Strona 1 z 8

[A6 C6] - xenon montaż

: 15 maja 2009, 07:18
autor: tmr
Obiecałem, kilku ludzi się pyta, no więc napiszę :-)

Rzecz dotyczy montażu xenonów w A6 C6 "tak jak w fabryce" (no... prawie ;-) ).

Co potrzeba i jakie koszty? (realne, poniesione przeze mnie):

-lampy xenon kompletne, nietłuczone (1200PLN)
-czujniki zawieszenia 2 szt (w sumie 259 PLN)
-moduł poziomowania świateł (259PLN)
-zderzak (200PLN)
-zaślepki zderzaka (100PLN) - nowe
-spryskiwacze reflektorów 2 szt(150PLN) - nowe :mrgreen:
-węże, opaski (70PLN) - nowe
-złączki węży, mocowania (100PLN) - nowe
-wtyczki do lamp 2szt, wtyczki do czujników 2szt, wtyczka modułu poziomowania, wsuwki do nich (około 140PLN) - nowe
-pompa spryskiwaczy (90PLN) - nowa
-kabelki, kable, pierdolitka (z pralki automatycznej ze śmietnika, albo w części nowe - koszt około 20PLN)
-lakiernik (zderzak, zaślepki) - 300PLN

To chyba wszystko. Koszt części (w sporej części nowych, albo z gwarancją sklepu - moduł, czujnki) - to około 3000PLN. Z tego około 500-600PLN można "odzyskać" sprzedając stare lampy halogenowe i zderzak.

Lampy działają jak powinny, po zapaleniu pięknie ustawiają się w pozycji pracy, spryskiwacze czyszczą jak karcher, nic nie puka, nie stuka, nie skrzypi, nie wyładowuje akumulatora, nie topi bezpieczników... :mrgreen:

Montaż nie jest specjalnie ani trudny, ale nie jest też łatwy. Nie jestem ani mechanikiem, ani elektrykiem - a jakoś sobie z tym poradziłem. Jedyna rzecz której to wszystko wymaga - to spora ilość czasu (około 30 godzin). Montaż nie ma w sobie elementów rzeźby - okablowanie zrobione prawie takie jak w oryginale (ja zdecydowałem się na montaż elektroniki po stronie lewej, a nie prawej - lepsze dojście, więcej miejsca, okablowanie od lamp prowadzone kanałem nad lewym nadkolem, dostępność gotowej wiązki napięciowej z bezpiecznikami od starej instalacji podnoszenia reflektorów, dostępność rozdzielnika CAN i sto innych... :lol: )
Montaż czujników zawieszenia jak w oryginale - czasochłonne, ale stosunkowo proste. Okablowanie od nich pociągnięte jak w ori, to akurat proste - są gotowe dziurki/dziury/kanały do ich przeprowadzenia.
Same lampy wymagają pociągnięcia 5 dodatkowych żyłek do każdej (1 nieużywana już jest i można ją wykorzystać... być może dwie, ja jednak zlokalizowałem tylko jedną... :lol: ).
NAJMNIEJ roboty jest z samymi spryskiwaczami - instalacja ciśnieniowa przy użyciu ori złączek i długości węży zajmuje 1 godzinę ( z przerwą na kawę). Zbiornik może być stary - trzeba tyko usunąć 1 zaślepkę i z użyciem ori pierścienia wetknąć tam pompę. Pompę można spiąć równolegle ze spryskami szyby, jak nie ma bordnetza obsługującego ich pracy.
Na końcu VAG, uaktywnienie w CAN-gateway modułu 55, adaptacja modułu 55, kodowanie bordnetza (zamiast 0 dla zwykłych reflektoró - 2, albo 4). Jeśli trzeba to kluczyk i ręczna korekta światełek i... to wszystko.

Generalnie mod wykonałem z pomocą kuzyna lakiernika (uparłem się żeby wziął kasę za lakierowanie zderzaka jak inni), Pawła z Forum (nieoceniona pomoc w podesłaniu zdjęć i komentarzy dotyczących umiescowienia czujników w zawieszeniu), oraz schematów instalacji elektrycznej w języku chińskim :-P (w innym nie mogłem znaleźć, a po polsku mam tylko do instalacji skrętnej - zupełnie innej elektrycznie - pozamieniane piny - i znacznie łatwiejszej - o 4 kable do świateł mniej...)

Jakby ktoś kiedyś potrzebował info - służę pomocą.

Pozdr
_TMr

: 16 maja 2009, 18:58
autor: raverpol
no to teraz trzeba bedzie sie zabrac do roboty i wymienic :)

: 04 lip 2009, 14:47
autor: tmr
No qrcze,
podkusiło mnie i jestem przed montażem bixenonów z AFS (z doświetlaniem zakrętów, w ludzie nazywane bixenonami skrętnymi... ;-) ).
Zobaczymy co mi z tego wyjdzie,
aktualnie oczekuję na dojście lampek i nieco innego modułu poziomowania.
Instalacja będzie wykorzystana ta sama. Oczywiście z odmienną pinologią... :mrgreen:
Nowy bordnetz z obsługą i xenonów i AFS, oraz z obsługą spryskiwaczy już jest podpięty i działa miód-malina... :lol:
Jest też zrobiona instalacja elektryczna sprysków reflektorów jak w oryginale - potrzeba do tego tylko owego bordnetza i przekaźnika 30/40A.
Jak zrobię - to się uchlam.
:mrgreen:
pozdr
_TMr

: 07 lip 2009, 12:11
autor: John
tmr pisze:No qrcze,
podkusiło mnie i jestem przed montażem bixenonów z AFS
A czujnik skrętu kół? Gdzie on w ogóle jest umieszczony?

: 07 lip 2009, 16:09
autor: MDKraków
Pięknie kombinujesz, tak trzymać :)

: 10 lip 2009, 07:21
autor: tmr
No tak,
retrofit się udał, nie było z tym żadnych problemów...
Lampy będą jednak wracać do osoby od której je zakupiłem... :-| - pomijając kilka detali - lampy okazały się być z różnymi przezroczystościami soczewek.
Efekt? - jedna soczewka jest bardziej widoczna niż druga... to tak w skrócie....
Qrcze, jestem zły, chociaż z drugiej strony - pobiłem chyba rekord w demontażu i montażu zderzaka na czas... lało jak z cebra, a w garażu było za mało miejsca na taką gimnastykę... - trzeba było "pod chmurką" :lol:
No i znowu mam bixenony z poziomowaniem... choć przez chwilę miałem skrętne... :lol:

Co do pytania o czujnik skrętu - nie mam bladego pojęcia gdzie on siedzi... :lol: (może gdzieś przy kierownicy?) - ważne że w CAN są dostępne non-stop sygnały o kącie skrętu kół...

: 10 lip 2009, 12:16
autor: Funosek
pawelk600, w A6 też montują te bajery ;-)

: 11 lip 2009, 19:45
autor: tmr
O takie rozwiązanie chodzi? :mrgreen:
... też mnie to jakoś drażniło... :lol:

Re: [A6 C6] - xenon montaż

: 08 sty 2010, 12:50
autor: TFSI
tmr pisze:Obiecałem, kilku ludzi się pyta, no więc napiszę :-)

Rzecz dotyczy montażu xenonów w A6 C6 "tak jak w fabryce" (no... prawie ;-) ).

"po polsku mam tylko do instalacji skrętnej - zupełnie innej elektrycznie - pozamieniane piny - i znacznie łatwiejszej - o 4 kable do świateł mniej...)

Jakby ktoś kiedyś potrzebował info - służę pomocą.

Pozdr
_TMr
Cześć Tomek
Zaintrygował mnie twój mod niezła robota <ok>
Miałem nic grubszego nie rezać w mojej C6 bo nie miałem zamiaru nią długo jeździć (to miał być szybki dil ;-) ) ale im dłużej nią jeżdżę to tym bardziej mi się podoba zwłaszcza silnik. Rozglądam się cały czas za taką tylko na full wypasie żeby już nic nie trzeba było modzić ale na razie same QPY <smuty> .
Mam pytanko bo wzieło mnie na uszlachetnienie mojej bidusi w xenony skrętne w planach mam też zderzak po lifcie. Spryski mam ori więc zostały same lampy i inst. Czy możesz podzielić się schematami , zdjęciami ewentualnie wiedzą na ten temat w wolnej chwili byłbym bardzo wdzięczny :-)
Pozdrawiam Tomek

: 08 sty 2010, 18:58
autor: tmr
Hejka Tomek :)
Załączniki schematów lamp zwykłych i xenonów skrętnych nie przeszły - są za duże - podaj @ na pw. Podeślę.
Polecam nie robienie przejściówek samemu, tylko zakup gotowców. W kufatecu pojawiły się już gotowe instalacje do takich czy siakich xenonów (włącznie ze skrętem, poziomowaniem itd...) :D ... odpada kilka godzin na budowę okablowania... chociaż bo ja wiem... toż to niesamowita frajda 8-)
Rzecz w takim przypadku (gotowy set) ograniczy się do wetknięcia czujnika poziomu z przodu i z tyłu, pociągnięcia kabli w progu pod kierownicę i umiejscowienie albo tam sterownika LWR (dl skrętnych 4F0 ...), albo kabelki tak jak w ori za schowek pasażera... :)
No i oczywiście wetknięcia lamp i ich podłączenia. Pamiętaj o sprawdzeniu na such bordnetza czy zaakceptuje xenony. Jeśli nie - kup odpowiedni.
I to tyle :)
pozdr <mikołaj>

: 08 sty 2010, 20:11
autor: TFSI
Cześć dzięki za szybką odpowiedź
Mówisz o tym kabelku ?
http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1510
Jeśli tak to chyba ostatecznie nie jestem takim laikiem w tych klockach żebym nie umiał sobie trochę kabla w splocik ukręcić :mrgreen: tym bardziej że wala mi się kilka wiązek fabrycznych po garażu i chętnie te kable wykorzystam bo się o to potykam a i ok. 4 stówy w kieszeni zostaną na inne przyjemności <piwo> i tak przypuszczam że będę się z tym trochę bawił bo pogoda nie nastraja i cały czas myślę o tym zderzaku przednim czy tego nie połączyć żeby się dwa razy nie bawić w montarz i demontarz ale nie wiem czy uda mi się to bo podobno muszę mieć inne halogeny a z tym na necie krucho a w salonie porażka cenowa.
Z tym bordnetz-em to wolałbym żeby zakumał mój bo chciałbym ograniczyć koszty do min. w związku z tym że prawdopodobnie będę ją sprzedawał na wiosnę więc nie chcę w nią za dużo inwestować a te xenony traktuje jako podniesienie atrakyjności ale tak żeby nie wyszło że więcej dam niż mi to przyniesie korzyści przy sprzedaży. Przy każdym autku tak mówię a przeważnie kończy się na jakiś nowych felach , lampkach zderzakach i innym wypasiku :lol: no ale cóż rajcują mnie te rzeczy i lubię mieć coś więcej niż przeciętność ;-) widzę że ty chyba też. Wracając do tematu to rozumiem że tobie oczka gonią lewo+prawo i jest wszystko Ok więc może pamiętasz jaki masz symbol bordneza to bym porównał ze swoim i z tego co zrozumiałem to czujniki poziomu są tylko po lewej stronie samochodu a czy ich typy sa takie same dla różnych motoróww sedanie jak i kombi? bo np. znalazłem coś takiego (mało tego :-( w salonie chora cena) na tył: http://www.allegro.pl/item860125691_aud ... zenia.html i wygląda że jeszcze brakuje mu takiej blaszki :-(
a co od modułu poziomowania to widzę że też są z różnymi końcówkami C ,E i F nie wiem czy jest rozróżnienie dla skretnych :-( jaki ty zastosowałeś ? ja znalazłem takie:
http://www.allegro.pl/item868373591_aud ... retne.html
http://www.allegro.pl/item868454956_mod ... _357f.html
http://www.allegro.pl/item872309303_a4_ ... 357_e.html
Na razie walczę z ELSÂĄ bo nie chce mi gonić na moim lapku pod vistą bo przypuszczam że bez niej się nie obejdzie chyba że twoje wskazówki będą wyczerpujące na co po cichu liczę ;-) Kupowałeś swoje lampy skrętne kompletne czy kompletowałeś bo widzę że te moduły skrętu są takie same w Oplach Signum (niczym się wizulannie nie różnią) są też podobne w Mesiach ale obudowa już jest trochę inaczej wykonana bo jak ktoś ma kompletne to też zdrowo sobie ceni a gołe są na poziomie zwykłych tylko te moduły skrętu są w róznych cenach i nie wiem czy szukac i kompletować czy wyżygać z bomby 1600-1800zł.
Czekam z wypiekami na info co mnie czeka.
Pozdrawiam

: 26 lut 2010, 22:58
autor: tmr
No i chyba docelowe już lampki wszczepiłem do autka... :lol:
Od RS6 10 led, skrętne, z modelu 2010 :-P
Wyglądają .... kurde - pięknie :mrgreen:
Działają w końcu tak jak to sobie wymarzyłem :)
Jak znajdę chwilę czasu i aparat - wkleję zdjątka...

: 26 lut 2010, 23:03
autor: crn
tmr, dawaj koniecznie.
Dwa pytanka: czy wczesniejsze światełka z RSa były inne? Drugie: szacunkowo ile trzeba liczyć za takie szkiełka??

: 26 lut 2010, 23:09
autor: tmr
Nie mam pojęcia czy się różniły :) - po prostu szukałem jak najmłodszych lamp (kwestia przejść, jakości luster, jakości diód, jakości soczewek, i tak dalej...).
Same lampy w dobrym stanie można dostać za 3-4k pln (te za tysiaka na 99% mają uszkodzone diody 8-) )
Kwestia borda elektrycznego - to z 3 stówki.
Jeśli ktoś ma xenony nieskrętne - dodatkowa kwestia przeróbek elektryki i 2 stówek na niezbędne klamoty.
Oczywiście mówimy o tym żeby było "tak jak w oryginale" :) - żadnych przerabianych silniczków, guziczków, drucików czarodziejskich w lampach i innego dziadostwa <rotfl>

[ Dodano: 2010-02-27, 18:08 ]
No, w wielkim skrócie tak to wygląda :) :
Obrazek

sorki - ale mam tylko aparat w komórce 8-)

: 02 mar 2010, 16:18
autor: maniek1981
qrka tmr, no bajerancko jak nic!Ty to masz głowe do takich rzeczy.
czekam z niecierpliwością jakie jeszcze mody dokonasz.dawaj z tym distronic! <ok>
Ci owiem że ten lanos obok też niczego sobie...hehe i bez ledów <urodziny>