Strona 1 z 1

[ A6 C5] Wymiana rozrządu 1.8T AEB

: 08 sty 2013, 14:17
autor: elmo_mc
Witam
Z racji na to iż Bandzior wymagał już wymiany rozrządu i porwałem się sam na owy zabieg postanowiłem przy okazji zrobić mały poradnik DIY :) Cała operacja nie jest jakoś mocno skomplikowana i wystarczy odrobina chęci aby sobie z tym poradzić.
Zabawa zaczyna się od demontażu zderzaka i zdjęcia osłony od spodu silnika:
1 Wyciągamy atrapy i wykręcamy halogeny,
2 Odkręcamy dwie długie śruby zderzaka ( nad halogenami).
3 Odkręcamy po trzy śruby z każdej strony mocujące zderzak do błotnika
Po zdjęciu zderzaka ukazuje nam się przebrzydła morda naszego wozu :)
Obrazek
Odkręcamy dwie śruby mocujące chłodniczkę oleju ( ta pogięta rurka ) i odsuwamy na bok, nie zdejmujemy z niej przewodów. To samo tyczy się chłodnicy klimy, elastyczne przewody pozwalają na odsunięcie jej na bok, tylko trzeba odpiąć kostkę po jej lewej stronie bo przewody elektryczne są krótkie.
Obrazek
Teraz możemy spuścić płyn z chłodnicy ( korek w prawym dolnym rogu),
Obrazek
odpiąć dwa przewody cieczy od chłodnicy ( montowane są na takie metalowe spinki podobnie jak kostki elektryczne) i wyciągnąć chłodnicę wody uprzednio wyjmując od góry dwa plastikowe kołeczki które ją trzymają.
Obrazek
Teraz przyszła pora na przedni pas. W celu ułatwienia sobie pracy najpierw warto zdemontować lampy. W tym celu odkręcamy dwie śruby od góry i jedną od spodu, najlepiej użyć przedłużki do torxa i atakować ją od góry przy błotniku.
Odkręcamy dwa mocowania zderzaka ( takie ala odboje) oraz pas przedni przy błotnikach.
Obrazek
Zdejmując pas trzeba uważać na wiązkę elektryczną, którą to można łatwo wypiąć, oraz linkę do otwierania maski. ÂŻeby nie rozpinać przewodów przy zbiorniczku od wspomagania pas można odsunąć na bok żeby nie przeszkadzał.
Obrazek
Teraz możemy zdjąć wiatrak, odkręcić napinacz paska klinowego i paska od klimy, zdjąć paski, koło pasowe wału i odkręcić obudowę rozrządu.
Obrazek
Górna osłona zamocowana jest na dwóch spinkach, dolna natomiast przykręcona jest na 2 śrubki po bokach i jedną po środku.
ROZRZÂĄD MAMY PRZED OCZAMI :)
Obrazek
Na kole wałka rozrządu znaki są bardzo wyraźne, natomiast na wale znaki zrobiłem sam przy użyciu zaostrzonego płaskiego wkrętaka i młoteczka.
Obrazek
Po dokładnym ustawieniu znaków możemy przystąpić do zdejmowania napinacza, rolki napinającej i paska. Dla sprawdzenia warto policzyć ilość zębów na starym i nowym pasku bo do 1.8t jest chyba 2 albo 3 rodzaje. Teraz przykręcamy nową rolkę napinającą i zakładamy pasek cały czas kontrolując czy aby znaki się nie rozjechały, oraz napinacz z małą rolką. Przed wyjęciem zawleczki z napinacza warto jeszcze raz skontrolować ustawienie znaków, jeżeli jest wszystko ok wyjmujemy zawleczką napinacza.
Teraz zakładamy klucz na koło wału i obracamy parę razy silnikiem,
Obrazek
po czym z powrotem ustawiamy znaki. Jeżeli znaki są na swoim miejscu i nic się nie rozjechało możemy przystąpić do składania auta.

Mam nadzieję, że się komuś przyda :)

Czas roboczy majstra amatora około 6 godzin :)

: 11 lis 2014, 00:55
autor: jankes1878
Tego szukałem! <okok>
Właśnie jest zagadka w kwestii tego paska, więc oświeć mnie ile zębów idzie do AEB, albo najlepiej gotowy symbol paska?

: 11 lis 2014, 10:28
autor: egoonn
kiedys byly 152 w ori zmienili na 153 a teraz u mnie w AWT jest 150 zebów i pasek CT 909

: 11 lis 2014, 12:58
autor: jankes1878
egoonn, dzięki, ale to było raczej pytanie do autora, jaki pasek wchodzi do AEB, bo przecież nie mogę sobie wstawić dowolnie 153 lub 152 a wiadomo, że nie na rękę jest mi zdjąć najpierw pasek, nie mając od razu nowego do założenia. PZDR

: 04 lut 2015, 07:06
autor: MarcinMrn
Witam. Podepnę się pod temat, ponieważ zakupiłem niedawno audi a6 z silnikiem 1.8 T AEB i mam uszkodzona uszczelkę pod głowica. Nie jestem mechanikiem i chciałbym to sam zrobic. Czy może ktoś mi udzielić więcej informacji na temat rozrządu blokowania. elmo_mc bardzo fajnie to opisał na pewno skorzystam z tego. Tylko chodzi mi jak ustawić to (0) miedzy silnikiem a skrzynia biegów. Ma ktoś z was może dokładniejsze fotki ? z góry dziękuje za odp. a Dla elmo_mc dobre piwko się należy za dobre chęci zrobienia takiego poradnika.

: 05 lut 2015, 19:31
autor: omzig
Lepiej się za to nie bierz, bo może być problem. Oddaj auto magikowi, w razie czego będzie na kogo zwalić. ;)

: 06 lut 2015, 16:42
autor: MarcinMrn
Za późno już się podjąłem tego.Jestem samoukiem , i moje twierdzenie jest takie : jeżeli człowiek nauczył się chodzić i mówić to i nauczy się zmieniać uszczelki :D hehe a jak się coś popierniczy to się Kupi drugi silnik :D

: 06 lut 2015, 21:18
autor: omzig
No tak, bogatemu wszystko wolno. ;)

: 07 lut 2015, 13:44
autor: MarcinMrn
omzig jestem dobrej myśli że dam rade bez żadnych innych wymian silnika itd. Robiłem już w swoim życiu kilka uszczelek w Bmw e36. Dlatego podjąłem się i Audi.

: 17 lut 2015, 21:29
autor: Lechoooo
Dołącze do tematu bo czeka mnie wymiana rozrządu wlasnie w 1.8t 2003 r., od nowosci nie było nic wymieniane i w zwiazku z tym mam pytanie czy przy wymianie kompletnego rozrzadu należy tez wymienic napinacz i pasek klimatyzacji oraz alternatora ?? z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam

: 17 lut 2015, 21:35
autor: michalwruszak
Przy rozrządzie nie ma konieczności wymiany napinacza i paska wieloklinowego , warto napewno sprawdzic stan osprzetu paska .

: 06 mar 2015, 06:27
autor: MarcinMrn
Ma ktoś może schemat jak złożyć wałki ? żeby miały synchronizacje? Ponieważ kupiłem druga głowice i splanowałem i resztę mam w pudełku szklanki, wałki, uszczelniacze,śruby itd. zauważyłem że na krzywkach co przykręca się wałki są znaki ? czy tym muszę się sugerować?ma ktoś może zdjęcia opis lub wie jak to zrobić>? z góry dziekuje

: 27 kwie 2017, 07:28
autor: zarzyk
Pamięta ktoś jaki torks jest na dole przy odkręcaniu pasa? Kiedys przy wymianie wentylatora od klimy jak chciałem poluzować pas to pękł mi bit i do tej pory nie zaopatrzyłem sie w nowy. Stary wywalony na miejscu był.

: 16 cze 2019, 09:58
autor: dinks13
A jak z pompą wody i czy rozrząd w APU tak samo sie wymienia ?