Strona 1 z 1

A6 C5 polift - hybryda z licznika Jaeger i VDO / pełny FIS

: 21 gru 2019, 10:14
autor: dvjcodec
Jestem po wymianie licznika z pół-FIS na pełny. Oryginalnie w mojej Audi siedział Jaeger, który żył własnym życiem i różne komunikaty zaczął wyświetlać. Postanowiłem zmienić licznik na pełny FIS. Ciężko było mi namierzyć licznik ze sprawnym FIS do 2.4 (kupowałem i odsyłałem), więc postanowiłem zakupić anglika od 1.8T, który okazał się być w pełni sprawny.

Rozebrałem oba liczniki, z "anglika " wyciągnąłem tarczę od prędkościomierza (zespolona ze wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego i paliwa), przyłożyłem do tarczy z mojego Jaegera (tu tarcza zespolona ze wszystkimi zegarami), odznaczyłem miejsce cięcia tarczy. Odpowiedni kształt dociąłem nożyczkami i złożyłem do kupy.

Wrzucam ten temat, bo niestety nie znalazłem informacji czy taki zabieg jest możliwy i czy nie będzie różnic w odcieniu podświetlenia, ale jak widać nie ma i można przerabiać.

Jedyny drobny "mankament" to delikatnie (nawet milimetra nie będzie) wychodzące białe ramki (po bokach) przy wyświetlaczu przebiegu auta. Warto białą ramkę maznąć czarnym markerem.

Kolega bendzji pomógł mi w kwestii przeróbki wskazania prędkościomierza do założonych tarcz.

Efekt końcowy prezentuję na fotce w załączniku.

: 21 gru 2019, 10:30
autor: bendzji
Jest jeszcze jeden mankament - rheostat ( czujnik oswietlenia ) jedt w ciut innym miescu ( ta kropka blisko 0 na predkosciomierzu)

: 21 gru 2019, 11:18
autor: dvjcodec
A widzisz, tego nie byłem świadomy.

: 12 sty 2020, 22:53
autor: qwerty01
Strasznie masz duże napięcie. Sprawdź regulator.