Strona 1 z 1

[A6 C5] wymiana pompy oleju AEB

: 21 mar 2009, 20:40
autor: mario1278
Podnosimy autko na wys 30 cm (tylko przód) kobyłki szt.2 Zlewamy olej do pojemnika . (zaczekać kilka minut aż wszystko dobrze ścieknie) odkręcamy filtr olejowy.
Lewarek podnośnik olejowy podstawiamy pod skrzynię biegów (centralnie na drewnianym klocku lub kawałku gumy ).
odkręcamy łapy 2 łapy (podpory) skrzyni biegów i dwie poduszki silnika
oraz przednia podporę silnika pod kołem pasowym 3 śruby
(tam jest trzpień na nim gumowa poduszka amortyzująca)
Unosimy silnik na wysokość ok.10 cm - bez rozłączania skrzyni biegów i instalacji elektrycznej (przy podnoszeniu uwaga na koło wiatraka i tylne elementy silnika - będzie mało miejsca) można wyjąć obudowę filtra powietrza i odkręcić zbiorniczek płynu chłodzącego - będzie lepsze podejście później.



Odkręcamy miskę olejową 16szt.śrub (dwie ostanie śruby są ukryte pod kołem zamachowym - trzeba obrócić koło zamachowe w jednym miejscu jest wyfrezowany uskok na - przez owalny otwór w obudowie miski (są dwa) wkładamy ampol .Obrót kołem zamachowym wykonujemy opuszczając jedno koło na podłogę wbijamy piąty bieg i kręcimy drugim kołem.
Zdejmujemy miskę schodzi lekko (nie podważamy to aluminium ) ,oczom ukazuję się przegroda fali oleju jest na wcisk więc bez problemu się ją wyjmuję ,mamy teraz pompę oleju na wierzchu .Pompa mocowana jest za pomocą dwóch śrub ,wykręcamy i musimy pociągnąć pompę w dół (troszkę mocniej ) wymieniamy na nową i składamy w odwrotnej kolejności.Oczywiście przed złożeniem musimy wyczyścić wszystko na błysk i założyć nową uszczelkę miski olejowej.Wkręcając śruby z powrotem trzeba gwinty posmarować klejem do śrub bo drgania są duże a nie zagląda się często pod spód silnika.

: 12 lis 2010, 13:13
autor: vipkwiecien
no prosze jakie eleganckie fotostory:) przyda mi sie w najbliższym czasie:)
mario1278 dobra robota