Strona 1 z 4

[ A6 C5] Wymiana maglownicy...

: 12 maja 2011, 11:51
autor: Markiz
Witam,

może komuś się przyda jak wygląda proces wyjęcia maglownicy.

A więc tak:
-odkręcamy i ściągamy przednie koła
-odkręcamy i wybijamy końcówki drążków kierowniczych (klucz 16 i 13)
-odkręcamy z lewej strony auta (kierowcy)plastykową osłonę żeby było miejsce do wyjęcia maglownicy bo wychodzi w lewa stronę
-kluczem 22 i 19 w maglownicy od jej dołu odkręcamy dwie śruby z wężami
-w środku auta odkręcamy osłonę- pięć śrubek 10' :
2x z dołu
2x pod osłona nad kierownicą
1x z lewej za osłoną od bezpieczników
ściągamy osłonę wyciągając kable od lampki i wtyczkę od komputera
-odkręcamy śrubę trzymającą układ kier. z maglownicą
-otwieramy maskę i ściągamy cała osłonę akumulatora
-odkręcamy i wyciągamy akumulator
-odkręcamy dwie śruby (kluczem dwunastokątnym 10') jedna w miejscu pod akumulatorem druga pod zbiorniczkiem hamulcowym
-wchodzimy do kanału i odkręcamy plastykowa osłonę te drugą co jest pod skrzynia
-odkręcamy jeszcze jedną taką śrubę (kluczem dwunastokątnym, jak wyżej) od dołu maglownicy
-maglownica odkręcona i wychodzi tak jak pisałem wyżej czyli z lewej strony

Ja tak wymieniałem moją maglownice bo już mi wyciekała i musiałem dać do regeneracji. <uoee>
Mam nadzieję, że komuś pomogę. <lol>
Pozdrawiam

: 17 maja 2011, 20:48
autor: goly191
dodam tylko, że przy wymianie magla w automacie jest kilka razy więcej roboty
jest to dosłowanie katorka
dzień roboty dla mniej wtajemniczonych bity
dla bardziej pół

: 30 cze 2011, 18:38
autor: SCORPI
Mnie też chyba czeka maglownica bo całe zawieszenie mam wymienione na LMO a drążki są ok. Jak ruszam kierownicą a trzymam rękę za drążkiem to coś tam stuka. Ale najbardziej podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach i tylko w prawo, a jak zjeżdżam cisza. Natomiast w drugą stronę zawsze jest cisza.

: 14 paź 2011, 10:36
autor: rysiekj
Powiedzcie mi Panowie, jaki ja mogę miec magiel w swojej A6 ?
Auto jest 11/2002 A6 TDI (180 KM) Quattro Avant. Chodzi mi czy z elektronika czy bez ?
Nie da się tego podpatrzeć w żaden sposób, ani z kanału ani od strony lewego koła.

I co sądzicie moim maglu. Nic nie cieknie, oleju nie ubywa, tylko mi sporadycznie coś z niego stuka.

: 24 kwie 2012, 21:26
autor: mariusz888
ponowie moze ktos wie jakie sa roznice w wymianie maglownicy miedzy manualem a automatem bo ja nie widze tu zadnej roznicy <mysli>

: 25 kwie 2012, 17:44
autor: goly191
mariusz888 pisze:ponowie moze ktos wie jakie sa roznice w wymianie maglownicy miedzy manualem a automatem bo ja nie widze tu zadnej roznicy <mysli>
magiel przykręcony jest na 3 śruby do których w manualu masz bezproblemowy dostęp ze względu na krótką skrzynię
tip jest zajedwabiscie długi i do tej najgorszej śruby nie dojdziesz, trzeba rozebrać sporo auta, na dzieĂą dobry całe zawieszenie ze strony kierowcy, mówię tu o całym, a potem zaczynają się schody z dalszym rozkręcaniem bo dojścia do śrub są koszmarne

: 25 kwie 2012, 21:23
autor: mariusz888
goly191, wlasnie dzis wymienilem maglownice <lol>
nie ma tak zle .wykrecilem aluniniowa oslone po odkreceniu wakum pompy(w elsie pisze zeby katalizator odkrecic) i do wszystkich srob da sie dojsc kluczem nasadowym(jedna co trzyma magiel ,i dwa weze.
6 godzin i zrobione <okok>

: 25 kwie 2012, 21:51
autor: goly191
mariusz888 pisze:nie ma tak zle .wykrecilem aluniniowa oslone po odkreceniu wakum pompy(w elsie pisze zeby katalizator odkrecic) i do wszystkich srob da sie dojsc kluczem nasadowym
nie możemy za bardzo porównywać tych silników
u mnie jedyne dojście do tej śruby po środku, tylko z pod auta
ogólnie to magle w tych autach to porażka, a ponoć w nowszych autach jeszcze gorzej <nerwus>

: 25 kwie 2012, 22:01
autor: mariusz888
goly191 pisze:u mnie jedyne dojście do tej śruby po środku, tylko z pod auta
dokladnie tak ;) ,ale da sie to zrobic wkladajac klucz od strony poloski trzeba zdjac jej oslone (taka z gabki)szkada ze w saniach nie zrobili jakiegos otworu przez krory mozna by bylo wlozyc ten klucz nasadkowy <nerwus>
powiem tylko ze nie bylo to latwe do zrobienia <lol>

: 16 maja 2012, 18:24
autor: mad_ar2
Może jakies fotostory?? ;>

: 21 maja 2012, 16:28
autor: Kaszeszczuk
SCORPI pisze:Mnie też chyba czeka maglownica bo całe zawieszenie mam wymienione na LMO a drążki są ok. Jak ruszam kierownicą a trzymam rękę za drążkiem to coś tam stuka. Ale najbardziej podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach i tylko w prawo, a jak zjeżdżam cisza. Natomiast w drugą stronę zawsze jest cisza.
Ja mam dokładnie tak samo.
Zawieszenie mam wymienione poza drążkami.
Jak trzymam za osłonę drążka kierowniczego to czuję luzy i metaliczne stuki.
Od kierowcy bardziej niż od pasażera. Ucieszyłem się, że oto drążki, ale teraz obawiam się maglownicy.

Będę drążył temat i dokładnie sprawdzę.

: 22 maja 2012, 07:42
autor: rysiekj
Dałem się namówic na wymianę magla. Mam 220k przelecone. Kupiłem od handlarza identyczny, ale na oko zdrowszy od mojego. Wymieniłem. Lżej chodzi kierownica i tyle. Mój magiel trochę się przycinał, ale luzów nie ma.

Wymieniłem z powodu stuków i zaleceĂą Sserwisu, żeby wymienić. Okazało się że te stuki to pochodziły od pękniętej sprężyny. Czujecie ? Jeżdziłem ponad 4 miesiące z pęknięta sprężyną. Ten Sserwis to już schodzi na psy, tylko kasa. A żeby porządnie zdiagnozować usterkę, to juź im się nie chce. Wmawiali mi, że gałki, potem że koĂącówki, że przekładnia.

Wymieniłem tą sprężynę i jak ręką odjął.

: 22 maja 2012, 09:12
autor: Kaszeszczuk
Niestety teraz serwisy są lipne.

Ktoś kto wymieniał maglownice niech opisze dokładnie jakie stuki miał.

: 22 maja 2012, 11:16
autor: Michałł
Uwaga i żeby nikt nie popełnił tego błędu co ja ,ze nie chcący przekręciła mi się kiera po rozkręceniu krzyżaka :) maglownice skręciłęm a jak ruszyłem to wyskoczyl włąd abs-u
podłączyłem pod kompa i to był błąd skrętu kierownicy a co się okazało

kierownica ma 2,5 obrota w prawo i w lewo a u mnie jakimś cudem było 1.5 w lewo i 3.5 w prawo dlatego przed podłączeniem krzyżaka pod kolumnę proszę sprawdzić na sucho zeby tak 2,5 w lewo i 2.5 w prawo :)a potem ustawić jak powinna być i podłączyć Krzyżak :)

: 25 maja 2012, 07:27
autor: rysiekj
Ale reasumując , mam 223 k na swoim i tyle to auto ma, nic więcej. Z tego 120k zrobiłem w Polsce na naszych dziurach. Magiel poza tym, że lekko gdzieś przycierał, nie miał żadnych luzów, nie ciekł etc. Ta używka, która założyłem tylko lżej chodzi i tyle. Lepiej odbija na zakrętach. Przypuszczam, ze mój wystarczyło rozebrać na osłonach i porządnie nasmarować.

Dałem się wpuścić Sserwisowi w maliny. Zresztą nie pierwszy raz.