Strona 1 z 1

[ A6 C5] 1.8T Odetkanie kratki - lepszy wlot na IC

: 11 sie 2011, 22:09
autor: raggaman
Hej.

Już jakiś czas temu przyglądałem się prawej kratce wlotu powietrza na IC. Za kratką jest poprowadzona fajnie kierownica powietrza na chłodnicę..ale kratka jest do połowy zaślepiona.
Postanowiłem to zmienic.

Potrzebujemy:
- dwie ręce
- szlifierka i tarcza


Kratka jest zamocowana na zatrzask który bez problemu odnajdziemy otwierając maskę.
Jest tak opór miejsca także wszelkie manewry dozwolone.

Obrazek

Jak widac kratka od strony halogenu jest zaślepiona.

Obrazek

Obrazek

Tu widzimy kierownice powietrza na IC

Obrazek

Pomocne narzędzie

Obrazek

Zaślepka kratki trzyma się na zatopionych plastikowych kołeczkach. Które musimy zeszlifowac kierując na płasko tarcze szlifierki.

Obrazek

Po zeszlifowaniu odciągamy zaślepkę .. jeśli ciężko schodzi możemy podważyc płaskim śrubokrętem.

Obrazek

Kratka uwolniona

Obrazek

Obrazek

Teraz powinno wpadac więcej powietrza i kierownica ładnie pokieruje go w stronę IC

Obrazek


Mam nadzieję, że komuś przyda się taki mini mod.

Czas realizacji - 15 min.

: 11 sie 2011, 22:30
autor: rafal100
raggaman,
i co to dało ?

: 12 sie 2011, 11:05
autor: Blade-Karol
rafal100 pisze:raggaman,
i co to dało ?
Niższa temp powietrza doładowanego => więcej powietrza w danej objętości => więcej mocy

: 12 sie 2011, 11:20
autor: TheWitcher
Blade05 pisze:
rafal100 pisze:raggaman,
i co to dało ?
Niższa temp powietrza doładowanego => więcej powietrza w danej objętości => więcej mocy
To w teorii, a ile to dalo w praktyce??
Jest jakas roznica w kulturze pracy??
A moze latwiej sie wkreca na obroty??

: 12 sie 2011, 15:13
autor: tomek5333
sadze ze jedyne co to dało to zwiekszona moc w psychice drivera ;) tak serio to wydaje mi sie ze szkoda marnować czasu na taka "modyfikacje" ktora zapewne kompletnie nic nie daje

: 12 sie 2011, 15:54
autor: raggaman
Czy ktoś tu pisał o zwiększonej mocy ? Czy padły jakieś informacje n/t przyrostów ?
Tak samo po co ktoś przerabia nadkola na te z wlotami ( S4 ) ? Jaki ma wpływ więcej powietrza na IC ? Odpowiedzcie sobie sami na te pytania.

CO mi dało ? Na pewno więcej powietrza wrzuca na IC

: 12 sie 2011, 16:23
autor: TheWitcher
Nie pytam o przyrast mocy, bo nie jestem idiota <lol>
Pytalem tylko dlatego ze sam jestem ciekaw czy sa jakies zmiany w kulturze pracy silnika, lub jego wkrecanie sie na obroty, bo wydaje mi sie ze przy wydajniejszej pracy IC jakies pozytywne zmiany powinny byc odczuwalne.
Pozdrawiam

: 12 sie 2011, 21:12
autor: raggaman
TheWitcher pisze:Pytalem tylko dlatego ze sam jestem ciekaw czy sa jakies zmiany w kulturze pracy silnika, lub jego wkrecanie sie na obroty, bo wydaje mi sie ze przy wydajniejszej pracy IC jakies pozytywne zmiany powinny byc odczuwalne.
Wiesz, ciężko mi jest ocenić .. laga jako takiego odczuwalnego nie miałem,mam zamontowanego test pipa 2,5 cala i ogólnie auto jeździ lepiej. Na pewno jest to plus test pipa, ale podejrzewam że więcej powietrza które chłodzi IC też ma tu coś do powiedzenia ( nawet z samej teorii ).
To tak samo jak montuje się nadkole od S4 które ma nadcięcia nie od parady. Ktoś mógłby powiedzieć " po co ".. a jedna temperatura w dolocie jest nieco inna :)
raggaman, a nie zdrowiej by było załozyc wiekszy IC?
Jasne.. jak się robi podłoże pod mody 250->.. do samej podstawy typu - test pipe, TIP, DV i strojenie to chyba rzecz trochę nad wyrost. Kwestia tego samego typu jak stożek gąbkowy w konfrontacji z seryjną puchą pod wyżej wymienione mody.
Przemcio pisze:mysle ze zaslepka na tej kratce po cos jest np osłona przed wiatrem dla jakiegos czujnika zeby nie przekłamywał

Przyjrzyj się zdjęciom. Widzisz tam jakieś czujniki ? Jest kierownica powietrza która zbiera powietrze kratki i celuje prosto w IC ... i halogen .

: 18 wrz 2011, 23:40
autor: Motostacja pl
Przemcio pisze:mysle ze zaslepka na tej kratce po cos jest np osłona przed wiatrem dla jakiegos czujnika zeby nie przekłamywał
A ja myslę, że ta kratka jest np od 2,5 TDI które ma centralny IC i dlatego jest zaslepiona aby syf do środka nie wlatywał.

Sam miałem taka zaslepioną kratkę z drugiej strony a mam dodatkową chlodnice tiptronica w nadkolu. Po sprawdzeniu w ETCE okazało się że mam mieć niezaslepioną.

Ot auto trafiło kiedys w łapy jakiegoś naprawiacza-wymieniacza który miał pod ręką to co miał a że wymiary pasowały to wziął i założył <okok>