Strona 1 z 3

Przycisk LPG jak ORI :)

: 13 gru 2013, 18:45
autor: xoslox
Od zawsze wkurzała mnie STAG'owska centralka (przycisk) LPG w ogóle niekolorystycznie pasująca do naszych aut.

Postanowiłem to zmienić ;)

Co nam będzie potrzebne do wykonania "ORI" przycisku LPG ?

Obrazek

1) Centralka STAG'a.

Używamy obecnie zainstalowanej centralki STAG LED 300. (lub kupujemy nową jeśli boimy się zepsuć obecnej).

Obrazek

2) Przycisk konsoli ASR lub ESP od A6 C5.

Najlepiej jakby miał już wtyczkę z obciętymi przewodami.

Obrazek

3) Przewody

4) Dioda LED 3mm dwukolorowa - Czerwono/Zielona. (WK - wspólna katoda,wspólna masa)

Normalny stan instalacji LPG - Dioda czerwona

Rezerwa- Dioda czerwona + Dioda zielona = pomarańczowy ;)

5) Dwa rezystorki nastawne o wartości 1kΩ

Diody LED i Rezystorki (10 szt. w komplecie) kupiłem u tego sprzedawcy na allegro:

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=25160079

Potencjometr motażowy 1K _ 1 kohm _ 10szt

Dioda LED 3mm czerwono-zielona wsp. katoda 10szt

Oczywiście dostaniecie to w każdym elektronicznym.

Jak wlutować się w aktualną centralkę STAGa ?

Obrazek Obrazek

Na 1 obrazku mamy pokazane gdzie należy pozbyć się ciągłości ścieżek.

Na 2 natomiast mamy kolejno:

1 - Przewód czarny - Masa dla LED i dla przycisku.

2 - Przewód czarno/szary - Sterowanie przyciskiem (Włączanie/Wyłączanie LPG)

3 - Przewód biało/zielony - Zasilanie diody LED stanu instalacji, czyli w naszym przypadku zasilenie diody podświetlającej przycisk (czerwona dioda) - Napięcie w tym miejscu 3,9 V

4 - Podłączenie zasilania LED Rezerwy (zielonej diody) - Napięcie w tym miejscu 6,43 V

Oczywiście wartości napięć mogą się nieco różnić, więc warto po przecięciu ścieżek sprawdzić jakie jest u was.

Następnie musimy rozebrać przycisk ASR/ESP na części drobne.

Obrazek

Trzeba wylutować starą diodę i wlutować nową tak by każda z nóżek była zasilana z osobnego przewodu.

Akurat przycisk jest tak zbudowany, że płytka z diodą ma możliwość podłączenia dwóch diod (wykorzystywane to było do przycisku parktronica i podnoszenia w allroadach, które mają dodatkową diodę sygnalizacyjną)

Obrazek

Zapomniałem zanotować, który pin za co odpowiada, ale łatwo to sprawdzicie po samej drodze ścieżki lub też za pomocą miernika na ciągłość.

Kolejnym krokiem będzie dołożenie jednego przewodu do wtyczki ASR/ESP, ponieważ do wtyczki dochodzi tylko 2 przewody na górne wsuwki, a nam będzie potrzebne 3:

- dioda 1
- masa
- dioda 2

Dolne wsuwki z przewodami wykorzystujemy do zasilania przycisku:

- masa
- zasilanie przycisku

Wszystko wyłapiecie miernikiem, za co który przewód odpowiada.

Teraz trzeba tylko umiejętnie wlutować się w centralkę LPG z nowym przyciskiem i powinno wszystko pięknie działać, czyli:

Obrazek

Dioda 1, przyjmijmy Zielona - poprzez wtyczkę ma trafić za rezystor (oznaczony jako 4 element) na płytce centralki.

Dioda 2 - Czerwona - ma być wlutowana bezpośrednio w przewód biało zielony (3) na płytce centralki.

Masę zarówno dla przycisku jak i diod bierzemy z przewodu czarnego (1) płytki centralki.

Sterowanie przycisku bierzemy z przewodu szaro-czarnego (2) z płytki centralki.

Dodatkowo w przewody idące do diody w celach zabezpieczenia diod, oraz wpasowania intensywności podświetlania dajemy 2 rezystorki nastawne.

Bez nich też będzie wszystko działać, ale możemy nie uzyskać pożądanego efektu.

Rezerwę ustawiamy sobie w programie STAGa, ja ustawiłem sobie pomarańczową lampkę na 50 km.

Tak to wygląda w rzeczywistości:

Obrazek Obrazek

Robiłem to na szybkiego ale jak na razie działa rewelacyjnie :)


Przerobienie zaślepki z ASR/ESP na LPG:

Piszcie tu: lebubb@wp.pl, ktoś już polecał na forum w dziale odnowy/regeneracji przycisków.

: 13 gru 2013, 21:50
autor: marek_gnd
Woow nieźle.
A teraz powiedz proszę, bo nie skumałem skąd masz obudowę przycisku z napisem LPG?

: 13 gru 2013, 21:52
autor: Audi A6 Warsztat
marek_gnd,

Z tąd
xoslox pisze:Piszcie tu: lebubb@wp.pl, ktoś już polecał na forum w dziale odnowy/regeneracji przycisków.
<okok>

: 14 gru 2013, 00:04
autor: marek_gnd
Ok, bo jakoś nie skumałem.
Rozumiem, że Pan od tego maila zajmuje się renowacją przycisków i może takowe także przerobić.
Dzięki bardzo. A efekt naprawdę zacny.

: 21 gru 2013, 20:02
autor: user
pomysl zacny <okok>

: 22 gru 2013, 01:44
autor: zenq
fajne:)
mozna by bylo pokusic sie o znalezienie guzika od el. rolety (mialby zaokraglone rogi) albo parktronica (rogi + miejsce na diode, np. rezerwy)
generalnie zacne i skopiuję to do siebie, pomysl na wykonanie napisu juz mam:)

: 01 sty 2014, 18:29
autor: brzozek91
dobry pomysl musze nad tym pomyslec tylko ja mam kme i inna centralke chyba ze ktos modzil na kme

: 02 sty 2014, 10:31
autor: aplauz
Rewelka. Ciekaw jestem czy nie ma problemu ze ścieraniem się napisu LPG

: 08 sty 2014, 23:46
autor: metyoo
Całkiem niedawno myślałem o tym, ale zastanawiałem się jak przerobić front przycisku na LPG. Będzie trzeba o tym pomyśleć.
xoslox, napisz jeszcze jaki jest koszt całej operacji tak przycisku, jak zmiany napisu na nim...

: 10 sty 2014, 18:14
autor: xoslox
metyoo pisze:xoslox, napisz jeszcze jaki jest koszt całej operacji tak przycisku, jak zmiany napisu na nim...
metyoo, Koszt przerobienia przycisku to 15 zł + koszty wysyłki (7-8 zł). Sam przycisk ASR/ESP idzie kupić do 20 zł... Kolega kupił za 10 na szrocie. Może być powycierany - to dla was bez różnicy bo i tak jest malowany na nowo.

Dioda, rezystorki to sprawy groszowe. Kilka przewodów gdzieś się zawsze znajdzie :P
aplauz pisze:Rewelka. Ciekaw jestem czy nie ma problemu ze ścieraniem się napisu LPG


aplauz, Co do ścierania przycisku to jak na razie jest super. Nic nie schodzi.

Tak samo działanie bez żadnych zastrzeżeń.
Anielski pisze:Fajne,ale z drugiej strony po co? chyba ,że tylko pod względem wizualnym...
Anielski, ja miałem wcześniej w tym miejscu centralkę STAGA, która za nic nie pasowała do reszty, także taki przycisk wygląda dużo lepiej niż ona.

Ja też tego przycisku nie używam, dlatego jest prosty i funkcjonalny. A stan gazu mi nie potrzebny bo i tak nigdy na to nie patrzę. Zawsze wyznacznikiem tankowania jest wskaźnik km na zegarach. Ale w zapasie mam pomarańczowy kolorek rezerwy ;)


Jedyny minus to to, że nie ma zgodności czcionki z ASR. Może ktoś z was ma mozliwość zrobienia takiego szablonu napisu LPG zgodnego z czcionką AUDI ?

: 11 sty 2014, 18:49
autor: Marcin_Mem
Wiesz jak niektórzy gazownicy do tematu podchodzą, mnie zapytał się gdzie chce mieć wyłącznik, ale znam przypadki że nawet na klaksonie by założył gdyby tak było mu wygodnie ;)

A litery przycisku to nie byłby problem dopasować chociażby w Photoshopie ale je wyciąć to już tak.

: 01 kwie 2014, 14:15
autor: doomib
A co jeżeli mam inny przycisk asr w nesie 6 nóżek po 3 góra/dół?

Nie potrzebuję rezerwy a w zamian tego chciałbym aby dopóki nie włączy mi się LPG dioda mrugała tak jak w ori stagu. Da radę tak zrobić?

Da radę wykorzystać ori diodę z przełącznika?

chciałbym aby ta dioda co jest teraz po przekręceniu zapłonu mrugała tak jak w ori stagu a gdy gaz się załączy to dioda przestanie mrugać. cały sęk w tym aby zamiast zielonej wykorzystać diode z przycisku oraz, żeby przycisk działał włącz/wyłącz gaz

: 06 kwie 2014, 00:06
autor: kabar
xoslox pisze: Jedyny minus to to, że nie ma zgodności czcionki z ASR. Może ktoś z was ma mozliwość zrobienia takiego szablonu napisu LPG zgodnego z czcionką AUDI ?
Nie widzę problemu. Zrób mi tylko zdjęcie ori przycisków dokładnie na wprost i zmierz wielkość literek.
Im więcej przycisków tym lepiej.
Zrobię Ci w krzywych (w Corelu).

[ Dodano: 2014-04-06, 00:06 ]
Tak na szybko: Obrazek

: 08 kwie 2014, 11:22
autor: xoslox
Kabar super <brawo>

Tak by wyglądało o wiele wiele lepiej ;)

Tylko teraz kwestia jak to wyciąć :/

: 08 kwie 2014, 11:39
autor: kabar
Orientujesz się jaką technologią robiony był ten przycisk? Rozumiem że malowany lakierem matowym czarnym. Ale napis? plotowany z folii?