Strona 1 z 1

[A6 C6 2.0tdi] wymiana zaworu N75

: 17 paź 2010, 13:24
autor: RobinCzWa
Wymiana zaworu upustowego turbiny - N75 - w 2.0 tdi
Na początku należy wspomnieć, że w tym silniku jako N75 występuje zespół 2ch zaworów - nasz bohater, a także drugi zawór selenowy, połączony między innymi z chłodnicą spalin.
Dzisiaj zajmiemy sie tylko pierwszym z nich.

Oto i nasz bohater
Obrazek

Trudność operacji w skali 1-10, oceniam na 2 - nie ma się czego bać, tylko nie szarpać nic na siłe i operacja skończy sie sukcesem.

Tak więc do roboty:
Narzędzia potrzebne do operacji:
- klucze nasadowe: 7 i 10 mm
- śrubokręt krzyżakowy i płaski

1. Zdejmujemy górną osłone silnika
2. Wymontowujemy obudowe filtra powietrza (odkręcamy 2 wkręty, wypinamy 2 zatrzaski na obudowie filtra i wyjmujemy górną jej część z samochodu, następnie wyjmujemy filtr powietrza, odpinamy kostkę przepływomierza i wyciągamy dolną obudowę filtra)
3. Odpinamy przewód odmy od pokrywy zaworów
4. Luzujemy opaske zaciskową ((klucz 7mm lub płaski śrubokręt 0 na poniższym zdjęciu oznaczona zieloną strzałką)) przy sprężarce na rurze łączącej obudowe filtra powietrza z turbosprężarką. Obrazek
5. Wykręcamy 2 śruby ((10mm) - na powyższym zdjęciu oznaczone żółtymi strzałkami), dodatkowo mocujące powyższą rurę do sprężarki, i wyciągamy ją wraz z przewodem odmy z samochodu
6. Teraz mamy już dużo wygodniejszy dostęp do naszego zaworka. Wysuwamy węższy przewód ciśnieniowy z zaworka (żółta strzaka) i wykręcamy 2 śruby mocujące nasz zaworek do wspornika. (klucz nasadowy 10mm) Obrazek
7. Odpinamy kostkę elektryczną i drugi przewód ciśnieniowy z zaworu, i już mamy go wymontowanego.

Montaż przebiega dokładnie w kolejności odwrotnej.

: 17 paź 2010, 13:47
autor: RobinCzWa
No właśnie nie wiem jak sie to stało - edytowałem tylko żeby poprawić interpunkcje i zapisało sie jako dodatkowe tematy - prosze o skasowanie nadwymiarowych 2ch :)

: 18 paź 2010, 17:24
autor: Bexa
Super ! dzieki za opis na pewno sie przyda

Chodzi mi po glowie jeszcze kilka pytan

1. Co bylo powodem twojej decyzji o wymianie zaworka n75
(odłączanie sie turbiny przy wysokich obrotach ? czy cos innego ?)

2. Czy mogłes w jakikolwiek sposob stwierdzic ze ow zarow jest wadliwy ?

3. Napisz prosze czy "dolegliwosc" ktora mialo twoje auto znikneła po wymianie tego zaworku ?

4. ile kosztuje n75

:)

dzieki za odpowiedzi

pozdro

: 19 paź 2010, 15:39
autor: RobinCzWa
1. Powodem wymiany był upierdliwy dźwięk przy puszczaniu gazu podczas schodzenia z obrotów - coś jak na tym filmie - co prawda to passat, ale silnik bliźniaczy

Objawów może być jednak wiele, można sporo o tym poczytać na naszym forum, chociażby zamulenie silnika spowodowane przeładowaniem.
Sprawa jest o tyle upierdliwa, że czasami przy uszkodzonym N75 wyskakuje błąd na desce, a czasami nie.

2. Jedyne co mogę napisać w tym punkcie to to, że zawór musiał być wadliwy, skoro objawy przeszły.
Sprawdzić go jednak przed wymianą jest dość ciężko. Najłatwiej chyba jeśli występuje tylko przeładowanie - łączy sie na krótko wężyki podciśnieniowe - gdzieś na naszym forum jest to opisane co i jak.
Czasami wyjdzie to w logach, a czasami dostaniemy błąd bezpośrednio z ECU na deskę - zależy chyba co dokładnie i w jakim stopniu jest padnięte w tym zaworku.

3. Dolegliwość znikła o tyle, że wcześniej ten upierdliwy dźwięk (patrz pkt.1) miałem cały czas przy zmianie biegów, a teraz od czasu do czasu sie to zdaży, ale jest to bardzo sporadyczne - powiedzmy 1 raz dziennie - a, że codziennie do samej tylko pracy robie 100km to uważam że jest w normie.

4. Ja za N75 - ale tylko tą część która jest w opisie, dałem ok 45 funtów brytyjskich w ASO audi. Wiem jednak, że przepłaciłem - nie wiem jak w Polsce, ale tutaj ceny w ASO sie negocjuje, i co niektórzy za ten sam zawór płacili dwadzieścia kilka funtów.


P.S.
Można kupić jako N75 2 zawory, powyższy i ten drugi selenowy, do którego jest b. dobry dostęp przy okazji naszego bohatera. Kosztuje on kilka funtów więcej, i jeśli może sobie ktoś na to pozwolić to chyba lepiej wymienić jednak obydwa naraz.
Ja teraz trochę żałuje, że tak nie zrobiłem, bo co prawda dźwięk mam teraz tak rzadko że w ogóle mi nie przeszkadza, to jednak zawsze sie myśli, że może gdybym wymienił obydwa, to w ogóle bym już tego więcej nie usłyszał ;)

Jeśli jest więcej pytań to walić ostro, zdjęć też mam trochę więcej z operacji, jakby coś szczególnego było potrzebne.

: 23 paź 2010, 16:25
autor: wojciech_A6_C6
Mam identyczny problem jak opisany wyżej przez Ciebie. Chyba zabiorę się własnoręcznie do wymiany. Mogę prosić o więcej zdjęć z ów operacji i dokładne opisanie części do wymiany ( najlepiej nr części )
pozdr
wojciech

: 23 paź 2010, 16:50
autor: Bexa
RobinCzWa

Bardzo dziekuje za odpowiedz :D <ok>

: 26 paź 2010, 15:57
autor: RobinCzWa
wojciech_A6_C6 pisze:Mam identyczny problem jak opisany wyżej przez Ciebie. Chyba zabiorę się własnoręcznie do wymiany. Mogę prosić o więcej zdjęć z ów operacji i dokładne opisanie części do wymiany ( najlepiej nr części )
pozdr
wojciech
Jeśli chodzi o części to potrzebny jest Ci tylko zawór / zawory które wymieniasz i nic więcej.
Nr tego zaworka który ja wymieniałem to: 8E0 906 627 C

Zakup sobie ten zaworek, a ja jutro lub pojutrze wstawię więcej zdjęć z operacji (bo dzisiaj krucho z czasem)

: 24 lis 2010, 17:03
autor: 3.0 BMK 224KM
Powiedzcie mi gdzie szukać tego w Vagu?

: 28 sie 2011, 16:32
autor: Max1985
oj kolego bieda bieda. Taki dźwięk to nie od N75 pochodzi ( chociaż jest podobny) turbo do regeneracji :/ ściągnij sobie gumę idącą od przepływki do turbo i przegazuj :/ po czym zobacz sobie luzy na turbinie ( moja miała spore wiec regeneracja to było jedyne wyjście. Po regeneracji uciążliwy dźwięk ustał.) Założę się ze na starym N75 turbina ci przeładowywała co dawało własnie takie skutki w samej turbinie (zmienna geometria łopatek) sztanga zamiast powoli iść do góry i powoli opadać, po prostu zmieniała położenie "od razu" z dołu do góry i na odwrót :/

: 24 sie 2012, 10:50
autor: iggyuk
Witam
Nareszcie znalazłem coś co przypomina mój problem. Mam bardzo podobny dźwięk ale pojawia się on jak jadę na niskich obrotach 1700-1800 na równej drodze. Pojawia się taki właśnie dźwięk i auto zaczyna szarpać dając wrażenie jak by ciąg na koła się "uslizgiwał". Dodam gazu i znika. Czasem jestem w stanie go utrzymać na takich obrotach że "chichra mi się tak" przez dłuższy czas ;-). Próbowałem znaleźć pomoc na innych forach ale to pierwsze w wktórym zbliżyłem się do znalezienia odpowiedzi. Czy ktoś z ma pomysł co mojemu dolega? Dzięki

: 14 lis 2015, 20:48
autor: birdman
Odkopuje...
U mnie niestety też pojawił się ten dźwięk - dokładnie taki jak na filmie. Czasem się pojawia a czasem nie... Czy ktoś wie co to dokładnie jest? Jak to zdiagnozować? Jak to naprawić?

update
Ten odgłos pojawia mi się praktycznie za każdym razem gdy zmieniam bieg. Czy ktoś wie jak zdiagnozować przyczynę?

: 30 gru 2015, 23:04
autor: arni arni
witam
mam ten sam problem i jestem po dwukrotnej wymianie turbo (regenerowane) wymieniony zawór n75 na nowy dpf wypalono, dwumasa sprawdzona, zostało do sprawdzenia egr przepustnica albo intercooler pomóżcie

Witam ponownie proszę o pomoc czy ktoś rozwiązał problem z tym dzwiękiem bo jazda po fachowcach i płacenie za "bezcenne rady" nie pomagają a robią czystkę w portfelu.

: 05 mar 2016, 21:20
autor: Karol0821
Powiedzcie jeżeli auto wpada w tryb awaryjny może to być przez zawór n75

: 29 sie 2017, 17:16
autor: Karolex
Panowie pytanie który kolor przewodu elektrycznego wchodzi w kostce pod numerem 1 ? a który pod kolor 2 ?