Strona 1 z 2

[All 1.9TDI] Czyszczenie EGR i kolektora

: 28 sie 2008, 15:19
autor: Murzyn
Postaram sie w prosty, wrecz lopatoogiczny :rolleyes: sposob opisac jak wyczyscic EGR. Troche zabawy jest, (pewnie za 1 razem) ale satysfakcja z dobrze wykonanej pracy bezcenna :twisted:

Obrazek
Obrazek


1. Rozkrecamy objemke color czerwony
2. Odkrecamy 2 sruby imbus M6
3.Aby odkrecic srube nr 3 musimy wczesniej:
4.Odkrecic sruby od dolu imbus M8
5.Wyjac ta sliczna rure (na foto juz zdjeta) mozna ja przeczyscic, ale jest tylko okopcona
Obrazek
Obrazek
odkrecajac wczesniej 2 sruby nasadka 12
Obrazek
Obrazek
6.Teraz bez problemu mozemy odkrecic srube 3 (foto1) imbus M6
7.Wyjmujemy EGR i zdejmujemy wezyk1 i wezyk2
Obrazek
Obrazek
wezyk2 zchodzi bez problemu, natomiast z wezyka1 zdejmujemy metalowa objemke i wyjmujemy go przy uzyciu ciut wiekszej sily :twisted:
8.Zarowno EGR
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jak i kolektor
Obrazek
Obrazek
sa strasznie zawalone gestym "nagarem".
9.Odkrecamy 6 srub color czerwony i zdejmujemy kolektor ( z jedna z nich meczylem sie 30min)
Obrazek
Obrazek
10.Czyscimy z grubasza EGR i kolektor i wkladamy do ropy/nafty/benzyny.
Bez dokladniejszego czyszczenia szczoteczka pewnie sie nie obejdzie.
11.Taki obraz widzimy porozkreceniu
Obrazek
Obrazek
12.Czekamy do rana az elementy znajdujace sie w nafcie/ropie nam sie oczyszcza :twisted:


Skladanie calosci jest banalnie proste i jest czysta sielanka w porownaniu do rozbierania. Nalezy tylko pamietac o wszytkich uszczelkach, skreceniu opasek.

Warto tez kilkukrotnie podociagac sruby kolektora.

Do moczenia i czyszczenia nie polecam Pb - wogole sie nie sprawdza. Pozatym bez czyszczenia mechanicznego (ja uzylem szczoteczki do zebow) sie nie obejdzie. W niektorych miejscach ten nagar jest twardy jak kamien - trzeba go delikatnie usunac.

W kolektorze jest tyle tej mazi, ze koniecznie trzeba to wyplukac cisnieniowo. Pomocny moze byc jakis kerscher. Dodatkowo wygrzebywalem to recznie ;)

Na koniec proponuje sprawdzic szczelnosc ukladu

Warto wymienic rowniez oring na nowy

: 28 sie 2008, 18:08
autor: kylo99
niewiem czy to tylko ja mam problem ale zdjecia z linkow nie idą

: 28 sie 2008, 19:13
autor: Voytec
u mnie tez nie ida :-(

: 28 sie 2008, 20:28
autor: robsyl
linki z fotkami nie dzialaja :-/

: 29 sie 2008, 00:56
autor: Murzyn
tak postaram sie to poprawic, ale ze wzg na dos wolny net chwile to potrwa. Nie wiem dlaczego linki do pelnych zdjec nie dzialaja. Moze ktos z wladzy pomoze??

[ Dodano: 2008-08-29, 02:30 ]
narazie dla zainteresowanyc wrzuce link z tematem gdzie widac fotki (mam nadzieje ze zarzad sie nie obrazi) a jak tylko naucze sie tu dodawac foto zmodyfikuje temat)
http://a4club.eu/index.php?topic=137.0 ;-)

[ Dodano: 2008-08-29, 16:16 ]
zdjecia powinny juz dzialac

: 29 sie 2008, 20:54
autor: alukard
piekny manual :)

napewno sie przyda <ok>

: 04 wrz 2008, 00:19
autor: martin a4
murzynku super robotaaaa powiedz mi tylko jakioe te uszczelki kupic i gdzie najlepiej ,obrazki chodza tylko trzeba dac pokaz obraz .pzdr

: 21 cze 2009, 09:46
autor: K@MiL
No i mam problem. Wyczyściłem EGR w silniku 1.9TDI 110KM AFN, było tam trochę sadzy tylko, że teraz spadła moc. Po podłączeniu VAG'a błąd na silniku 575. Czy czegoś nie podłączyłem albo coś uszkodziłem?

[ Dodano: 2009-06-21, 16:26 ]
Dokładnie jest to:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference

: 18 sie 2009, 23:31
autor: rash
K@MiL pisze:No i mam problem. Wyczyściłem EGR w silniku 1.9TDI 110KM AFN, było tam trochę sadzy tylko, że teraz spadła moc.
Jeżeli miałeś jakieś problemy, to rozumiem, że chciałeś przeczyścić dla pewności, jeżeli nie miałeś problemów, to po co paluchy pchać - jest zasada: działa - nie ruszać... przynajmniej w mojej branży. ;)

: 21 paź 2009, 21:43
autor: K@MiL
Gdyby nie było problemów to bym za to się nie brał...

: 22 paź 2009, 22:50
autor: Dodek
Murzyn, do mycia nagarow uporczywych osadów zamiast ropy benzyny czy tri polecam środek o nazwie DIMER - nie trzeba nawet skrobać osadów szczoteczką czy czymś innym ponieważ samo spływa ;-)

: 03 sie 2010, 16:07
autor: airwolff
Dołączę się do tematu.Gdzie można zakupić uszczelki do EGR silnik AVF obdzwoniłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają samych uszczelek tylko w komplecie z zaworem.

: 04 sie 2010, 01:51
autor: axe
airwolff pisze:Dołączę się do tematu.Gdzie można zakupić uszczelki do EGR silnik AVF obdzwoniłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają samych uszczelek tylko w komplecie z zaworem.
tez polecam dimera uzywalem wczoraj i wyszlo ok
a co do uszczelek to w aso zaplacilem za 2 okolo 10 pln

: 09 sie 2010, 21:44
autor: eldo
Dodek pisze:do mycia nagarow uporczywych osadów zamiast ropy benzyny czy tri polecam środek o nazwie DIMER
nie testowałem jeszcze tego specyfiku ale u siebie w 2,5TDI kolektory (extremalnie zasyfione) potraktowałem srodkiem do czyszczenia grili :mrgreen: a EGR preparatem WYNN's o którym można co nieco poczytać tutaj:
Wynn's EGR 3 Exhaust Gas Recirculation

co prawda sam EGR miałem znacznie mniej zapchany nagarem w porównaniu do tytułowego... ale sam preparat stosuje również bezpośrednio do turbiny raz na pół roku ;-) Z czego jestem BARDZO zadowolony :mrgreen:

: 25 sie 2010, 20:28
autor: Lipton
a ja mam mały problem bo tak A6 c5 1.9tdi EGR wyczyszczony założony wszystko niby ok ale po 15km znowu się zaświeciła kontrolka :/