Wymiana soczewek w Allroadzie A6C5
: 26 paź 2017, 23:19
Allroada kupiłem w czerwcu i pierwsze co mnie zaniepokoiło to słabe światła, mimo, że xenon.
Pierwszy krok, papierek wodny, szlifowanie kloszy i lakier bezbarwny uv, jest lepiej, ale to nie to.
Drugi krok, wymiana żarników, co prawda M Tech, tanie, ale nie palą przetwornic, sprawdzone na poprzednim samochodzie i skuteczne. Jest lepiej, ale czegoś jeszcze brak. W międzyczasie kupiłem soczewki od Audi Q7, ale jakoś brak motywacji i czasu sprawiły, ze leżały kilka miesięcy w pudle. I tydzien temu dojrzałem do mojej już kolejnej przeróbki na bixenon.
Dawcą jest soczewka z Audi Q7
Jest tej samej średnicy co soczewka z Allroada. Odbłyśniki w Allroadzie nie były jakieś wypalone, ale szału tez nie było, były lekko matowe. Przeróbka była banalna, pierwsza lampa to ok 2,5h, bo duzo czasu zajęło ustawienie soczewki tak, żeby była prosto w każdej płaszczyźnie, druga lampa to 1,5h, z montażem.
Nie zwiększamy otworu na soczewkę, nie szlifujemy odbłyśnika, szlifować jedynie trzeba przy mocowaniu soczewki, obudowa soczewki haczy o blaszki i o te pionowe mocowania do odbłyśnika, pilnik naszym przyjacielem Silniczek od przesłony podłączamy oczywiście do świateł długich, gdyby coś to pin 1 to masa.
Finalnie wygląda tak:
Wiem, że za dużo zdjęć z modyfikacji nie mam, ale efekt jest wart zmiany. Jeszcze nie jechałem po nocy, żeby dobrze sprawdzić jakość swiatła, ale nawet jadąc po mieście, widać, że pobocze jest bardzo dobrze doświetlone, a przed sobą widzę dużo więcej niż wcześniej, o długich nie wspominam, bo dobra latarnia teraz się zrobiła.
Koszt przeróbki?
- soczewki 80 zł (z przesyłką)
- śrubki, nakrętki ok. 5 zł
- rolka blaszki perforowanej 13 zł
- 2 Żubry 5,2 zł
W wersji dla niepijących nie przekraczamy 100 zł, a jakość światła poprawia się istotnie! Postaram się wrzucić jakieś foto z nocnej jazdy, żeby pokazać jak to świeci. Niestety nie mam zdjęcia przed, chociaż jak wiecie, zdjęcia też nie odzwierciedlają rzeczywistości.
Pozdrawiam
Krzysiek
Pierwszy krok, papierek wodny, szlifowanie kloszy i lakier bezbarwny uv, jest lepiej, ale to nie to.
Drugi krok, wymiana żarników, co prawda M Tech, tanie, ale nie palą przetwornic, sprawdzone na poprzednim samochodzie i skuteczne. Jest lepiej, ale czegoś jeszcze brak. W międzyczasie kupiłem soczewki od Audi Q7, ale jakoś brak motywacji i czasu sprawiły, ze leżały kilka miesięcy w pudle. I tydzien temu dojrzałem do mojej już kolejnej przeróbki na bixenon.
Dawcą jest soczewka z Audi Q7
Jest tej samej średnicy co soczewka z Allroada. Odbłyśniki w Allroadzie nie były jakieś wypalone, ale szału tez nie było, były lekko matowe. Przeróbka była banalna, pierwsza lampa to ok 2,5h, bo duzo czasu zajęło ustawienie soczewki tak, żeby była prosto w każdej płaszczyźnie, druga lampa to 1,5h, z montażem.
Nie zwiększamy otworu na soczewkę, nie szlifujemy odbłyśnika, szlifować jedynie trzeba przy mocowaniu soczewki, obudowa soczewki haczy o blaszki i o te pionowe mocowania do odbłyśnika, pilnik naszym przyjacielem Silniczek od przesłony podłączamy oczywiście do świateł długich, gdyby coś to pin 1 to masa.
Finalnie wygląda tak:
Wiem, że za dużo zdjęć z modyfikacji nie mam, ale efekt jest wart zmiany. Jeszcze nie jechałem po nocy, żeby dobrze sprawdzić jakość swiatła, ale nawet jadąc po mieście, widać, że pobocze jest bardzo dobrze doświetlone, a przed sobą widzę dużo więcej niż wcześniej, o długich nie wspominam, bo dobra latarnia teraz się zrobiła.
Koszt przeróbki?
- soczewki 80 zł (z przesyłką)
- śrubki, nakrętki ok. 5 zł
- rolka blaszki perforowanej 13 zł
- 2 Żubry 5,2 zł
W wersji dla niepijących nie przekraczamy 100 zł, a jakość światła poprawia się istotnie! Postaram się wrzucić jakieś foto z nocnej jazdy, żeby pokazać jak to świeci. Niestety nie mam zdjęcia przed, chociaż jak wiecie, zdjęcia też nie odzwierciedlają rzeczywistości.
Pozdrawiam
Krzysiek