[ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy
: 31 maja 2012, 00:40
Witam wszystkich . Poniżej postaram się przedstawić samodzielną wymianę tipa w dieslu 3,0 i 2,7 tdi z czteronapędem.
Powód Mój tip strasznie zaczał szarpać szczególnie przy redukcjach w dół. Waliło że masakra . Dodam że zero błedów w sterowniku. Jak nabyłem auto w tipie panowała suchota-płukanie i dynamiczna wymiana atf pomogły ją ocalić na jakieś 30tkm
Dodatkowo wynieniam chłodnicę płynu G zespoloną z ATF. Nadmieniam iż mój mechatronic jest sprawny i zostanie przeszczepiony do ,,nowej skrzyni,, wykluczy to wizytę w ASO.
sprzęt i materiały; - nowa chłodnica , skrzynia 09l
klucze torx 25 , 30 , 35, 40, 45
ampole nasadki 6 i 8 i 5
nasadki frezy - głównie M10
nasadka 6-kątna 16 mm, 13 , 10 , 18
klucze płaskie 10 ,13x 2 ,19 , 22
grzechotka , przedłużki do niej-dużo ok 1,5 metra
zmywacz np .;do układów hamulcowych 2x600mltr (Bool), czyściwo bawełniane, wanna zlewowa
łyzka płaska taka jak do koł
wkrętak płaski
klucz do kół
przyrząd do napełniania olejem(-pompka elektryczna)
silikon
filtr i uszczelka do skrzyni
olej atf wg specyfikacji i wersji softu 
olej przekładniowy 1,1 ltr przednia różnicówka+ 0,5 ltr torsen
smar do przegubów
podnośnik słupkowy i ten z auta
kanał warsztatowy,deski, kobyłki szt 3
pomoc drugiej osoby ----nieoceniona
zdjęcia wrzuciłem na Fotosik pl .wygodnie przeglądać jako pokaz slajdów
Etap 1
Ja robotke zacząłem od demontażu osłon spodnich,przedniego zderzaka w celu wymiany chłodnicy.
Teraz odkrecamy belkę mocowana dwoma szpilkami i dalej wg zdjeć http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201066
wstępny demontarz mamy za sobą . lecimy dalej wg fotek http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201098
Po tych operacjach delikatnie wysuwamy chłodnice-do siebie i w górę
Nową montujemy w odwrotnej kolejności stosując przy tym zasade bez pospiechu - bo więcej popsujemy niż naprawimy!!!!
Uwaga
!!!węże ATF myjemy i wymieniamy na nich oringi- smarując olejem wciskamy w wejścia w chłodnicy i dopiero dokręcamy nasadka 10 stosujac dostępne przedłużki
Gdy się z tym uporamy montujemy zderzak najlepiej z pomocą drugiej osoby ,wpinając wszystkie wtyczki -halogeny,pdc. spryski itd......
Etap 2 - demontarz tiptronica ---ostra jazda!!! , zalecany browarek szt 1
No to lecimy z koksem....
dzwignia w połozenie P
UWAGA ebp zwolniony
zapłon na 0 wyjm kluczyk
odpinamy akumulator - klucz 10mm
demontujemy przednie koła i auto spieramy na kobyłkach
płyn Atf mamy już spuszczony a przewody wstępnie zdemontowane po wymianie chłodnicy
teraz przehcodzimy do wstępnego demontażu elementów
obowiązkowo unieśc tylnie jedno koło i postawic na kobyłce (klucku).
Demontujemy osłonke z torsena - 2 śruby torx 40 - 45- dojście od tyłu
Dalej postępujemy wg zdjęc http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201194
Po tych zabiegach owiĂąmy workiem elementy przegubu na wale i na wyjściu torsena - inaczej sie ufajdamy smarem
Przechodzimy do przedniej osi
Zaczynamy od demontażu osiek -prawa i lewa -śruby ma frez M10 i obowiązkowo przedniej poduszki silnika -ampol 8mm x3 + 2 sześciokątne
fotki tu krok po kroku http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201293
PO tych zabiegach tipa mamy łącznie z silnikiem pochylonego i w ten sposób uzyskujemy dostęp do 3 śrub -szpilek łączacych skrzynie z motorem. Dojście do nich mamy od przodu auta. Wykrecamy je ampolem 8mm i dodatkowo 1 od rozrusznika na 16
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201324
Teraz jeszcze deczko pochylamy tipa na lewarku. Będziemy mieć lepsze widoki
interesują nas nr 2 3 4 5 6 7 na szesciokąt 16 i nimi się teraz zajmiemy
Na wstępie zajmiemy sie nr 6 i 7-- UWAGA CZUJNIK OBROTÓW WAÂŁU
! http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201349 wykręcamy je nasadka 16 i zajmiemy sie nr 2 . Do tej 2 jest trudniejszy dostep ze względu na sąsiedztwo przewodów wodnych .Jak ja poluzujemy musimy pilotować rozrusznik .Odkręcamy i wyciągamy. Rozrusznik wywlekamy.
UWAGA dwie szpilki najwyżej usytuowane tylko luzujemy - nie wykręcac do koĂąca
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201362
teraz sciągamy linke wybieraka i odkrecamy jej wspornik mocowany do skrzyni 2 srubami na 10.
Etap 3 - koĂącowy demontaż
Odkręcamy 6 srub mocujących ramę -sanki-do budy http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201374
Teraz możemy jeszcze deczko opuściś lewarek .
Nasz pomagier napiera od tyłu na skrzynie dociskając ją do silnika a my wykręcamy 2 pozostałe sruby .
Podkładamy deski kanałowe co by nam tip nie runął w kanał i wg fotek jedziemy z koksem
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201380
Teraz musimy zdemontowac przekładnik momentu obrotowego. Mocowany jest na trzy sruby -frez do koła zamachowego http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201386
pomocnik trzyma gruche a my krecimy . Zdejmujemy iiiiiiiiiii http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201389
ETAP 4 Montaż i przygotowanie -- wkrótce ...... długie opracowanie
Wszelkie uwagi mile widziane
taki olej nabyłem na alledrodo -10 litrów
tak wygląda elektryczna pompka![Obrazek]()
to ori smar w tubie![Obrazek]()
Tu link zfotkami real podzespołów tip 6Hp19 http://www.midparts.com.pl/pl/c/6HP19/214
dalsze czynności wymagają zachowania czystości- zalecam zamknięcie bramy aby uniknąć przeciągów, sypania piachem itp, ponieważ będziemy dłubać w otwartej skrzyni
płyta zaworowa i sterownik ![Obrazek]()
Powód Mój tip strasznie zaczał szarpać szczególnie przy redukcjach w dół. Waliło że masakra . Dodam że zero błedów w sterowniku. Jak nabyłem auto w tipie panowała suchota-płukanie i dynamiczna wymiana atf pomogły ją ocalić na jakieś 30tkm
Dodatkowo wynieniam chłodnicę płynu G zespoloną z ATF. Nadmieniam iż mój mechatronic jest sprawny i zostanie przeszczepiony do ,,nowej skrzyni,, wykluczy to wizytę w ASO.
sprzęt i materiały; - nowa chłodnica , skrzynia 09l
klucze torx 25 , 30 , 35, 40, 45
ampole nasadki 6 i 8 i 5
nasadki frezy - głównie M10
nasadka 6-kątna 16 mm, 13 , 10 , 18
klucze płaskie 10 ,13x 2 ,19 , 22
grzechotka , przedłużki do niej-dużo ok 1,5 metra
zmywacz np .;do układów hamulcowych 2x600mltr (Bool), czyściwo bawełniane, wanna zlewowa
łyzka płaska taka jak do koł
wkrętak płaski
klucz do kół
przyrząd do napełniania olejem(-pompka elektryczna)
silikon
filtr i uszczelka do skrzyni


olej przekładniowy 1,1 ltr przednia różnicówka+ 0,5 ltr torsen
smar do przegubów
podnośnik słupkowy i ten z auta
kanał warsztatowy,deski, kobyłki szt 3
pomoc drugiej osoby ----nieoceniona
zdjęcia wrzuciłem na Fotosik pl .wygodnie przeglądać jako pokaz slajdów
Etap 1
Ja robotke zacząłem od demontażu osłon spodnich,przedniego zderzaka w celu wymiany chłodnicy.
Teraz odkrecamy belkę mocowana dwoma szpilkami i dalej wg zdjeć http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201066
wstępny demontarz mamy za sobą . lecimy dalej wg fotek http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201098
Po tych operacjach delikatnie wysuwamy chłodnice-do siebie i w górę
Nową montujemy w odwrotnej kolejności stosując przy tym zasade bez pospiechu - bo więcej popsujemy niż naprawimy!!!!
Uwaga

Gdy się z tym uporamy montujemy zderzak najlepiej z pomocą drugiej osoby ,wpinając wszystkie wtyczki -halogeny,pdc. spryski itd......
Etap 2 - demontarz tiptronica ---ostra jazda!!! , zalecany browarek szt 1
No to lecimy z koksem....
dzwignia w połozenie P
UWAGA ebp zwolniony
zapłon na 0 wyjm kluczyk
odpinamy akumulator - klucz 10mm
demontujemy przednie koła i auto spieramy na kobyłkach
płyn Atf mamy już spuszczony a przewody wstępnie zdemontowane po wymianie chłodnicy
teraz przehcodzimy do wstępnego demontażu elementów
obowiązkowo unieśc tylnie jedno koło i postawic na kobyłce (klucku).
Demontujemy osłonke z torsena - 2 śruby torx 40 - 45- dojście od tyłu
Dalej postępujemy wg zdjęc http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201194
Po tych zabiegach owiĂąmy workiem elementy przegubu na wale i na wyjściu torsena - inaczej sie ufajdamy smarem
Przechodzimy do przedniej osi
Zaczynamy od demontażu osiek -prawa i lewa -śruby ma frez M10 i obowiązkowo przedniej poduszki silnika -ampol 8mm x3 + 2 sześciokątne
fotki tu krok po kroku http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201293
PO tych zabiegach tipa mamy łącznie z silnikiem pochylonego i w ten sposób uzyskujemy dostęp do 3 śrub -szpilek łączacych skrzynie z motorem. Dojście do nich mamy od przodu auta. Wykrecamy je ampolem 8mm i dodatkowo 1 od rozrusznika na 16
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201324
Teraz jeszcze deczko pochylamy tipa na lewarku. Będziemy mieć lepsze widoki
interesują nas nr 2 3 4 5 6 7 na szesciokąt 16 i nimi się teraz zajmiemy
Na wstępie zajmiemy sie nr 6 i 7-- UWAGA CZUJNIK OBROTÓW WAÂŁU

UWAGA dwie szpilki najwyżej usytuowane tylko luzujemy - nie wykręcac do koĂąca
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201362
teraz sciągamy linke wybieraka i odkrecamy jej wspornik mocowany do skrzyni 2 srubami na 10.
Etap 3 - koĂącowy demontaż
Odkręcamy 6 srub mocujących ramę -sanki-do budy http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201374
Teraz możemy jeszcze deczko opuściś lewarek .
Nasz pomagier napiera od tyłu na skrzynie dociskając ją do silnika a my wykręcamy 2 pozostałe sruby .
Podkładamy deski kanałowe co by nam tip nie runął w kanał i wg fotek jedziemy z koksem
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201380
Teraz musimy zdemontowac przekładnik momentu obrotowego. Mocowany jest na trzy sruby -frez do koła zamachowego http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201386
pomocnik trzyma gruche a my krecimy . Zdejmujemy iiiiiiiiiii http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201389
ETAP 4 Montaż i przygotowanie -- wkrótce ...... długie opracowanie
Wszelkie uwagi mile widziane

tak wygląda elektryczna pompka
to ori smar w tubie
Tu link zfotkami real podzespołów tip 6Hp19 http://www.midparts.com.pl/pl/c/6HP19/214
dalsze czynności wymagają zachowania czystości- zalecam zamknięcie bramy aby uniknąć przeciągów, sypania piachem itp, ponieważ będziemy dłubać w otwartej skrzyni