Strona 1 z 1

[ All ] Multitronic - naprawa

: 29 sty 2012, 15:03
autor: A6 Forum - fassi1
Witam.
Uporałem się z moim multitroniciem i podzielę się jak to zrobiłem.
Ogólnie skrzynia wyrzucała błąd: transmission range sensor fault.
Na zegarach literki PRND zaczynały mrugać a skrzynia przechodziła w tryb awaryjny.
Podczas jazdy w pozycji D czasem gubiła bieg, tak jakby przeżucała się na luz, auto nie jechało.
U jednego ze specjalistów od tych skrzyĂą dowiedziałem się, że jest to szwankujący komputer
i za nowy kumputer + wymiana chcięli 1000funtów.
Znalazłem jednak firmę http://www.ecutesting.com/
która specjalizuje się w testowaniu i naprawie komputerów.
Znają problem tego komputera Multitronic.
Problemem tego komputera jest jego wadliwa budowa i jeśli zakupimy nowy, to i tak po czasie ponownie zacznie szwankować.
Fima ta testuje i przebudowuje twój własny komputer i daje dożywotnią gwarancję.
Koszt tego to 185funtów razem z przesyłką do klienta na terenie Anglii.
Wszystko co musiałem zrobić to wymontować komputer ze skrzyni.
Tą sprawę skonsultowałem z technikiem z Sopa Serwis, który potwierdził, że należy zlać olej i zdemontować tylną pokrywę i nie ma tu żadnych utrudnieĂą.
Ogólnie ni jest to takie trudne.

Najpierw podnosimy auto na tyle aby można było dostać się do skrzyni.
Po pierwsze trzeba zlać olej ze skrzyni więc auto musi być podnisione i pozostawione w pozycji poziomie (proces opisany w temacie wymiana oleju w skrzyni Multitronic).
Dla ułatwienia dostępu ściągnąłem łączniki wydechów (klampy) aby można było przesuwać delikatnie katalizatory na boki na elastycznych połączeniach.
Wykręciłem także tylne sondy z katalizatorów dla ułatwienia dostęu.
Potem wypiąłem wtyczkę z komputera skrzyni poprzez wysunięcie zawleczki we wtyczce w lewą stronę tak jak w ECU benzynowym.
Na górze tylnej pokrywy skrzyni jest zamocowany uchwyt trzymający linkę idącą od gałki zmiany biegów do skrzyni.
Jedna nakrętka 13mm mocuje linkę do uchwytu (zaznaczyć sobie czymś pozycję tej śruby w uchwycie i składając wszystko zamontować ją w tym samym miejscu) a potem 3 śruby 13mm mocują uchwyt do pokrywy skrzyni. Demontujemy je.
Potem lewy górny róg pokrywy ma taką wyprfilowaną blaszkę zamocowaną do pokrywy na jedną śrubę, wykręcamy śrubę i blaszkę mamy w ręce.
Teraz domontaż pokrywy czyli wykręcenie śrób mocujących pokrywę dookoła.
Niestety ni widać dwóch górnych śrób więc jest to mały tast na giętkość rąk, pomału spokojnie i wszystkie śruby idzie wykręcić. ÂŚruby te są na gwiazdkę ale nie pamiętam jaki rozmiar.
Po mału odsuwamy pokrywę w kierunku tyłu auta i to tyle, pokrywa zdemontowana.
Może wycieknąć nam niewielka ilość oleju ale przed demontażem dobrze jest pozostawić skrzynię na trochę z wykręconym korkiem spuszczania oleju tak aby wszytki olej spłynął.
Teraz widzimy przed sobą ECU, który zamocowany jest przy pomocy dość długich trzech śrub imbusowych.
Wykręcamy śruby i pomału wysuwamy ECU w poziomie w kierunku tyłu auta, poprostu pomału ciągnąć do tyłu i ECU mamy w rękach.
Teraz możemy wysłać ECU do naprawy.
Po powrocie ECU od naprawy skłądamy wszystko w odwrotnej kolejności do demontarzu.
Dobrze jest zakupić sobie nową uszczelke, która idzie pod pokrywę.
Zalewamy olej do skrzyni.
Cieszymy sie sprawnym Multitroniciem.

Służę pomocą w kontakcie z firmą naprawiającą te komputery.
Nie oczekuję za to żadnego wynagrzodzenia.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 30 sty 2012, 00:42
autor: Hohe
Jaka to konkretnie skrzynia? Bo w opisie masz Volvo.

: 30 sty 2012, 08:04
autor: A6 Forum - fassi1
To jest Multitronic EZF.