Wymiana termostatu
: 24 lut 2015, 12:13
Witam!
Bardzo denerwowało mnie, że moja malutka nie dogrzewa silnika
Temperatura nigdy nie osiągnęła 90C. Po wymianie czujnika temperatury silnika okazało się, że na trasie temperatura spada do 60C. W związku z tym, przyszedł czas na wymianę mojego termostatu. Przy okazji postanowiłem zrobić poradnik dla potomnych 
Zestaw do wymiany termostatu:
Krok 1:
Odkręcamy obudowę silnika:
![Obrazek]()
Krok 2:
Naszym oczom ukazuje się kolanko termostatu:
Krok 3:
Odkręcamy śrubę napinacza żeby mieć łatwy dostęp do śrub od obudowy termostatu:
Krok 4:
Teraz należy wypuścić całą wodę z układu chłodzenia. Ja zrobiłem to poprzez odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym po czym wyciągnąłem czujnik:
Oraz ściągnąłem wąż z obudowy termostatu:
Krok 5:
Gdy już odczekamy chwilę aby cała woda zleciała z układu bierzemy się za odkręcenie obudowy termostatu, za pomocą klucza nasadkowego 10:
Krok 6:
Naszym oczom ukazuje się termostat:
UWAGA
! Przy próbie wyciągnięcia należy uważać, gdyż stary termostat jest jakby "zassany" i po jego wyciągnięciu wyleci nam jeszcze trochę wody z układu.
Stary i nowy termostat:
Krok 7:
Gdy już wyczyścimy wszystkie elementy wymagające wyczyszczenie:
Zabieramy się do składania wszystkiego w odwrotnej kolejności.
Prawidłowe ułożenie termostatu:
Gdy już złożymy wszystko w całość, zalewamy układ świeżym płynem ( ok. 5l ). Odpalamy silnik i uruchamiamy klimatronik na HI i pierwszy bieg. Po osiągnięciu przez silnik temperatury 90C czekamy chwilę i jeżeli to konieczne uzupełniamy układ do poziomu ok. MAX.
Po całej operacji ukazuje nam się taki widok:
Wreszcie wszystko jest w normie
!
P.S. Przy wymianie termostatu warto zwrócić uwagę jak wyglądają łopatki pompy wody:
Mam nadzieję, że poradnik się przyda. Jednak za ewentualne uszkodzenia nie ponoszę odpowiedzialności
Jeżeli ktoś chciałby więcej zdjęć, posiadam jeszcze kilka szczegółowych.
Pozdrawiam, Mateusz
Bardzo denerwowało mnie, że moja malutka nie dogrzewa silnika


Zestaw do wymiany termostatu:
Krok 1:
Odkręcamy obudowę silnika:
Krok 2:
Naszym oczom ukazuje się kolanko termostatu:
Krok 3:
Odkręcamy śrubę napinacza żeby mieć łatwy dostęp do śrub od obudowy termostatu:
Krok 4:
Teraz należy wypuścić całą wodę z układu chłodzenia. Ja zrobiłem to poprzez odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym po czym wyciągnąłem czujnik:
Oraz ściągnąłem wąż z obudowy termostatu:
Krok 5:
Gdy już odczekamy chwilę aby cała woda zleciała z układu bierzemy się za odkręcenie obudowy termostatu, za pomocą klucza nasadkowego 10:
Krok 6:
Naszym oczom ukazuje się termostat:
UWAGA

Stary i nowy termostat:
Krok 7:
Gdy już wyczyścimy wszystkie elementy wymagające wyczyszczenie:
Zabieramy się do składania wszystkiego w odwrotnej kolejności.
Prawidłowe ułożenie termostatu:
Gdy już złożymy wszystko w całość, zalewamy układ świeżym płynem ( ok. 5l ). Odpalamy silnik i uruchamiamy klimatronik na HI i pierwszy bieg. Po osiągnięciu przez silnik temperatury 90C czekamy chwilę i jeżeli to konieczne uzupełniamy układ do poziomu ok. MAX.
Po całej operacji ukazuje nam się taki widok:
Wreszcie wszystko jest w normie


P.S. Przy wymianie termostatu warto zwrócić uwagę jak wyglądają łopatki pompy wody:
Mam nadzieję, że poradnik się przyda. Jednak za ewentualne uszkodzenia nie ponoszę odpowiedzialności

Pozdrawiam, Mateusz
