[ A6 C5] Lusterko fotochromatyczne - kupno
: 07 lip 2011, 13:08
Ponieważ firma Magna Donelly wypuszczała w czasach produkcji A6C5 wadliwe lusterka fotochromatyczne, podejrzewam, że wiele z nich jest już niesprawnych. TUTAJ można przeczytać o tym, że takie uszkodzone lusterko da się reklamować i po odesłaniu wymienić na nowe.
Ja znalazłem inne rozwiązanie, bo nie bardzo mam czas żeby słać lustro przez pół świata i czekać na decyzję specjalisty od reklamacji.
Postanowiłem kupić działającą używkę. Problem w tym, że znaleźć działającą używkę do A6C5 jest bardzo ciężko. Jeśli już ktoś sprzedaje, to często już jest pociemniałe, albo ma jakiś bąbelek, albo wywala cenę rzędu 250PLN.
Podczas przeglądania aukcji zwróciłem uwagę na to, że niektóre lusterka są bardzo podobne do tego, które było montowane w A6C5. Znalazłem lusterko pasujące do Forda Galaxy Mk2, VW Sharana i Seata Alhambra (bliźniaki). Ponieważ kosztowało 50PLN (w końcu to część do Forda
) postanowiłem zaryzykować.
No i opłaciło się. Lusterko ma dokładnie taki sam kształt, to samo mocowanie i taką samą wtyczkę. Działa plug-and-play po wpięciu w instalację samochodu. Działa rozjaśnianie podczas włączania wstecznego i nie ściemnia się po włączeniu oświetlenia wewnętrznego samochodu. Ma również sterowanie bocznymi lusterkami.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Mimo, że z wierzchu wszystko wygląda dobrze, nie jest aż tak super-hiper-różowo. Ponieważ obudowa lusterka nieco różni się kolorem od oryginalnej, na początku miałem plan żeby przełożyć działające flaki do oryginalnej obudowy. Da się to zrobić, bo szkło ma dokładnie ten sam kształt, a do tego na płytce wlutowane jest idealnie takie samo złącze. Jedyną różnica jest obecność przeźroczystego plastiku mocującego przedni fotorezystor. Z tym plastikiem nie da się włożyć lusterka do oryginalnej obudowy, ale usunięcie go to żaden problem. Oryginalna obudowa ma podstawkę mocującą ten fotorezystorek zintegrowaną z przednią częścią obudowy.
![Obrazek]()
Gdy sprawdzałem działanie lusterka w aucie pomyślałem, że może ten jasnoszary kolor wcale nie jest zły (tylko trzeba umyć to, bo strasznie upier...). Dobrze pasuje do koloru podsufitki i nieco odświeża wygląd. Wciąż jeszcze nie mogę się zdecydować który kolor wybrać
. Jeśli ktoś będzie chciał wybrać jasnoszary, to napotka na jedną niewielką trudność. Lustro od Sharana ma nieco dłuższą osłonkę na kable. Oczywiście mając oryginalną za wzór można ją bezproblemowo przerobić za pomocą ostrego nożyka tak, by pasowała. Skrócić zawsze łatwiej niż wydłużyć
![Obrazek]()
Mam nadzieję, że te informacje do czegoś się przydadzą. Podejrzewam, że identyczne lusterka można odnaleźć również w innych autach z podobnych czasów - jeśli ktoś odnajdzie to może warto dopisać do listy.
na razie jest:
Sharan
Alhambra
Ford Galaxy
i podobno któryś model Vento.
Ja znalazłem inne rozwiązanie, bo nie bardzo mam czas żeby słać lustro przez pół świata i czekać na decyzję specjalisty od reklamacji.
Postanowiłem kupić działającą używkę. Problem w tym, że znaleźć działającą używkę do A6C5 jest bardzo ciężko. Jeśli już ktoś sprzedaje, to często już jest pociemniałe, albo ma jakiś bąbelek, albo wywala cenę rzędu 250PLN.
Podczas przeglądania aukcji zwróciłem uwagę na to, że niektóre lusterka są bardzo podobne do tego, które było montowane w A6C5. Znalazłem lusterko pasujące do Forda Galaxy Mk2, VW Sharana i Seata Alhambra (bliźniaki). Ponieważ kosztowało 50PLN (w końcu to część do Forda

No i opłaciło się. Lusterko ma dokładnie taki sam kształt, to samo mocowanie i taką samą wtyczkę. Działa plug-and-play po wpięciu w instalację samochodu. Działa rozjaśnianie podczas włączania wstecznego i nie ściemnia się po włączeniu oświetlenia wewnętrznego samochodu. Ma również sterowanie bocznymi lusterkami.
Mimo, że z wierzchu wszystko wygląda dobrze, nie jest aż tak super-hiper-różowo. Ponieważ obudowa lusterka nieco różni się kolorem od oryginalnej, na początku miałem plan żeby przełożyć działające flaki do oryginalnej obudowy. Da się to zrobić, bo szkło ma dokładnie ten sam kształt, a do tego na płytce wlutowane jest idealnie takie samo złącze. Jedyną różnica jest obecność przeźroczystego plastiku mocującego przedni fotorezystor. Z tym plastikiem nie da się włożyć lusterka do oryginalnej obudowy, ale usunięcie go to żaden problem. Oryginalna obudowa ma podstawkę mocującą ten fotorezystorek zintegrowaną z przednią częścią obudowy.
Gdy sprawdzałem działanie lusterka w aucie pomyślałem, że może ten jasnoszary kolor wcale nie jest zły (tylko trzeba umyć to, bo strasznie upier...). Dobrze pasuje do koloru podsufitki i nieco odświeża wygląd. Wciąż jeszcze nie mogę się zdecydować który kolor wybrać


Mam nadzieję, że te informacje do czegoś się przydadzą. Podejrzewam, że identyczne lusterka można odnaleźć również w innych autach z podobnych czasów - jeśli ktoś odnajdzie to może warto dopisać do listy.
na razie jest:
Sharan
Alhambra
Ford Galaxy
i podobno któryś model Vento.