Strona 1 z 2

Montaż servotronic-a a6 c5

: 09 paź 2013, 12:31
autor: Frugo1
Ze względu na uszkodzona przekładnie bylem zmuszony ja wymienić (ciekła). Maglownice miałem z siłownikiem i bez servotronica- koyo. Z pewnego źródła mogłem kupić maglownice bez siłownika i z servotronic-iem - ZF. Nigdzie nie znalazłem jasnej informacji czy podejdzie wiec zaryzykowałem- teraz już wiem że pasuje bez problemu, mam przekładnie z silnika 2.7 biturbo. Skoro już miałem przekładnie z servotronickiem to czemu by nie założyć dodatkowego bajeru i nie kręcić lżej. Niestety nikt nie chciał się tego podjąć a że jestem po elektroniku to zabrałem się za to sam :> Opiszę jak to zrobiłem i zamieszczę schematy które udało mi się znaleźć może komuś się przyda :)
Schematy:
Podstawka pod sterownik/przekaźnik.
Obrazek
Schemat uogólniony servotronica.
Obrazek
Schematy podłączenia sterownika.
Obrazek
sterownik:
Obrazek


Na sterowniku mamy piny z opisem :
15 - + 12v po stacyjce - 6 pin na postawce
31 - GDN - masa - 8 pin na postawce
W1 - Pierwszy pin zaworu maglownicy - 5 pin na podstawce - przewód z przekładni biało- czerwony
W2 - Drugi pin zaworu maglownicy - 2 pin na podstawce
V - trzeci pin niebieskiej wtyczki licznika. Sygnał prędkości 4 pin na podstawce
d1-nie wykorzystujemy


Potrzebne elementy :
- maglownica z servotronic-iem
- przekaznik(sterownik)
- podstawka pod przekażnik
- pieć przewodów (czerwony i czarny po ok 50- 60 cm, dwa w oslonie do przekladni ok 70cm, jeden do licznika ok 60cm)
- wtyczka do maglownicy
- cyna, lutownica, koszulka termokurczliwa itp :)

Obrazek
Obrazek

Przygotowujemy sobie podstawke i przewód do przekładni
- wyjmujemy wszystkie piny z podstawki (ściągamy ta fioletowa część i wyjmujemy przy pomocy igły wszystkie piny) jak by był problem to opisze jak to zrobić dokładnie). Lutujemy przewody od zasilania i do licznika, przewody od maglownicy trzeba lutować w aucie.
-zarabiamy przewod do przekladni-wtyczka (sciagamy ten fioletowy zatrzask, wyjmujemy uszczelke oraz piny)


Piny lutowałem w taki sposób jak na foto : zdejmuje izolacje, odginam blaszeczkę na pinie i skręcam z nowym przewodem, następnie kropla cyny i całość w koszulkę termokurczliwą.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Gdy mamy wszytko wstępnie przygotowane idziemy do auta, odkręcamy osłonę pod pod kierownica(5 śrub 8mm) oraz licznik (2 śruby -krzyzak), podnosimy autko z lewej strony.
Odkręcamy osłonę nad kołem jak na zdjęciu i obcinamy jeden króciec (zaznaczony strzałką)- tedy pójdzie przewód od przekładni, następnie przeciągamy przewód do kabiny.
Obrazek
Obrazek
Obcinamy przewód na wymiar i zarabiamy jak na zdjęciach wyżej.


Wpinamy piny do podstawki zgodnie ze schematem i mocujemy przekaźnik w wolnym miejscu.
Obrazek
Obrazek
Odpinamy akumulator, wyjmujemy niebieską wtyczkę z licznika i lutujemy przewód od prędkości do trzeciego przewodu (biało-niebieski)- sygnał prędkości, izolujemy i podłączamy wtyczkę na miejsce. Przykręcamy licznik.
Obrazek
Obrazek

Docinamy przewody od zasilania(czarny,czerwony) i robimy pętelkę którą cynujemy. czarny do masy a czerwony do do zasilania po stacyjce(ja podłączyłem do czarno-żółtych przewodów na listwie z przewodami- widoczne grube przewody zakręcane nakrętką pod kierownica )
Obrazek
masa:
Obrazek
Podłączamy akumulator, odpalamy i testujemy, jak wszytko ok spinamy przewody opaską i przykręcamy osłonę.
Koszt elementów bez przekładni - 70zł

Nieprofesjonalnie opisane ale opisałem tak jak umiałem :| może chociaż trochę komuś się przyda jak nie to kosz :p

: 14 paź 2013, 17:33
autor: RoveR
Gratuluję <okok> dociekliwości i chęci do działania, dobrze wiedzieć gdzie szukać info na ten temat, a czy orientujesz się jak auto ma serwo-tronic i chciałbym założyć magla bez czujnika, dało by radę.

: 14 paź 2013, 18:27
autor: Frugo1
RoveR pisze:Gratuluję <okok> dociekliwości i chęci do działania, dobrze wiedzieć gdzie szukać info na ten temat, a czy orientujesz się jak auto ma serwo-tronic i chciałbym założyć magla bez czujnika, dało by radę.
Tak bez problemu, z tym, że wiadome będzie ciężej kręcić na parkingu ale przekładnia podejdzie i wspomaganie będzie działało identycznie jak w aucie bez servotronic-a :) Generalnie nie polecam jak już jest servotronic to na pewno bym go nie wyrzucił :]


Dzięki za pozytywne opinie :)

Re: Montaż servotronic-a a6 c5

: 08 lis 2013, 09:32
autor: axe
Jak zachowuje sie przekladnia przy braku przekaznika lub spalonym bezpieczniku servotronica? Czy dziala jak zwykla przekladnia bez servo?

Re: Montaż servotronic-a a6 c5

: 08 lis 2013, 14:27
autor: Frugo1
axe pisze:Jak zachowuje sie przekladnia przy braku przekaznika lub spalonym bezpieczniku servotronica? Czy dziala jak zwykla przekladnia bez servo?
Dokladnie tak :) chodzi identycznie jak zwykła przekładnia bez servotronica :)

: 06 lut 2015, 15:58
autor: barman_pl
Sorki za odkop, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu ;)
Pytanko mam takie jedno - gdzie znajduje się bezpiecznik od servotronic'a ? Czy w ogóle jest do tego bezpiecznik, czy tylko sam przekaźnik ?

Pozdr.

: 23 maja 2016, 07:13
autor: dawid018
czy tylko u mnie zdjęcia sa niewidoczne??może ktoś podrzucić schematy i opisy?? jestem na etapie wymiany magla i mam właśnie taki z servotronikiem resztę gratów łącznie z oryginalna instalacja tez bym miał tylko kwestia gdzie co i jak

: 24 maja 2016, 08:01
autor: Frugo1
dawid018 pisze:czy tylko u mnie zdjęcia sa niewidoczne??może ktoś podrzucić schematy i opisy?? jestem na etapie wymiany magla i mam właśnie taki z servotronikiem resztę gratów łącznie z oryginalna instalacja tez bym miał tylko kwestia gdzie co i jak
Z serwera chyba zostały usunięte, postaram się odszukać foty na kompie i uzupełnić wszytko :)

: 07 lut 2017, 05:09
autor: teiwaz
Zdjęcia znów padły:( Jakby ktoś mógł je dorzucić to bardzo by się przydały bo magiel mi zaczął stukać i myślę nad przekładką na serwotronic.

: 07 lut 2017, 21:19
autor: Frugo1
część poprawiłem, postaram się pouzupełniać co się da w wolnej chwili bo muszę odszukać schematy a czasu nie mam za wiele :(

: 22 lut 2017, 13:27
autor: bartekziomek89
Frugo dawaj jeszcze raz foty wszystkiego :) Magiel z serwem już siedzi, teraz mi została zabawa z kablami :)

: 22 mar 2017, 18:05
autor: rek1n82
Gdzie oryginalnie znajduje sye przekaznik od serwotronika? W nogach kierowcy?

: 22 mar 2017, 18:07
autor: bendzji
tak razem z wszystkimi przekaźnikami , w miejscu numer 13

: 23 mar 2017, 10:03
autor: rek1n82
ok a jak mozna o sprawdzic? wczoraj przestal dzialac a dzisiaj z kolei dziala nawet przy wiekszej predkosci

: 06 maja 2017, 10:42
autor: zediii
A pytanko jaki olej do servotronica bo wymieniałem ostatnio i zalałem zielonym Febi mineralnym.