Strona 1 z 2

Prośba o porade w montażu haka

: 30 sty 2019, 14:29
autor: stefan3550
Witam.zakupiłem hak westfalii do mojej c6.na co powinienem zwrócić uwagę przy montażu?są może jakieś pułłapki?Mam hak,linke z dźwignią i elektrykę.czy wystarczy wyciąć blende zderzaka?czy jeszcze coś się dodatkowo montuje? Z góry dziękuje za uwagi

: 30 sty 2019, 14:39
autor: maciekpkow
Blendę możesz kupić pod hak.

: 02 lut 2019, 23:13
autor: woocash
Mogę Ci kilka fotek zrobić i podesłać tu na forum. Mam ten hak u siebie.

edit:
Widzę, że z Osieka jesteś to można się kiedyś zgadać i zobaczysz sobie osobiście jak to mocowane jest.

montaż haka

: 04 lip 2019, 15:06
autor: karolpako7
Witam, chciałbym zakupić hak i zamontować, proszę o poradę jakie haki się nadają i czy musi być wiązka dedykowana czy mogę kupić do lutowania.
Hak oczywiście wypinany ale nie elektryczne bo koszta za duże dla mnie.

Re: montaż haka

: 04 lip 2019, 18:45
autor: pelonek1
karolpako7 pisze:Witam, chciałbym zakupić hak i zamontować, proszę o poradę jakie haki się nadają i czy musi być wiązka dedykowana czy mogę kupić do lutowania.
Hak oczywiście wypinany ale nie elektryczne bo koszta za duże dla mnie.
Ja montowałem rok temu nowy u siebie jak z poniższego linka.



Oczywiście wiązka dedykowana do AUDI na innej nie będzie chodził, bynajmniej tak mi powiedziano.
Koszt nie mały ale jestem zadowolony, przy moim zderzaku Sline nie widać w ogóle cięcia.

Pewnie teraz kupiłbym używkę elektryczną oryginalną w dobrym stanie do tego nową wiązkę dedykowaną i założyłbym, byłoby trochę taniej i wygodniej.

: 05 lip 2019, 18:57
autor: karolpako7
a co myslicie o hakach Galia wypinany poziomo cały ocynkowany i dedykowana wiązka.
https://dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedyko ... -6481.html
dostałem propozycje 1130 z wysyłką. dobra cena ktoś montował taki hak??

: 05 lip 2019, 21:41
autor: maciekpkow
Gdybym zastanawiał się nad montażem haka to wybrałbym ori elektryczny.

: 06 lip 2019, 14:49
autor: karolpako7
Tylko ze Nowy cena kosmos. A używane nie koniecznie proste i sprawne. Więc ta opcja odpada.

: 06 lip 2019, 16:01
autor: maciekpkow
Kupić używany z gwarancją i tyle.

: 07 lip 2019, 10:58
autor: karolpako7
A co to za roznica używany z gwarancją. Wiem jak z ta gwarancja jest. Miałem do czynienia kilka razy. Używany ta opcja odpada.

: 07 lip 2019, 12:13
autor: pelonek1
No to kup taką Westfalie jak ja Ci podlinkowałem, albo ten który Ty pokazałeś w linku, chociaż podlinkowałeś tylko wiązkę...
Pamiętaj o dedykowanej wiązce, bo może być problem z kodowaniem.
Ja kupiłem Westfalie hak oraz wiązkę dedykowaną też Westfalii gdyż ta firma robi ORI haki do Audi także byłem pewien że będzie chodził w 100% z taką wiązką.
Mam też u siebie wiązkę z gniazdem na 13 PIN bo akurat takiego gniazda potrzebowałem pod przyczepę którą ciągam. Jeśli będę miał ciągnąć coś innego to mam przejściówkę z 13 na 7.

Pamiętaj też że w przypadku gdy Audi opuszczało fabrykę z elektrycznym hakiem i tiptronikiem to w obiegu oleju automatycznej skrzyni biegów jest dodatkowa chłodnica oleju.

: 07 lip 2019, 14:00
autor: mat1324
pelonek1 pisze:Pamiętaj też że w przypadku gdy Audi opuszczało fabrykę z elektrycznym hakiem i tiptronikiem to w obiegu oleju automatycznej skrzyni biegów jest dodatkowa chłodnica oleju.
Wcale, że nie :). Jeśli auto jest wyposażone w skrzynię automatyczną, to od razu ma montowany dodatkowy wentylator, który owiewa chłodnicę, w której jest wbudowana chłodnica oleju przekładniowego. Natomiast jeśli jest tylko manual, a auto ma hak, to również jest montowany drugi wentylator albo nadal jeden, ale mocniejszy. Dodatkowo silniki powyżej 4 cylindrów (oprócz niektórych 6-cylindrowych benzyn) mają już fabrycznie dwa wentylatory.

[ Dodano: 2019-07-07, 14:00 ]
Wszystko i tak zależy od konfiguracji silnik <-> skrzynia <-> hak :).

: 07 lip 2019, 16:48
autor: pelonek1
mat1324 pisze:
pelonek1 pisze:Pamiętaj też że w przypadku gdy Audi opuszczało fabrykę z elektrycznym hakiem i tiptronikiem to w obiegu oleju automatycznej skrzyni biegów jest dodatkowa chłodnica oleju.
Wcale, że nie :). Jeśli auto jest wyposażone w skrzynię automatyczną, to od razu ma montowany dodatkowy wentylator, który owiewa chłodnicę, w której jest wbudowana chłodnica oleju przekładniowego. Natomiast jeśli jest tylko manual, a auto ma hak, to również jest montowany drugi wentylator albo nadal jeden, ale mocniejszy. Dodatkowo silniki powyżej 4 cylindrów (oprócz niektórych 6-cylindrowych benzyn) mają już fabrycznie dwa wentylatory.

[ Dodano: 2019-07-07, 14:00 ]
Wszystko i tak zależy od konfiguracji silnik <-> skrzynia <-> hak :).
O jak tak to przepraszam za wprowadzanie w błąd. Napisałem to bo tak mi ktoś powiedział, już nie pamiętam kto, byłem wtedy na etapie poszukiwania i montażu haka.
mat1324 rozumiem że u mnie nic więcej by nie było odnośnie chłodzenia oleju jeśli moje Audi wyjechałoby z fabryki z ORI hakiem?

[ Dodano: 2019-07-07, 16:48 ]
ma1324 chodziło mi o drugą chłodnicę oleju skrzyni biegów a nie o drugi wentylator, czy na pewno nie miałem racji bo już sam zgłupiałem...

: 07 lip 2019, 16:55
autor: mat1324
Jedyna chłodnica oleju to ta w głównej chłodnicy :).

: 07 lip 2019, 17:06
autor: pelonek1
Ok dzięki. Czyli rozumiem że w przypadku mojej A6 nie miałbym dodatkowego chłodzenia oleju skrzyni jeśli hak byłby montowany w fabryce?
W wakacje będę jeździł trochę z przyczepą i będę na pewno chciał zobaczyć jaką mam temperaturę oleju w skrzyni, chociaż szczerze to nie wiem jaka jest optymalna temperatura? :)
Olej w silniku przy upałach oraz z przyczepą na haku nigdy nie przekroczył mi 100 stopni C także ok.