Strona 1 z 4

Programowe wyłączenie filtra DPF , EGR , Klap wirowych Bosch

: 03 sie 2016, 21:27
autor: Molu
Witam

Dokonał już ktoś tego sam? Wycięcie mechaniczne to nie problem. Co dalej? Zgram mapy i co trzeba zmienić? Orientuje się ktoś? Znalazłem że wystarczy zmienić tylko jeden bit. Znalazłem taki opis lecz dotyczyło to Q7 3.0 Tdi wystarczyło w którejś tam kolumnie zmienić z 01 na 00. Czy to wszystko?

: 08 sie 2016, 14:12
autor: Jarek_C6
Kolego jak będziesz coś wiedział na ten temat to napisz tutaj, mam ten sam problem.

: 08 sie 2016, 22:23
autor: Molu
Dzisiaj wywaliłem go już mechanicznie, wsad też już mam zgrany także muszę uzupełnić jeszcze trochę wiedzę i będę próbował dalej... Co wyjdzie zobaczymy... u nas na rodzinnych stronach nic nie znalazłem ale za to na UK sporo tego mają także chyba będzie do ogarnięcia :)
Obrazek

Obrazek

: 09 sie 2016, 09:58
autor: DEEX
Wkład sprzedaz na skupie katalizatorów , w zaleznosci ile bedzie dostaniesz 2-3 stówki albo wiecej :)

: 12 wrz 2016, 12:59
autor: chipdanix
Witam

Jak nie wyłączyliście programowo DPF-a to dajcie wsad z ecu zrobię wam , a tak na marginesie to jeszcze się wyłącza EGR , klapy wirowe i autko śmiga.

: 12 wrz 2016, 21:50
autor: Draxan
tez musze to jak najszybciej u siebie zrobic, EGR juz niby wylaczony, ale klapki i DPF jest, a jego sie naj bardziej obawiam :/ .
Zwlaszcza ze jak padnie to koszt naprawy w tym kraju jest jakis chory tak mowiac bez przekleństw ;)

: 12 wrz 2016, 23:30
autor: chipdanix
Co do klapek to się z tobą zgadzam w 100% ceny z kosmosu sprzedawcy wiedzą , że jest to bolączka 2.7 i 3.0 TDI modyfikacja map i po problemie, a dpf to jak kolega wspominał wcześniej zmiana bita z 01 na 00 lub 00256 na 00000 w zależności jak edytujesz mapę tylko od A6 wzwyż trzeba jeszcze rozłączyć 3 czujniki :)

: 23 wrz 2016, 02:59
autor: Draxan
oj na ten moment dla mnie to wszystko to jakas magia w tym aucie, zawsze posiadalem stare japończyki a to pierwszy diesel i do tego w miare nowy i sobie na ten moment nie radze ;) .
Wiec to co dla was łatwe Panowie dla mnie jest na ten moment nie zrozumiale :| .

[ Dodano: 2016-09-23, 02:59 ]
Molu, - i jak, coś wiecej w temacie pozbywania sie tego badziewia napiszesz? :)

: 23 wrz 2016, 10:41
autor: chipdanix
Nie ma problemu koledzy napiszę jak usunąć "szkodniki" w edc16CP34 tylko sam DPF czy jeszcze EGR i nieszczęsne Klapy ? <uoee>

: 23 wrz 2016, 11:01
autor: Gość.
jak juz robic to wszystko! :)

: 23 wrz 2016, 11:18
autor: chipdanix
Apophis pisze:jak juz robic to wszystko! :)
Ok wieczorem wstawię jak to zrobić tylko mała prośba zmienić temat na "Programowe wyłączenie filtra DPF , EGR , Klap wirowych Bosch edc16CP34 w silnikach 2.7 - 3.0 TDI"

: 23 wrz 2016, 12:36
autor: remont5
napiszcie proszę jeszcze tylko czym zczytać wsad i jak to potem wrzucić po edycji,
jakieś sumy kontrolne i inne bzdety, co by nie uwalić sterownika :shock:

: 23 wrz 2016, 14:53
autor: Draxan
Dokladnie, jak by sie dało to prosimy o idioto odporna instrukcje, zwlaszcza jesli chodzi o grzebanie w oprogramowaniu, bo samo wyjecie i bebeszenie DPF to juz nie jest jakas kosmiczna technologia ;) .
Bedziemy bardzo wdzieczni :)

: 23 wrz 2016, 15:20
autor: Songoaudis
Ja też jestem zainteresowany chętnie te 3 ustrojstwa bym wyłączył

: 23 wrz 2016, 16:48
autor: chipdanix
Tak jak wcześniej wspomniałem napiszę jak wyłączyć programowo w
Bosch edc16CP34 2.7-3.0 TDI grupa VW Poradnik edukacyjny i nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia.
DPF , Klapy wirowe , EGR. Czas pracy ok 2 godzinek jak ktoś to pierwszy raz robi ,a ostatnie 15minut podczas wgrywanie będzie bardzo długie ( mały stres czy wszystko ok).
Pierwsze co robimy zbieramy potrzebne graty do zgrania wsadu wystarczy MPPS 13-16(musi być na 100%pewny) ponieważ robimy to po OBD do wgrania koniecznie dodatkowe zasilanie (akumulator, prostownik). Edycja wsadu program do plików bin. (binarnych) winols , ecmtitanium , swiftech itp. Ja osobiście używam pierwszego myślę , że nie muszę pisać jak edytować wsad z ECU programem zostało to wcześniej napisane przez kolegę &#8222;mbectb&#8221; w tym poście
30tdi-stage-1-remap-vt68334.htm
Jeśli wszystko zgromadziliśmy to zaczynamy

Część pierwsza DPF

Otwieramy nasz plik w winols i klikamy tak jak na obrazku

Obrazek
Wybieramy sposób szukania Hexadecimal
Obrazek
Wpisujemy AD 7F FF 80 00 01 klikamy ok i wyświetli się nam zaznaczony ciąg binarny
My zmieniamy ostatnią wartość 01 na 00 podświetlona niżej
Obrazek
Aby zmienić tą wartość i ją zaznaczyć robimy tak :
Mamy podświetlony ciąg AD 7F FF 80 00 01najeżdzamy (kursorem strzałką) na 00po 01i klikamy
prawym przyciskiem myszy zaznaczenie znika. Następnie klikamy na 00 przytrzymując lewy klawisz myszy cofamy się do 01 i mamy zaznaczenie jak na obrazku klikamy prawym przyciskiem i wyskoczy nam takie okno
Obrazek
Wybieramy to co jest zaznaczone na niebiesko i przechodzimy do tego okna
Obrazek
W &#8222;Shown value&#8221; wpisujemy 0
Obrazek
Klikamy ok wartość zmieniona następnie winols zapyta o korekcję Checksum
Obrazek
Klikamy tak
Obrazek
Nasza nowa wartość została zmieniona na AD 7F FF 80 00 00
Switch DPF to zmiana wartości z 01 na 00
Teraz nasz plik zapisujemy klikamy w Project /export-import/export file i wyskoczy takie okno
Obrazek
Wpisujemy nazwę naszego pliku klikamy ok i w następnym oknie wybieramy jak niżej Binary File
Klikamy OK i zapisujemy w wybranym folderze.
Obrazek
Tak zrobiony plik jest gotowy do wgrania i cieszymy się wyłączonym DPF.
Podłączamy MPPS oraz dodatkowy akumulator lub prostownik i wgrywamy nasz plik. Podczas wgrywania MPPS automatycznie koryguje checksumy w tym sterowniku podczas wgrywania i pisze co należy zrobić. Po wgraniu rozłączamy 3 czujniki z kostek
- różnicy ciśnień DPF
- temp spalin
- temp spalin przy katalizatorze
I GOTOWE.
PAMIETAĆ WYCIĄĆ WKŁAD DPF BO MOŻNA SOBIE NAROZRABIAĆ BARDZO POWAŻNIE

Dziś w nocy napiszę jeszcze Klapy i EGR więc jutro powinno być na forum.
Jak ktoś się boi i jest z okolic Warszawy śmiało pisać pomogę to ogarnąć dla osób z forum i jeśli samochód jest jego :]

Klapy wirowe

Można całkowicie wyłączyć lub zmienić zakres działania. Pierwszy i drugi sposób podobnie działa w pierwszym wyłączamy serwomotor i blokujemy ręcznie w pozycji otwartej lub demontujemy w drugim same się ustawiają w pozycji otwartej i jest wyłączona sekwencja sprawdzania 2 pozycji. Tak na szybko opiszę pierwszy sposób drugi zrobię w wolnej chwili (dużo screenów do zrobienia).
Odpalamy winols wczytujemy nasz plik i po pełnym wczytaniu ustawiamy naszego winols-a
8bit 255 hex i w Search wpisujemy 075 075 075 tak jak pokazane niżej i zaznaczamy to co widać na zdjęciu

Obrazek
Wpisujemy nową wartość 0 ma być dokładnie tak ja niżej
Obrazek
Zapisujemy winols zrobi korektę checksum zapisujemy jako plik binarny identycznie jak było wyżej przy DPF. Rozłączamy wtyczki od nastawników i gotowe klap nie ma.

EGR 2.7 - 3.0 TDI

Opis jak odszukać i wyłączyć egr w pliku pdf.
Niestety nie można umieścić tutaj pliku
link do poradnika mojego autorstwa.

https://zachowajto.pl/!ZW06GFFixBg2/egr ... up-vag-pdf