[A6 C7] Przeróbka lamp tylnych USA na europe
: 18 paź 2014, 17:05
Witam, przerabiałem ostatnio w A6 C7 2012 lampy tylne z wersji USA na Europę , trochę się namęczyłem gdyż nigdzie nie ma nic na ten temat, ale udało mi się więc podizelę się żeby innym było łatwiej w przyszłosci.
Jak to w wersji USa tylne kierunki świecą na czerwono i działają razem ze stopem, potrzebna przeróbka lamp , przełożenie led czerwonych na pomarańczowe i odpowiednie przekodowanie w module comfortu żeby to zadziałało jak trzeba, rozdzielenie kierunów ze stopem, wyłączenie obryssówek.
Zeby przełożyć diody lampy trzeba przeciąć w częsci korpusu lampy całą lampe wkoło , następnie wyjąć płytki drukowane z ledami wylutować czerwone i zalutować pomarańczowe, troche roboty ale da się zrobić, pózniej mozna skleić, ja osobiscie zespawałem korpusy ze sobą gdyż trochę znam temat spawania plastików.
kolejny etap to przekodowanie wszystkiego.
Troche szukania po sieci ale znalazłem opis:
Moduł komfortu [46]
potrzebujemy podać kod security aby była możliwość przekodowania czegokolwiek kod to 16017
Po podaniu kodu mamy dopiero dostep do kodowania lamp w kanałach : 195 - 210
209: wartość 0 (OUTER LEFT) wyłączenie obrysówek włączenie kierunku wpisujemy (12)
210:wartość 32 (OUTER RIGHT) podobnie wpisujemy wartość (44)
następmie
kodujemy takie wartośći
199: 51201 (TAIL LIGHT BULB INNER LEFT)
200: 51233 (TAIL LIGHT BULB INNER RIGHT)
201: 51202 (TAIL LIGHT BULB + PARKING LIGHT OUTER LEFT)
202: 51234 (TAIL LIGHT BULB + PARKING LIGHT OUTER RIGHT)
195 : 133
196: 165
203: 12
204: 44
W module komfortu to byłoby tyle.
Pozostaje jeszcze centralny moduł elektroniczny
i w długim kodowaniu byte 9 bit 0 zaznaczamy gdyż oryginalnie jest odzaczony czyli zmieniamy jego wartosc na 1.
Po tym wszystkim mam kierunki tylko w górnym rzędzie , wyłączone obrysówki i prawidlowo działający Stop.
Dołączam tabele kodowania jest tam wszystko dokładnie rozpisane.
Jak to w wersji USa tylne kierunki świecą na czerwono i działają razem ze stopem, potrzebna przeróbka lamp , przełożenie led czerwonych na pomarańczowe i odpowiednie przekodowanie w module comfortu żeby to zadziałało jak trzeba, rozdzielenie kierunów ze stopem, wyłączenie obryssówek.
Zeby przełożyć diody lampy trzeba przeciąć w częsci korpusu lampy całą lampe wkoło , następnie wyjąć płytki drukowane z ledami wylutować czerwone i zalutować pomarańczowe, troche roboty ale da się zrobić, pózniej mozna skleić, ja osobiscie zespawałem korpusy ze sobą gdyż trochę znam temat spawania plastików.
kolejny etap to przekodowanie wszystkiego.
Troche szukania po sieci ale znalazłem opis:
Moduł komfortu [46]
potrzebujemy podać kod security aby była możliwość przekodowania czegokolwiek kod to 16017
Po podaniu kodu mamy dopiero dostep do kodowania lamp w kanałach : 195 - 210
209: wartość 0 (OUTER LEFT) wyłączenie obrysówek włączenie kierunku wpisujemy (12)
210:wartość 32 (OUTER RIGHT) podobnie wpisujemy wartość (44)
następmie
kodujemy takie wartośći
199: 51201 (TAIL LIGHT BULB INNER LEFT)
200: 51233 (TAIL LIGHT BULB INNER RIGHT)
201: 51202 (TAIL LIGHT BULB + PARKING LIGHT OUTER LEFT)
202: 51234 (TAIL LIGHT BULB + PARKING LIGHT OUTER RIGHT)
195 : 133
196: 165
203: 12
204: 44
W module komfortu to byłoby tyle.
Pozostaje jeszcze centralny moduł elektroniczny
i w długim kodowaniu byte 9 bit 0 zaznaczamy gdyż oryginalnie jest odzaczony czyli zmieniamy jego wartosc na 1.
Po tym wszystkim mam kierunki tylko w górnym rzędzie , wyłączone obrysówki i prawidlowo działający Stop.
Dołączam tabele kodowania jest tam wszystko dokładnie rozpisane.