[A6 C6] Oklejenie tunelu środkowego folią 3M (poradnik)
: 25 lip 2016, 16:35
Witam,
to mój pierwszy temat z grupy pt. "how to make", więc jest on jeszcze ubogi w zdjęcia. Niemniej, postaram się w sposób jasny przekazać wiedzę zdobytą z przeprowadzonego zabiegu.
Jak zauważyłem, większość z nas boryka się z problemem nieestetycznego tunelu środkowego oraz panelu MMI.
Przechodząc do meritum - bo na pewno każdy rozważał różne warianty - zdecydowałem się na zastosowanie folii carbonowej firmy 3M (arkusz: 122x50 cm.) oraz kupno nowego (tj. używanego) panelu MMI, ponieważ mój posiadał powycierane guziki.
Zaczynamy od stanowiska pracy i bezalkoholowych zasad BHP:
[center]
[/center]
Następnie, co będzie nam potrzebne:
[center]
![Obrazek]()
![Obrazek]()
oraz
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
[/center]
Sposób demontażu tunelu został pokazany bardzo dobrze w filmie ->
Pomimo tego, że na nagraniu mamy do czynienia z autem w wersji angielskiej to proces demontażu tunelu odbywa się analogicznie.
Mając już za sobą ww. demontaż oraz umycie przedmiotów, należy sprawdzić ile materiału folii będzie nam potrzebne do oklejenia.
[center]
![Obrazek]()
[/center]
Jeżeli chodzi o mnie to cięcia materiału dokonałem z zapasem "bo a może coś..". Jest to ważne, ponieważ tunel ma nieregularny kształt przez co miejscami potrzebujemy mniej/więcej folii. Ponadto, należy pamiętać, że zbyt duża ilość folii (jak u mnie) utrudnia pracę, ponieważ przykleja się pod podłoża na którym się pracuje.
Na co zwrócić uwagę na tym etapie? Zarezerwujcie sobie 2/3 godziny. Czas ten wynik z tego, że pewnie będziecie to robić pierwszy raz oraz zależy wam na jakości efektu swojej pracy aby nie wyszedł agrotuning
Bąble powietrza usuwać na bieżąco a jeżeli coś zostanie to bez strachu skorzystać z najmniejszej igły do przebicia pęcherzyka powietrza i dobrze podgrzać to miejsce suszarką.
Od siebie dodam, że błędnie myślałem, że oklejanie "popielniczek" to pikuś. Mając już za sobą oklejony tunel zabrałem się za te skrytki. Trzeba pamiętać aby folia była mocno rozgrzana tak aby dobrze przylegała do każdej krawędzi podłoża wokół uchwytu popielniczki (chyba, że chcecie go zakryć carbonem). Wynika to z tego, że jak będziecie wycinać folię (KONIECZNIE OSTRYM NOŻEM) trzeba iść ostrzem po żłobieniach - najtrudniej na zaokrąglonych końcach uchwytów.
A jeżeli chodzi o panel MMI:
[center]
[/center]
To w moim przypadku, należało rozkręcić oba panele i przełożyć płytkę znajdującą się w środku.
Efekt pracy? Super.
[center]![Obrazek]()
[/center]
Koszt hydrografiki w Warszawie, w przypadku pomalowania tunelu oraz 5 dekorów (drzwi oraz deska rozdzielcza od strony pasażera) to ~750 zł. Za folię zapłaciłem 100 zł + 15 zł koszta przesyłki. Może gdybym miał niepotrzebne ~750 zł to zdecydowałbym się na taki zabieg ale jestem zadowolony z efektu swojej pracy. Ponadto, czy nie fajnie jest zrobić coś samemu?
W razie pytań, piszcie
to mój pierwszy temat z grupy pt. "how to make", więc jest on jeszcze ubogi w zdjęcia. Niemniej, postaram się w sposób jasny przekazać wiedzę zdobytą z przeprowadzonego zabiegu.
Jak zauważyłem, większość z nas boryka się z problemem nieestetycznego tunelu środkowego oraz panelu MMI.
Przechodząc do meritum - bo na pewno każdy rozważał różne warianty - zdecydowałem się na zastosowanie folii carbonowej firmy 3M (arkusz: 122x50 cm.) oraz kupno nowego (tj. używanego) panelu MMI, ponieważ mój posiadał powycierane guziki.
Zaczynamy od stanowiska pracy i bezalkoholowych zasad BHP:
[center]
Następnie, co będzie nam potrzebne:
[center]
oraz
[/center]
Sposób demontażu tunelu został pokazany bardzo dobrze w filmie ->
Pomimo tego, że na nagraniu mamy do czynienia z autem w wersji angielskiej to proces demontażu tunelu odbywa się analogicznie.
Mając już za sobą ww. demontaż oraz umycie przedmiotów, należy sprawdzić ile materiału folii będzie nam potrzebne do oklejenia.
[center]
Jeżeli chodzi o mnie to cięcia materiału dokonałem z zapasem "bo a może coś..". Jest to ważne, ponieważ tunel ma nieregularny kształt przez co miejscami potrzebujemy mniej/więcej folii. Ponadto, należy pamiętać, że zbyt duża ilość folii (jak u mnie) utrudnia pracę, ponieważ przykleja się pod podłoża na którym się pracuje.
Na co zwrócić uwagę na tym etapie? Zarezerwujcie sobie 2/3 godziny. Czas ten wynik z tego, że pewnie będziecie to robić pierwszy raz oraz zależy wam na jakości efektu swojej pracy aby nie wyszedł agrotuning

Od siebie dodam, że błędnie myślałem, że oklejanie "popielniczek" to pikuś. Mając już za sobą oklejony tunel zabrałem się za te skrytki. Trzeba pamiętać aby folia była mocno rozgrzana tak aby dobrze przylegała do każdej krawędzi podłoża wokół uchwytu popielniczki (chyba, że chcecie go zakryć carbonem). Wynika to z tego, że jak będziecie wycinać folię (KONIECZNIE OSTRYM NOŻEM) trzeba iść ostrzem po żłobieniach - najtrudniej na zaokrąglonych końcach uchwytów.
A jeżeli chodzi o panel MMI:
[center]
To w moim przypadku, należało rozkręcić oba panele i przełożyć płytkę znajdującą się w środku.
Efekt pracy? Super.
[center]
Koszt hydrografiki w Warszawie, w przypadku pomalowania tunelu oraz 5 dekorów (drzwi oraz deska rozdzielcza od strony pasażera) to ~750 zł. Za folię zapłaciłem 100 zł + 15 zł koszta przesyłki. Może gdybym miał niepotrzebne ~750 zł to zdecydowałbym się na taki zabieg ale jestem zadowolony z efektu swojej pracy. Ponadto, czy nie fajnie jest zrobić coś samemu?
W razie pytań, piszcie
