[All 1.9TDI] Czyszczenie EGR i kolektora
: 28 sie 2008, 15:19
Postaram sie w prosty, wrecz lopatoogiczny :rolleyes: sposob opisac jak wyczyscic EGR. Troche zabawy jest, (pewnie za 1 razem) ale satysfakcja z dobrze wykonanej pracy bezcenna :twisted:
1. Rozkrecamy objemke color czerwony
2. Odkrecamy 2 sruby imbus M6
3.Aby odkrecic srube nr 3 musimy wczesniej:
4.Odkrecic sruby od dolu imbus M8
5.Wyjac ta sliczna rure (na foto juz zdjeta) mozna ja przeczyscic, ale jest tylko okopcona
odkrecajac wczesniej 2 sruby nasadka 12
6.Teraz bez problemu mozemy odkrecic srube 3 (foto1) imbus M6
7.Wyjmujemy EGR i zdejmujemy wezyk1 i wezyk2
wezyk2 zchodzi bez problemu, natomiast z wezyka1 zdejmujemy metalowa objemke i wyjmujemy go przy uzyciu ciut wiekszej sily :twisted:
8.Zarowno EGR
jak i kolektor
sa strasznie zawalone gestym "nagarem".
9.Odkrecamy 6 srub color czerwony i zdejmujemy kolektor ( z jedna z nich meczylem sie 30min)
10.Czyscimy z grubasza EGR i kolektor i wkladamy do ropy/nafty/benzyny.
Bez dokladniejszego czyszczenia szczoteczka pewnie sie nie obejdzie.
11.Taki obraz widzimy porozkreceniu
12.Czekamy do rana az elementy znajdujace sie w nafcie/ropie nam sie oczyszcza :twisted:
Skladanie calosci jest banalnie proste i jest czysta sielanka w porownaniu do rozbierania. Nalezy tylko pamietac o wszytkich uszczelkach, skreceniu opasek.
Warto tez kilkukrotnie podociagac sruby kolektora.
Do moczenia i czyszczenia nie polecam Pb - wogole sie nie sprawdza. Pozatym bez czyszczenia mechanicznego (ja uzylem szczoteczki do zebow) sie nie obejdzie. W niektorych miejscach ten nagar jest twardy jak kamien - trzeba go delikatnie usunac.
W kolektorze jest tyle tej mazi, ze koniecznie trzeba to wyplukac cisnieniowo. Pomocny moze byc jakis kerscher. Dodatkowo wygrzebywalem to recznie
Na koniec proponuje sprawdzic szczelnosc ukladu
Warto wymienic rowniez oring na nowy
1. Rozkrecamy objemke color czerwony
2. Odkrecamy 2 sruby imbus M6
3.Aby odkrecic srube nr 3 musimy wczesniej:
4.Odkrecic sruby od dolu imbus M8
5.Wyjac ta sliczna rure (na foto juz zdjeta) mozna ja przeczyscic, ale jest tylko okopcona
odkrecajac wczesniej 2 sruby nasadka 12
6.Teraz bez problemu mozemy odkrecic srube 3 (foto1) imbus M6
7.Wyjmujemy EGR i zdejmujemy wezyk1 i wezyk2
wezyk2 zchodzi bez problemu, natomiast z wezyka1 zdejmujemy metalowa objemke i wyjmujemy go przy uzyciu ciut wiekszej sily :twisted:
8.Zarowno EGR
jak i kolektor
sa strasznie zawalone gestym "nagarem".
9.Odkrecamy 6 srub color czerwony i zdejmujemy kolektor ( z jedna z nich meczylem sie 30min)
10.Czyscimy z grubasza EGR i kolektor i wkladamy do ropy/nafty/benzyny.
Bez dokladniejszego czyszczenia szczoteczka pewnie sie nie obejdzie.
11.Taki obraz widzimy porozkreceniu
12.Czekamy do rana az elementy znajdujace sie w nafcie/ropie nam sie oczyszcza :twisted:
Skladanie calosci jest banalnie proste i jest czysta sielanka w porownaniu do rozbierania. Nalezy tylko pamietac o wszytkich uszczelkach, skreceniu opasek.
Warto tez kilkukrotnie podociagac sruby kolektora.
Do moczenia i czyszczenia nie polecam Pb - wogole sie nie sprawdza. Pozatym bez czyszczenia mechanicznego (ja uzylem szczoteczki do zebow) sie nie obejdzie. W niektorych miejscach ten nagar jest twardy jak kamien - trzeba go delikatnie usunac.
W kolektorze jest tyle tej mazi, ze koniecznie trzeba to wyplukac cisnieniowo. Pomocny moze byc jakis kerscher. Dodatkowo wygrzebywalem to recznie
Na koniec proponuje sprawdzic szczelnosc ukladu
Warto wymienic rowniez oring na nowy