Strona 1 z 1

Rozrząd 2.4 BDW blok pomiarowy 093

: 09 lis 2022, 22:36
autor: Daros_p
Witam, samochód posiadam jakiś rok przebieg aktualny 243 tys km ja zrobiłem może
7 tys km . Wydawalo mi się że na zimnym (temperatury bliskie 0) delikatnie zarzezi przy odpalaniu na 1-2 sek. Zastosowana płukanka archoil zalany olej Castrol edge 5 w 30( na takim jeździł podobno). Podłączony pod VCDS brak błędów natomiast w bloku 0.93
Bank 1 3.8 kw
Bank 2. 7.9 kw
Silnik chodzi ogólnie wporządku, na wolnych może czasem czuć delikatne telepanie.
Teraz pytanie dlaczego wartość Bank 2 jest tak rozjechana, czy trzeba się szykować na wymianę rozrządu, napinacza?. Czy może być coś jeszcze odpowiedzialne za taką wartość jakiś zawór, czy to już ewidentnie wyciągnięty łańcuch i tylko wymiana kompletu?
Za wszelkie info będę bardzo wdzięczny.

Dodano po 5 minutach 50 sekundach:
Zapomniałem dodać że audi przy przebiegu 200 000 otrzymała instalacje lpg

Re: Rozrząd 2.4 BDW blok pomiarowy 093

: 09 lis 2022, 23:37
autor: Shonari
Zazwyczaj wyciągnięty łańcuch. Teoretycznie powinieneś wymienić. W praktyce możesz zaryzykować i jeździć dopóki nie będzie hałasować i obserwować kanał 93. Ja kupiłem samochód to też miał trochę na plusie ale 3ci rok już jeżdżę i problemu nie ma. Z tym, że no to na własną odpowiedzialność oczywiście. Generalnie to nie świadczy za dużo o samym rozrządzie (jego stanie). Jeden samochód przejedzie 400k i nic mu nie będzie a drugi wysypie się przy 300k. Taki urok już.

Re: Rozrząd 2.4 BDW blok pomiarowy 093

: 10 lis 2022, 06:33
autor: Daros_p
No tak, a pamiętasz może swoje wartości ? Bo z tego co czytałem to norma wynosi +/-4 , a u mnie
bank 2 ma 7.9kw.
Pisałeś że te wartości nie powiedzą za dużo o samym stanie łańcucha, rozumiem że ktoś będzie miał w normie i też może mu zacząć hałasować?
Co do tych wartości to mają stać w miejscu i wtedy będzie w miarę ok im większe tym gorzej, może dokonać jeszcze jakiś innych pomiarów w VCDS żeby dowiedzieć się w jakiej kondycji jest rozrząd(silnik).
Z góry Dzięki jak ktoś coś podpowie.