Strona 1 z 46

A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift

: 16 lut 2014, 13:20
autor: Jacek_max
(Brak zdjęć)
Audi w którym miałem licznik z kontrolkami w rocznikach 97-98 czyli największa bieda :-) zmieniłem na pełny FIS ...

Operacja wcale nie jest skomplikowana ale ponieważ jest masa różnych informacji na różnych forach i postach postanowiłem dla kolegów z forum napisać co i jak żeby a6klub również miało swoje ciekawostki :-)
licznik oryginalny 4B0 919 860 L
licznik na jaki zmieniamy 4B0 919 880
Ważna rzecz - jeśli nie chcemy komplikować życia wymieniamy licznik z tej samej generacji immo... najprościej rzecz ujmując mamy zegarek analogowy to licznik z FIS również musi taki posiadać... W następnym poście napiszę jak wymienić na poliftowy z CAN bo również się da.

no to do dzieła:
żeby praca była dobrze zrobiona zaczynamy od demontażu kierownicy - nie będę opisywał procedury bo łatwo znaleźć na forum, ale wspomnę tylko o odłączeniu akumulatora !!!

wyciągamy stary licznik i odpinamy dwie kostki niebieską i zieloną 32pin oraz małą do tego małego wyświetlacza temperatury 10pin.
potrzebna będzie manetka do sterowania komputerem :
4B0 953 503 H KOMBI
4B0 953 503 G SEDAN
do tego potrzebujemy kabelek i dwie wtyczki

do licznika czerwona 20pin nr : 4A0 972 883 B piny 000 979 018 E
1. sygnał spalania ECU ------------------------------- pin 18 komputera silnika (u mnie cienki żółty)
2.
3.
4.
5. temperatura zewnętrzna -------------------------- z tej 10pin pin3 (brązowo-żółty) -jeśli ktoś miał wcześniej temperaturę
6. sygnał skrzyni automatycznej TIPTRONIC ------- z tej 10pin ( czarno-brązowy)
7.
8.
9. spryskiwacz ----------------------------------------- do masy
10.
11. FIS - RESET---------------------------------------- pin 4 manetki
12. RADIO - CLK
13. RADIO - DATA
14. FIS - LEWO ---------------------------------------- pin 1 manetki
15. RADIO - ENABLE
16. światło --------------------------------------------- do masy
17.
18. FIS - PRAWO ------------------------------------- pin 2 manetki
19. światło hamowania ------------------------------ do masy
do manetki 6pin nr : 893 971 636 (ale ona już będzie w naszym samochodzie tylko są potrzebne piny piny 000 979 133 E

1. FIS - LEWO
2. FIS - PRAWO
3. MASA
4. FIS - RESET
5. wycieraczki
6. wycieraczki


jeśli mamy radio lub navi nonDX lub pierwsze DX które mają wyjście ENEA, DATA, CLOCK to możemy podłączyć te kabelki i będzie wyświetlało RDS na FIS
po podłączeniu kabelków - składamy wszystko i skręcamy i musimy odpalić VAGA żeby dokonać adaptacji.
jeśli samochód jest z rocznika 97 to jest immo1 i wtedy trzeba wymianić transponder w kluczykach, jeśli mieliśmy immo2 98-99 to nie będzie takiej potrzeby.
licznik FIS z 98-99 z analogowym zegarkiem posiada immo2

roczniki 97 mają ID13
roczniki od 98 CRYPTO 48 i takie pastylki należy kupić.
ważne żeby znać PIN zegarów albo od osoby od której kupiliśmy licznik lub samemu odczytać
[Select]
[17 - Instruments]
[Login - 11]
wpisać pin w postaci 0XXXX (XXXX to twój pin)
[Do It!]

teraz
[Adaptation - 10]
Wejdz w blok 21
[Read]
Wartość tam wpisana informuje ile kluczyków masz dopisanych do immo.
Wpisz 0
[Test]
[Save]

teraz wpisz ile kluczy chcesz zapisać
[Test]
[Save]


zgaśnie lampka immo i wsadź następny klucz i przekręć i zgaśnie immo... i tak powtarzaj ile kluczy masz do zapisania. ostatnim kluczykiem możesz odpalić samochód i na fis powinieneś mieć pokazaną temperaturę oraz spalanie które na postoju nie jest uaktualniane...jeżeli masz wartość stałą coś ok 51 litrów to znaczy że sygnał nie jest prawidłowy i musisz sprawdzić połączenie. i w zasadzie to wszystko... jeśli chodzi o RDS z navi to po podłączeniu tych trzech kabelków ustawiamy w liczniku codowanie

Kodowanie:
Options MY 1999)
o +01 = Brake Pad Warning
o +02 = Seatbelt Warning
o +04 = Washer Fluid Warning
o +16 = Navigation

: 16 lut 2014, 18:08
autor: lukwoj21
kolego twoje informacje sa bardzo cenne. Widze ze jestes kumaty w te sprawy szfagier ma problem z licznikiem a4 2000r wskaznik poziomu paliwa nie działa ma zegary JAGERA co jakie zegary beda pasowały na podmianke?

: 17 lut 2014, 22:05
autor: obsession
Zegary w A4 maja odwrotne wskazanie paliwa. Wystarczy zmiana pływaka

: 20 lut 2014, 14:28
autor: Resacro
Nawet nie wiesz jak mnie uszczęśliwiłeś tym tematem! :D wreszcie ktoś zebrał to w całość i wie jak to zrobić. Czytałem już tyle inforamcji na wielu forach, że aż w głowie zrobił się mętlik i nic z tego nie wszyło...
No i w razie czego jest ktoś do kogo można napisać w razie niepowodzeń i wątpliwości :)

Mega sprawa! :)

P.S.

Kiedy mniej więcej można się spodziewać opisu dla liczników polifcie? Bo może od razu takie sobie zamontuje ;)

: 09 mar 2014, 22:48
autor: polipropylen
Bardzo pięknie opisane wreszcie. Powinni umieścić wpis jako lekture w szkołach obowiązkowo :)
Dręczy mnie jedno czy musze znać pin licznika obecnego zamontowanego w aucie tzw największej biedy czy starczy tylko pin z nowego licznika? Poprostu z tej największej biedy nie mogę odczytać pinu jak i ze sterownika ECU.

: 10 mar 2014, 06:28
autor: Jacek_max
Nie :-) pinu "biedy" nie potrzeba :-) do adaptacji i kodowania kluczy potrzebny jest jedynie pin nowych :-)

: 16 mar 2014, 13:08
autor: polipropylen
Dziękuję :) właśnie na taka odpowiedź liczyłem. Teraz kwestia odpowiednich czarów i mam nadzieję że będzie ok. Kolega JACEK MAX będzie pozytywnie zapamiętany.

[ Dodano: 2014-03-16, 13:08 ]
No i się udało działa :)

: 22 mar 2014, 18:16
autor: doomib
Witam serdecznie kolege.
nareszcze z drobna pomocą kolegi "wedka" odnalazlem interesujacy mnie teamt.

kilka słow o aucie:
audi 2002r 2.4 v6 benzyna
zegary jagger bez fisa tz. pół wyśiwetlacza ma ale tylko temp. zewnętrzna jest wyświetlana i błędy.

mogę kupić zegary po lifcie od silnika takiego jak mam czyli 2.4 z pełnym fisem i manetką. wszystko podobno w 100% sprawne łącznie z wyświetlaczem. problem jest taki, że to anglik.
i zegary i manetka.

- czy wszystko spasuje od anglika do mojej? w sensie manetka i zegary?
- czy uda się jakoś dorobić 3 kostke a dodam, że nie mam nic oprócz 2 kostek a temp. zewnętrzna musi być podpięta gdzieś w tych 2 kostkach.

czy uda mi się samemu to zrobić czy lepiej nie bo coś skopsam?
jeżeli nie to czy znacie kogoś kto mi to zrobi i za ile :)
pozdrawiam serdecznie i czekam na info

: 24 mar 2014, 12:44
autor: martin s4
masz moze zmiane komorek z 280 na 300 km/h

: 31 mar 2014, 18:49
autor: Cris9222
martin s4, wrzuć/prześlij mi swój wsad jak możesz podpisane jakie mają tarcze i obrotomierze, spróbuje Ci pomóc, może jakoś razem to ogarniemy i zrobimy instrukcje dla liczników z immo 3 generacji :)

: 31 mar 2014, 23:09
autor: doomib
No cały czas czekam na takową instrikcje :D

: 01 kwie 2014, 10:00
autor: Cris9222
wyślijcie jakieś wsady to coś ogarniemy, bo mam tego pełno z chomika, ale nie wiem jakie tarcze są w oryginale i nie mam punktu odniesienia. Przydałyby się i te od europejczyków i od anglików. ;)

: 29 kwie 2014, 00:49
autor: mantix
Kolego Jacek_max powiedz proszę jak liczyć te piny w tej czerwonej kostce bo nie wiem czy są ponumerowane.Chodzi mi o piny ena, data, clock. A może ktoś z forumowiczów napisze jaki kolor ma poszczególny kabel od tych pinów. Mam właśnie taki licznik z pełnym fisem i nie mogę dojść do tego , żeby zaświecił rds . Wydaje mi się, że mam coś namieszane z kablami właśnie w te małej zielonej kostce, z której wychodzą kable na konsolę.

: 29 kwie 2014, 10:00
autor: xoslox
Czy do odczytania PINu wystarczy np. VAG K+CAN COMMANDER 3.6 ?

I czy teraz w VCDS da radę sprawdzić czy mam immo 1 czy immo 2 ?

Kolejna sprawa czy jak kupię zegary od diesla to wystarczy przekodować i zmienić tarcze ?

: 29 kwie 2014, 12:15
autor: Jacek_max
Kolego ty masz 97 jak ja i masz immo 1... :-)