Montaż servotronic-a a6 c5
: 09 paź 2013, 12:31
Ze względu na uszkodzona przekładnie bylem zmuszony ja wymienić (ciekła). Maglownice miałem z siłownikiem i bez servotronica- koyo. Z pewnego źródła mogłem kupić maglownice bez siłownika i z servotronic-iem - ZF. Nigdzie nie znalazłem jasnej informacji czy podejdzie wiec zaryzykowałem- teraz już wiem że pasuje bez problemu, mam przekładnie z silnika 2.7 biturbo. Skoro już miałem przekładnie z servotronickiem to czemu by nie założyć dodatkowego bajeru i nie kręcić lżej. Niestety nikt nie chciał się tego podjąć a że jestem po elektroniku to zabrałem się za to sam Opiszę jak to zrobiłem i zamieszczę schematy które udało mi się znaleźć może komuś się przyda
Schematy:
Podstawka pod sterownik/przekaźnik.
Schemat uogólniony servotronica.
Schematy podłączenia sterownika.
sterownik:
Na sterowniku mamy piny z opisem :
15 - + 12v po stacyjce - 6 pin na postawce
31 - GDN - masa - 8 pin na postawce
W1 - Pierwszy pin zaworu maglownicy - 5 pin na podstawce - przewód z przekładni biało- czerwony
W2 - Drugi pin zaworu maglownicy - 2 pin na podstawce
V - trzeci pin niebieskiej wtyczki licznika. Sygnał prędkości 4 pin na podstawce
d1-nie wykorzystujemy
Potrzebne elementy :
- maglownica z servotronic-iem
- przekaznik(sterownik)
- podstawka pod przekażnik
- pieć przewodów (czerwony i czarny po ok 50- 60 cm, dwa w oslonie do przekladni ok 70cm, jeden do licznika ok 60cm)
- wtyczka do maglownicy
- cyna, lutownica, koszulka termokurczliwa itp
Przygotowujemy sobie podstawke i przewód do przekładni
- wyjmujemy wszystkie piny z podstawki (ściągamy ta fioletowa część i wyjmujemy przy pomocy igły wszystkie piny) jak by był problem to opisze jak to zrobić dokładnie). Lutujemy przewody od zasilania i do licznika, przewody od maglownicy trzeba lutować w aucie.
-zarabiamy przewod do przekladni-wtyczka (sciagamy ten fioletowy zatrzask, wyjmujemy uszczelke oraz piny)
Piny lutowałem w taki sposób jak na foto : zdejmuje izolacje, odginam blaszeczkę na pinie i skręcam z nowym przewodem, następnie kropla cyny i całość w koszulkę termokurczliwą.
Gdy mamy wszytko wstępnie przygotowane idziemy do auta, odkręcamy osłonę pod pod kierownica(5 śrub 8mm) oraz licznik (2 śruby -krzyzak), podnosimy autko z lewej strony.
Odkręcamy osłonę nad kołem jak na zdjęciu i obcinamy jeden króciec (zaznaczony strzałką)- tedy pójdzie przewód od przekładni, następnie przeciągamy przewód do kabiny.
Obcinamy przewód na wymiar i zarabiamy jak na zdjęciach wyżej.
Wpinamy piny do podstawki zgodnie ze schematem i mocujemy przekaźnik w wolnym miejscu.
Odpinamy akumulator, wyjmujemy niebieską wtyczkę z licznika i lutujemy przewód od prędkości do trzeciego przewodu (biało-niebieski)- sygnał prędkości, izolujemy i podłączamy wtyczkę na miejsce. Przykręcamy licznik.
Docinamy przewody od zasilania(czarny,czerwony) i robimy pętelkę którą cynujemy. czarny do masy a czerwony do do zasilania po stacyjce(ja podłączyłem do czarno-żółtych przewodów na listwie z przewodami- widoczne grube przewody zakręcane nakrętką pod kierownica )
masa:
Podłączamy akumulator, odpalamy i testujemy, jak wszytko ok spinamy przewody opaską i przykręcamy osłonę.
Koszt elementów bez przekładni - 70zł
Nieprofesjonalnie opisane ale opisałem tak jak umiałem może chociaż trochę komuś się przyda jak nie to kosz
Schematy:
Podstawka pod sterownik/przekaźnik.
Schemat uogólniony servotronica.
Schematy podłączenia sterownika.
sterownik:
Na sterowniku mamy piny z opisem :
15 - + 12v po stacyjce - 6 pin na postawce
31 - GDN - masa - 8 pin na postawce
W1 - Pierwszy pin zaworu maglownicy - 5 pin na podstawce - przewód z przekładni biało- czerwony
W2 - Drugi pin zaworu maglownicy - 2 pin na podstawce
V - trzeci pin niebieskiej wtyczki licznika. Sygnał prędkości 4 pin na podstawce
d1-nie wykorzystujemy
Potrzebne elementy :
- maglownica z servotronic-iem
- przekaznik(sterownik)
- podstawka pod przekażnik
- pieć przewodów (czerwony i czarny po ok 50- 60 cm, dwa w oslonie do przekladni ok 70cm, jeden do licznika ok 60cm)
- wtyczka do maglownicy
- cyna, lutownica, koszulka termokurczliwa itp
Przygotowujemy sobie podstawke i przewód do przekładni
- wyjmujemy wszystkie piny z podstawki (ściągamy ta fioletowa część i wyjmujemy przy pomocy igły wszystkie piny) jak by był problem to opisze jak to zrobić dokładnie). Lutujemy przewody od zasilania i do licznika, przewody od maglownicy trzeba lutować w aucie.
-zarabiamy przewod do przekladni-wtyczka (sciagamy ten fioletowy zatrzask, wyjmujemy uszczelke oraz piny)
Piny lutowałem w taki sposób jak na foto : zdejmuje izolacje, odginam blaszeczkę na pinie i skręcam z nowym przewodem, następnie kropla cyny i całość w koszulkę termokurczliwą.
Gdy mamy wszytko wstępnie przygotowane idziemy do auta, odkręcamy osłonę pod pod kierownica(5 śrub 8mm) oraz licznik (2 śruby -krzyzak), podnosimy autko z lewej strony.
Odkręcamy osłonę nad kołem jak na zdjęciu i obcinamy jeden króciec (zaznaczony strzałką)- tedy pójdzie przewód od przekładni, następnie przeciągamy przewód do kabiny.
Obcinamy przewód na wymiar i zarabiamy jak na zdjęciach wyżej.
Wpinamy piny do podstawki zgodnie ze schematem i mocujemy przekaźnik w wolnym miejscu.
Odpinamy akumulator, wyjmujemy niebieską wtyczkę z licznika i lutujemy przewód od prędkości do trzeciego przewodu (biało-niebieski)- sygnał prędkości, izolujemy i podłączamy wtyczkę na miejsce. Przykręcamy licznik.
Docinamy przewody od zasilania(czarny,czerwony) i robimy pętelkę którą cynujemy. czarny do masy a czerwony do do zasilania po stacyjce(ja podłączyłem do czarno-żółtych przewodów na listwie z przewodami- widoczne grube przewody zakręcane nakrętką pod kierownica )
masa:
Podłączamy akumulator, odpalamy i testujemy, jak wszytko ok spinamy przewody opaską i przykręcamy osłonę.
Koszt elementów bez przekładni - 70zł
Nieprofesjonalnie opisane ale opisałem tak jak umiałem może chociaż trochę komuś się przyda jak nie to kosz