Strona 1 z 1

A6 C5 1997 ALG 2.8 V6 sterownik tempomat

: 11 lip 2018, 09:37
autor: zlosnik321
Witam wszystkich

Po zmianie skrzyni z automatu na manual jak zakodowac sterownik. Przy zmianie kodowania w vcds powraca do automatu z tego co czytałem da się tylko po wymianie sterownika tempomat nie dziala nie da się aktywować jakieś propozycje

: 11 lip 2018, 12:34
autor: bendzji
tempomat masz zupełnie niezwiązany z ECU - oddzielny moduł , musisz dołożyć dodatkowy zawór napowietrzający przy pedale sprzęgła i przerobic instalację ( w automacie jakos inaczej jeden kabelek był )

a druga sprawa że ECU do wymiany lub sflashowania na manual - nie przekodujesz tego , podaj numer swojego ECU to dobierzemy czego masz szukać

: 11 lip 2018, 12:48
autor: zlosnik321
bendzji pisze:tempomat masz zupełnie niezwiązany z ECU - oddzielny moduł , musisz dołożyć dodatkowy zawór napowietrzający przy pedale sprzęgła i przerobic instalację ( w automacie jakos inaczej jeden kabelek był )

a druga sprawa że ECU do wymiany lub sflashowania na manual - nie przekodujesz tego , podaj numer swojego ECU to dobierzemy czego masz szukać
Czyli to nie taka łatwa sprawa ? Zawor napowietrzający pierwsze słyszę mój tempomat z tego co widzę składa się z manetki moduł sterujący pod schowkiem pompka pod nadkolem i gruszka przy przepustnicy

[ Dodano: 2018-07-11, 12:48 ]
To chyba o ten numer sterownika chodzi 4d0907551AF

: 11 lip 2018, 12:57
autor: bendzji
no i przy pedałach są zaworki takie czarne z węzykami i czujnikami

: 11 lip 2018, 13:58
autor: zlosnik321
bendzji pisze:no i przy pedałach są zaworki takie czarne z węzykami i czujnikami
no to ja nie ogarniam na forum piszą że potrzebne tylko czujniki które niby są w mojej a6 i działają o żadnej pomoce dodatkowo nie pisze i wezykach czyli jednym słowem gra nie warta swieczki

: 11 lip 2018, 22:05
autor: bendzji
No sprzegło dokładane to tam pewno brak , przy hamupcu zawsze jest czy tip czy manual

[ Dodano: 2018-07-11, 22:05 ]
sprawdziłem w schemacie:
na pin 6 wtyczki manetki tempomatu musisz podpiąc plus po zapłonie ( np. z bezp 31 jak fabrycznie ) a przewód który teraz jest wypiąc i zaizolować ( to przewód ze sterownika skrzyni automat )

podpięcie zaworu sprzęgła można ominąć ale musisz pamiętać że wtedy jego wciśniecie nie rozłączy tempomatu

: 12 lip 2018, 01:52
autor: zlosnik321
bendzji pisze:No sprzegło dokładane to tam pewno brak , przy hamupcu zawsze jest czy tip czy manual

[ Dodano: 2018-07-11, 22:05 ]
sprawdziłem w schemacie:
na pin 6 wtyczki manetki tempomatu musisz podpiąc plus po zapłonie ( np. z bezp 31 jak fabrycznie ) a przewód który teraz jest wypiąc i zaizolować ( to przewód ze sterownika skrzyni automat )

podpięcie zaworu sprzęgła można ominąć ale musisz pamiętać że wtedy jego wciśniecie nie rozłączy tempomatu
Ale i tak będzie trzeba wymienić sterownik i aktywować tempomat ?

: 12 lip 2018, 22:44
autor: bendzji
Nic nie trzeba aktywować , pisałem na poczatku ten u Ciebie jest niezależny od ECU

Jeżeli wg Ciebie jeździ ok , nie podbija obrotów itd. to wymiana nie jest aż tak konieczna - ja zawsze starałbym sie doprowadzić auto do stanu jak najbliższemu fabrycznemu ale to już twoja decyzja

[ Dodano: 2018-07-12, 22:44 ]
Sterownik ALG manual to 4D0907551AE

: 29 sie 2018, 15:40
autor: Puter
Podepnę się pod temat. Kilka lat temu miałem zmienioną skrzynię za automatycznej na manualną do momentu jak sterownik był od automatu tempomat działał ale nie dział ABS i ESP. Po zmianie sterownika działa ABS i ESP ale tempomat przestał działać. Co należało by zrobić żeby znowu działał.??

: 29 sie 2018, 17:52
autor: bendzji
Aktywować vag/vcdsem

: 30 sie 2018, 12:48
autor: Puter
bendzji pisze:Aktywować vag/vcdsem
A mogłbyś podać jak to zrobić, kabelek mam.

: 30 sie 2018, 14:32
autor: bendzji