A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift
: 16 lut 2014, 13:20
(Brak zdjęć)
Audi w którym miałem licznik z kontrolkami w rocznikach 97-98 czyli największa bieda zmieniłem na pełny FIS ...
Operacja wcale nie jest skomplikowana ale ponieważ jest masa różnych informacji na różnych forach i postach postanowiłem dla kolegów z forum napisać co i jak żeby a6klub również miało swoje ciekawostki
licznik oryginalny 4B0 919 860 L
licznik na jaki zmieniamy 4B0 919 880
Ważna rzecz - jeśli nie chcemy komplikować życia wymieniamy licznik z tej samej generacji immo... najprościej rzecz ujmując mamy zegarek analogowy to licznik z FIS również musi taki posiadać... W następnym poście napiszę jak wymienić na poliftowy z CAN bo również się da.
no to do dzieła:
żeby praca była dobrze zrobiona zaczynamy od demontażu kierownicy - nie będę opisywał procedury bo łatwo znaleźć na forum, ale wspomnę tylko o odłączeniu akumulatora !
wyciągamy stary licznik i odpinamy dwie kostki niebieską i zieloną 32pin oraz małą do tego małego wyświetlacza temperatury 10pin.
potrzebna będzie manetka do sterowania komputerem :
4B0 953 503 H KOMBI
4B0 953 503 G SEDAN
do tego potrzebujemy kabelek i dwie wtyczki
do licznika czerwona 20pin nr : 4A0 972 883 B piny 000 979 018 E
1. sygnał spalania ECU ------------------------------- pin 18 komputera silnika (u mnie cienki żółty)
2.
3.
4.
5. temperatura zewnętrzna -------------------------- z tej 10pin pin3 (brązowo-żółty) -jeśli ktoś miał wcześniej temperaturę
6. sygnał skrzyni automatycznej TIPTRONIC ------- z tej 10pin ( czarno-brązowy)
7.
8.
9. spryskiwacz ----------------------------------------- do masy
10.
11. FIS - RESET---------------------------------------- pin 4 manetki
12. RADIO - CLK
13. RADIO - DATA
14. FIS - LEWO ---------------------------------------- pin 1 manetki
15. RADIO - ENABLE
16. światło --------------------------------------------- do masy
17.
18. FIS - PRAWO ------------------------------------- pin 2 manetki
19. światło hamowania ------------------------------ do masy
do manetki 6pin nr : 893 971 636 (ale ona już będzie w naszym samochodzie tylko są potrzebne piny piny 000 979 133 E
1. FIS - LEWO
2. FIS - PRAWO
3. MASA
4. FIS - RESET
5. wycieraczki
6. wycieraczki
jeśli mamy radio lub navi nonDX lub pierwsze DX które mają wyjście ENEA, DATA, CLOCK to możemy podłączyć te kabelki i będzie wyświetlało RDS na FIS
po podłączeniu kabelków - składamy wszystko i skręcamy i musimy odpalić VAGA żeby dokonać adaptacji.
jeśli samochód jest z rocznika 97 to jest immo1 i wtedy trzeba wymianić transponder w kluczykach, jeśli mieliśmy immo2 98-99 to nie będzie takiej potrzeby.
licznik FIS z 98-99 z analogowym zegarkiem posiada immo2
roczniki 97 mają ID13
roczniki od 98 CRYPTO 48 i takie pastylki należy kupić.
ważne żeby znać PIN zegarów albo od osoby od której kupiliśmy licznik lub samemu odczytać
[Select]
[17 - Instruments]
[Login - 11]
wpisać pin w postaci 0XXXX (XXXX to twój pin)
[Do It!]
teraz
[Adaptation - 10]
Wejdz w blok 21
[Read]
Wartość tam wpisana informuje ile kluczyków masz dopisanych do immo.
Wpisz 0
[Test]
[Save]
teraz wpisz ile kluczy chcesz zapisać
[Test]
[Save]
zgaśnie lampka immo i wsadź następny klucz i przekręć i zgaśnie immo... i tak powtarzaj ile kluczy masz do zapisania. ostatnim kluczykiem możesz odpalić samochód i na fis powinieneś mieć pokazaną temperaturę oraz spalanie które na postoju nie jest uaktualniane...jeżeli masz wartość stałą coś ok 51 litrów to znaczy że sygnał nie jest prawidłowy i musisz sprawdzić połączenie. i w zasadzie to wszystko... jeśli chodzi o RDS z navi to po podłączeniu tych trzech kabelków ustawiamy w liczniku codowanie
Kodowanie:
Options MY 1999)
o +01 = Brake Pad Warning
o +02 = Seatbelt Warning
o +04 = Washer Fluid Warning
o +16 = Navigation
Audi w którym miałem licznik z kontrolkami w rocznikach 97-98 czyli największa bieda zmieniłem na pełny FIS ...
Operacja wcale nie jest skomplikowana ale ponieważ jest masa różnych informacji na różnych forach i postach postanowiłem dla kolegów z forum napisać co i jak żeby a6klub również miało swoje ciekawostki
licznik oryginalny 4B0 919 860 L
licznik na jaki zmieniamy 4B0 919 880
Ważna rzecz - jeśli nie chcemy komplikować życia wymieniamy licznik z tej samej generacji immo... najprościej rzecz ujmując mamy zegarek analogowy to licznik z FIS również musi taki posiadać... W następnym poście napiszę jak wymienić na poliftowy z CAN bo również się da.
no to do dzieła:
żeby praca była dobrze zrobiona zaczynamy od demontażu kierownicy - nie będę opisywał procedury bo łatwo znaleźć na forum, ale wspomnę tylko o odłączeniu akumulatora !
wyciągamy stary licznik i odpinamy dwie kostki niebieską i zieloną 32pin oraz małą do tego małego wyświetlacza temperatury 10pin.
potrzebna będzie manetka do sterowania komputerem :
4B0 953 503 H KOMBI
4B0 953 503 G SEDAN
do tego potrzebujemy kabelek i dwie wtyczki
do licznika czerwona 20pin nr : 4A0 972 883 B piny 000 979 018 E
1. sygnał spalania ECU ------------------------------- pin 18 komputera silnika (u mnie cienki żółty)
2.
3.
4.
5. temperatura zewnętrzna -------------------------- z tej 10pin pin3 (brązowo-żółty) -jeśli ktoś miał wcześniej temperaturę
6. sygnał skrzyni automatycznej TIPTRONIC ------- z tej 10pin ( czarno-brązowy)
7.
8.
9. spryskiwacz ----------------------------------------- do masy
10.
11. FIS - RESET---------------------------------------- pin 4 manetki
12. RADIO - CLK
13. RADIO - DATA
14. FIS - LEWO ---------------------------------------- pin 1 manetki
15. RADIO - ENABLE
16. światło --------------------------------------------- do masy
17.
18. FIS - PRAWO ------------------------------------- pin 2 manetki
19. światło hamowania ------------------------------ do masy
do manetki 6pin nr : 893 971 636 (ale ona już będzie w naszym samochodzie tylko są potrzebne piny piny 000 979 133 E
1. FIS - LEWO
2. FIS - PRAWO
3. MASA
4. FIS - RESET
5. wycieraczki
6. wycieraczki
jeśli mamy radio lub navi nonDX lub pierwsze DX które mają wyjście ENEA, DATA, CLOCK to możemy podłączyć te kabelki i będzie wyświetlało RDS na FIS
po podłączeniu kabelków - składamy wszystko i skręcamy i musimy odpalić VAGA żeby dokonać adaptacji.
jeśli samochód jest z rocznika 97 to jest immo1 i wtedy trzeba wymianić transponder w kluczykach, jeśli mieliśmy immo2 98-99 to nie będzie takiej potrzeby.
licznik FIS z 98-99 z analogowym zegarkiem posiada immo2
roczniki 97 mają ID13
roczniki od 98 CRYPTO 48 i takie pastylki należy kupić.
ważne żeby znać PIN zegarów albo od osoby od której kupiliśmy licznik lub samemu odczytać
[Select]
[17 - Instruments]
[Login - 11]
wpisać pin w postaci 0XXXX (XXXX to twój pin)
[Do It!]
teraz
[Adaptation - 10]
Wejdz w blok 21
[Read]
Wartość tam wpisana informuje ile kluczyków masz dopisanych do immo.
Wpisz 0
[Test]
[Save]
teraz wpisz ile kluczy chcesz zapisać
[Test]
[Save]
zgaśnie lampka immo i wsadź następny klucz i przekręć i zgaśnie immo... i tak powtarzaj ile kluczy masz do zapisania. ostatnim kluczykiem możesz odpalić samochód i na fis powinieneś mieć pokazaną temperaturę oraz spalanie które na postoju nie jest uaktualniane...jeżeli masz wartość stałą coś ok 51 litrów to znaczy że sygnał nie jest prawidłowy i musisz sprawdzić połączenie. i w zasadzie to wszystko... jeśli chodzi o RDS z navi to po podłączeniu tych trzech kabelków ustawiamy w liczniku codowanie
Kodowanie:
Options MY 1999)
o +01 = Brake Pad Warning
o +02 = Seatbelt Warning
o +04 = Washer Fluid Warning
o +16 = Navigation