75 stron z usterkami 2.5tdi w dziale technicznym
search.htm?mode=results

...nie ma sensu przepisywać forum po raz n-ty.
mardok1980 pisze:Natomiast mój mechanik twierdzi ze większość tych awarii wynika z niedbalstwa posiadaczy tych silników
To jest akurat prawda i można ją odnieść nie tylko do tego konkretnego silnika, ale ogólnie do większości.

: 13 sty 2017, 17:52
autor: Kilt
Jeśli przebieg jest faktyczny i dbano o auto, to nie powinieneś mieć z nim najmniejszych problemów. Kilku moich znajomych ma te silniki i nic się z nimi nie dzieje. Jeden ma nawet silnik z 99 r. (czyli ten najbardziej awaryjny), 260 kkm na liczniku i wszystko śmiga. FIS mu tylko piksele gubi. Ale olej zmienia co 10 kkm.
Ja mam wprawdzie BAU, 273 kkm i jak odpalam auto po 3 miesiącach postoju, to odpala od razu. Turbina jest jeszcze od nowości nawet, ale dbam o nią. Auto wkręca się z każdych obrotów i nigdy mnie nie zawiodło. Ale od zawsze leję syntetyk 5W40 i BP Ultimate, dobre filtry i zamienniki dobrej jakości. Wyznaję zasadę, że jak dbasz, tak masz :)
Aha, no i warto od czasu do czasu przegonić auto. Tylko nie przesadzać. 170 - 180 km/h ten silnik znosi bez problemu. Tylko w lato temp. oleju podskoczy do ok. 110 C. Wyższe prędkości, owszem, można stosować, ale na krótko.

: 13 sty 2017, 20:50
autor: mardok1980
Kilt pisze:Jeśli przebieg jest faktyczny i dbano o auto, to nie powinieneś mieć z nim najmniejszych problemów. Kilku moich znajomych ma te silniki i nic się z nimi nie dzieje. Jeden ma nawet silnik z 99 r. (czyli ten najbardziej awaryjny), 260 kkm na liczniku i wszystko śmiga. FIS mu tylko piksele gubi. Ale olej zmienia co 10 kkm.
Ja mam wprawdzie BAU, 273 kkm i jak odpalam auto po 3 miesiącach postoju, to odpala od razu. Turbina jest jeszcze od nowości nawet, ale dbam o nią. Auto wkręca się z każdych obrotów i nigdy mnie nie zawiodło. Ale od zawsze leję syntetyk 5W40 i BP Ultimate, dobre filtry i zamienniki dobrej jakości. Wyznaję zasadę, że jak dbasz, tak masz :)
Aha, no i warto od czasu do czasu przegonić auto. Tylko nie przesadzać. 170 - 180 km/h ten silnik znosi bez problemu. Tylko w lato temp. oleju podskoczy do ok. 110 C. Wyższe prędkości, owszem, można stosować, ale na krótko.
No własnie tez tak jak ty uwazam ze jak sie bba tak sie ma.I uwazam ze wiekszosc tych aut sprowadzanych ma przebiegi po 500tys poprzekrecane na 200tys to potem sie wszystko sypie a i tez niewiadomo jak Niemiec o to dbał? a pozatym handlarz zeby zarobic musi sprowadzic zajezdzone auto potem zrobi detailing i puzniej wydaje sie rodzynek hehehe albo zajezdzone i roztrzaskane zeby sie tez opłacało bo dobre w Germani są drozsze niz u nas z tego co nieraz zerkałem:)