Kluczyk C6 (banan) zamiast scyzoryka C5 433,92MHz FOTOSTORY
: 21 gru 2011, 13:05
Witam
Długo zamierzałem to zrobić ponieważ kluczyk zaczynał mi się rozsypywać a jak już wymienic to na nowszy model
Kluczyk C6 i C5 oraz torxy potrzebne do rozkręcenia
Rozebrałem kluczyk od C5 i C6 aby zobaczyć jak idą ścieżki:
Zaprojektowałem płytkę dwustronną i ją wykonałem używając domowych metod
Elementy już na płytce, dodatkowo dodałem diodę sygnalizującą naciśnięcie przycisku
Kolejnym etapem było przełożenie immo, w scyzoryku C5 należy sciągnąć znaczek audi odkręcić śrubkę i nasiłę otworzyć połówki. W moim przypadku musiałem trochę się namęczyć aby nie rozwalić szklanej pluskwy i przełożenie do banana. Na obrazku widać jeszcze grot który musiałem skrócić do 46mm, ponieważ ten ze starego był dłuższy. Trochę zabawy pilnikiem i wszystko dopasowane.
Całość należało skręcić, odwrotnie jak się rozkręcało.
Ostatnią rzeczą jakiej nie ma na fotkach było zakupienie dwóch baterii CR2016 ponieważ w bananie jest jedna czyli 3V a zasilanie VDO-M060 wymaga 6V. Dodam że dolną baterie na przegach należy odizolować tak aby przy zamknięciu klapki + był od górnej bateri. Dlatego należy nałożyć je jedna na drugą i wszystko pasuje bez cięcia.
Gdy włożymy odpowiednio baterie przyciskamy przycisk i patrzymy czy dioda świeci :D
Po zrobieniu tego wszystkiego czeka nas adaptacja pilota do samochodu, wystarczy mieć ze sobą wszystkie piloty. Nastepnie przekrecamy kluczyk w stacyjce wychodzimy z auta i zamykamy go kluczykiem (recznie) nastepnie wciskamy 1 raz otwarcie (powinno raz sie zaswiecic kierunki) po okolo 5sek jeszcze raz. Gdy wykonamy to dobrze auto powinno się otworzyć. Gdy nie musimy od nowa wylaczyc i wlaczyc zaplon, oraz zamknac samochod. Nastepny kluczyk robimy 2*otwarcie. Należy nampiętać że ilość mrugnieć kierunków odpowiada jednemu kluczykowi, czyli jak mamy 4 piloty to ostatni będzie mial 4mrugniecia kierunków.
Po całym zabiegu patrzymy czy wszystkie piloty działają. Jak tak to cieszymy się nowym działającym kluczykiem.
Koszty:
- stary własny lub używany kluczyk C5 433,92MHz (0zł lub około 50zł)
- kluczyk C6 (50zł)
- płytka pcb domowe warunki około (20zł)
- znajomy elektronik mi przelutował elementy - za darmo
Co potrzeba:
- prawie wszystkie elementy z kluczyka C5 za wyjątkiem przycisków
- 5 elementów z kluczyka C6 (3 przyciski, dioda i rezystor diody)
Jak widać po zdjęciach nie ma praktycznie żadnej ingerencji w kluczyk C6, jeżelibyśmy chcieli spokojnie włożymy płytkę od C6 i pilot będzie wyglądał jakby nic mu się nie robiło.
PS.
Dla zainteresowanych mogę przesłać plik do zrobienia PCB oraz jaki element gdzie.
Całość wygląda tak:
Pozdrawiam
10 STYCZNIA 2012 - DODAJE SCHEMATY
Teraz każdy może zrobić to sam tylko wystarczy wytrawić płytkę i przelutować. Dla zachowania wymiarów na schematach jest ramka o wymiarach 65x30mm. Radio i kwarc mają zaznaczone czerwone punkty jak mają być ułożone.
Schemat opisowy
Dla techniki pozytywnej
A tutaj negatywnej
Należy pamiętać aby zachować odpowiedią stronę, tak aby nie zrobić odbicia lustrzanego.
Na dniach kończe zgrzewarkę do ogniw, więc jeżeli będzie ktoś chciał będę mógł zgrzać dwie baterie aby nie było problemów ze złożeniem pilota bo trochę należy pokombinować :D
Pozdrawiam.
Długo zamierzałem to zrobić ponieważ kluczyk zaczynał mi się rozsypywać a jak już wymienic to na nowszy model
Kluczyk C6 i C5 oraz torxy potrzebne do rozkręcenia
Rozebrałem kluczyk od C5 i C6 aby zobaczyć jak idą ścieżki:
Zaprojektowałem płytkę dwustronną i ją wykonałem używając domowych metod
Elementy już na płytce, dodatkowo dodałem diodę sygnalizującą naciśnięcie przycisku
Kolejnym etapem było przełożenie immo, w scyzoryku C5 należy sciągnąć znaczek audi odkręcić śrubkę i nasiłę otworzyć połówki. W moim przypadku musiałem trochę się namęczyć aby nie rozwalić szklanej pluskwy i przełożenie do banana. Na obrazku widać jeszcze grot który musiałem skrócić do 46mm, ponieważ ten ze starego był dłuższy. Trochę zabawy pilnikiem i wszystko dopasowane.
Całość należało skręcić, odwrotnie jak się rozkręcało.
Ostatnią rzeczą jakiej nie ma na fotkach było zakupienie dwóch baterii CR2016 ponieważ w bananie jest jedna czyli 3V a zasilanie VDO-M060 wymaga 6V. Dodam że dolną baterie na przegach należy odizolować tak aby przy zamknięciu klapki + był od górnej bateri. Dlatego należy nałożyć je jedna na drugą i wszystko pasuje bez cięcia.
Gdy włożymy odpowiednio baterie przyciskamy przycisk i patrzymy czy dioda świeci :D
Po zrobieniu tego wszystkiego czeka nas adaptacja pilota do samochodu, wystarczy mieć ze sobą wszystkie piloty. Nastepnie przekrecamy kluczyk w stacyjce wychodzimy z auta i zamykamy go kluczykiem (recznie) nastepnie wciskamy 1 raz otwarcie (powinno raz sie zaswiecic kierunki) po okolo 5sek jeszcze raz. Gdy wykonamy to dobrze auto powinno się otworzyć. Gdy nie musimy od nowa wylaczyc i wlaczyc zaplon, oraz zamknac samochod. Nastepny kluczyk robimy 2*otwarcie. Należy nampiętać że ilość mrugnieć kierunków odpowiada jednemu kluczykowi, czyli jak mamy 4 piloty to ostatni będzie mial 4mrugniecia kierunków.
Po całym zabiegu patrzymy czy wszystkie piloty działają. Jak tak to cieszymy się nowym działającym kluczykiem.
Koszty:
- stary własny lub używany kluczyk C5 433,92MHz (0zł lub około 50zł)
- kluczyk C6 (50zł)
- płytka pcb domowe warunki około (20zł)
- znajomy elektronik mi przelutował elementy - za darmo
Co potrzeba:
- prawie wszystkie elementy z kluczyka C5 za wyjątkiem przycisków
- 5 elementów z kluczyka C6 (3 przyciski, dioda i rezystor diody)
Jak widać po zdjęciach nie ma praktycznie żadnej ingerencji w kluczyk C6, jeżelibyśmy chcieli spokojnie włożymy płytkę od C6 i pilot będzie wyglądał jakby nic mu się nie robiło.
PS.
Dla zainteresowanych mogę przesłać plik do zrobienia PCB oraz jaki element gdzie.
Całość wygląda tak:
Pozdrawiam
10 STYCZNIA 2012 - DODAJE SCHEMATY
Teraz każdy może zrobić to sam tylko wystarczy wytrawić płytkę i przelutować. Dla zachowania wymiarów na schematach jest ramka o wymiarach 65x30mm. Radio i kwarc mają zaznaczone czerwone punkty jak mają być ułożone.
Schemat opisowy
Dla techniki pozytywnej
A tutaj negatywnej
Należy pamiętać aby zachować odpowiedią stronę, tak aby nie zrobić odbicia lustrzanego.
Na dniach kończe zgrzewarkę do ogniw, więc jeżeli będzie ktoś chciał będę mógł zgrzać dwie baterie aby nie było problemów ze złożeniem pilota bo trochę należy pokombinować :D
Pozdrawiam.