[ A6 => S6 ] Zakładamy grill z S6 do naszej A6
: 27 lut 2010, 19:16
ÂŻeby założyć ori grill S6 do modeli A6. Trzeba mieć podstawowe narzędzia, zdolności techniczno-manualne i koncepcję montażu bo zwykły grill wchodzi na plastikowe zatrzaski a S6 ma zupełnie inne mocowanie ( dolny wspornik na 4 śruby, 2 na każdą stronę ) bez przeróbki nie ma szans go w ogóle wsadzić w gniazdo grilla. Jest trochę zabawy przy tym, niemiecka inżynieria nagłówkowała się żeby nie zamieniać grilli ale Polak potrafi.
Wystarczy trochę poprzerabiać grill i blokadę otwarcia maski.
W modelach 3.0 Quattro *i 4.2 Quattro wystarczy tylko wymienić na ori S6 ( opcja droższa ) lub przerobić ( opcja tańsza ) dzięki ścięciu / zeszlifowaniu nita i założeniu śrubki w odpowiednie miejsce blokady otwarcia maski.
* Co do V6 3.0 Quattro nie jestem pewny na 100% ale co do silników V8 tak
Blokady różnią się punktem mocowania cięgna, przesunięcie o ok 33mm. Jak na foto:
![Obrazek]()
i grill S6 wchodzi bez problemu w miejsce starego po odkręceniu 4 śrubek.
I tu posiadacze największych silników mogą się już cieszyć nowym grillem.
Ale dla nas, posiadaczy tańszych modeli, praca dopiero się zaczyna bo w innych modelach ( mniejsze silniki ) trzeba oprócz tego ( po uprzednim, delikatnym ściągnięciu chromowanej ramki ) rozwiercić 6 nitów w grillu i usunąć dolny metalowy wspornik, taki właśnie:
![Obrazek]()
dodatkowo trzeba odciąć kilka plastikowych wytopów z tyłu grilla S6. ÂŚrodkowe górne mocowanie ( jest 5, będą 4 ) i dolną część "kołnierz" ok. 5mm szeroki wraz z dolnymi połówkami gniazd po nitach ( najciężej, bo wzdłuż całej długości ! ) które przeszkadzają w zamontowaniu do zwykłej A6, ( porównywać wizualnie oba tyły grilli )
Zbędne wytopy najlepiej usuwać używając nożyka, piłki, obcążków, pilnika, szlifierki itp. - technika dowolna.
![Obrazek]()
Potem należy skonstruować alternatywne mocowanie dołu grilla ( np. na: drut, plastikową szybkozłączkę, wkręty itp. - także technika dowolna ) Ja osobiście użyłem szybkozłączy plastikowych zaciskowych ( takich jak do spinania wiązek kabli itp. ). Po jednym w każdym dolnym rogu i jeden przez środek. Są w ogóle nie widoczne z zewnątrz ( chyba że po otwarciu maski ), wypuszczone przez otworki w grillu, schowane pod spodem tej chromowanej ramki.
Dolny grill ( pod "blachą" ) wymienia się banalnie prosto - na zaczepy ( 4 na górze, 2 na dole, i po jednym na bokach ). Tylko do tych bocznych możemy się dostać za pomocą palców czy narzędzi i po ich odblokowaniu wyciągamy grill z czuciem. W modelach z mniejszymi silnikami musimy odciąć 2 górne zewnętrzne zaczepy lub wywiercić dla nich otwory w odpowiednim miejscu.
Po zakończeniu pracy możemy udać się na zasłużony wypoczynek
i później z każdym dniem rozkoszować się widokiem naszej "niby S6"
![Obrazek]()
Wystarczy trochę poprzerabiać grill i blokadę otwarcia maski.
W modelach 3.0 Quattro *i 4.2 Quattro wystarczy tylko wymienić na ori S6 ( opcja droższa ) lub przerobić ( opcja tańsza ) dzięki ścięciu / zeszlifowaniu nita i założeniu śrubki w odpowiednie miejsce blokady otwarcia maski.
* Co do V6 3.0 Quattro nie jestem pewny na 100% ale co do silników V8 tak
Blokady różnią się punktem mocowania cięgna, przesunięcie o ok 33mm. Jak na foto:
i grill S6 wchodzi bez problemu w miejsce starego po odkręceniu 4 śrubek.
I tu posiadacze największych silników mogą się już cieszyć nowym grillem.
Ale dla nas, posiadaczy tańszych modeli, praca dopiero się zaczyna bo w innych modelach ( mniejsze silniki ) trzeba oprócz tego ( po uprzednim, delikatnym ściągnięciu chromowanej ramki ) rozwiercić 6 nitów w grillu i usunąć dolny metalowy wspornik, taki właśnie:
dodatkowo trzeba odciąć kilka plastikowych wytopów z tyłu grilla S6. ÂŚrodkowe górne mocowanie ( jest 5, będą 4 ) i dolną część "kołnierz" ok. 5mm szeroki wraz z dolnymi połówkami gniazd po nitach ( najciężej, bo wzdłuż całej długości ! ) które przeszkadzają w zamontowaniu do zwykłej A6, ( porównywać wizualnie oba tyły grilli )
Zbędne wytopy najlepiej usuwać używając nożyka, piłki, obcążków, pilnika, szlifierki itp. - technika dowolna.
Potem należy skonstruować alternatywne mocowanie dołu grilla ( np. na: drut, plastikową szybkozłączkę, wkręty itp. - także technika dowolna ) Ja osobiście użyłem szybkozłączy plastikowych zaciskowych ( takich jak do spinania wiązek kabli itp. ). Po jednym w każdym dolnym rogu i jeden przez środek. Są w ogóle nie widoczne z zewnątrz ( chyba że po otwarciu maski ), wypuszczone przez otworki w grillu, schowane pod spodem tej chromowanej ramki.
Dolny grill ( pod "blachą" ) wymienia się banalnie prosto - na zaczepy ( 4 na górze, 2 na dole, i po jednym na bokach ). Tylko do tych bocznych możemy się dostać za pomocą palców czy narzędzi i po ich odblokowaniu wyciągamy grill z czuciem. W modelach z mniejszymi silnikami musimy odciąć 2 górne zewnętrzne zaczepy lub wywiercić dla nich otwory w odpowiednim miejscu.
Po zakończeniu pracy możemy udać się na zasłużony wypoczynek

