[A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego
: 06 gru 2009, 15:59
witam więc do roboty :mrgreen:
jeśli mamy możliwość poluzowania śruby na piaście najlepiej jest to zrobić na jeszcze przykręconym kole do samochodu (bo śruba jest trochę do... przykrecona [prawy gwint] )
odkręcamy jarzmo trzymające klocki hamulcowe i poniekąd tarcze
2 śruby klucz 17 (prawy gwint)
wyciągamy tarcze i jarzmo
odkładamy ją na bok tak aby nie urwać przewodu hamulcowego
(mi spasowało metalowe pudełko z śrubami :mrgreen: tak jak na foto )
odkrecamy plastikowa oslone bedzie nam później łatwiej zdemontować przegub ze zwrotnicy (czerwony- śrubka niebieski- zaczep)
w tym momencie mamy wszystko przygotowane do demontażu
odkęcamy do końca śrube trzymająca przegub
jeśli chcemy wyciągnąć przegub bez demontażu wahaczy
skręcamy koła (max w lewo jeżeli rozbieramy prawą stronę lub w prawo jeśli demontujemy stronę lewą )
za piastę zapieramy podnośnik
i unosimy ~ 15cm (wted tylko bedzie możliwośc wyciągnięcia przegubu ze zwrotnicy ... musicie szukać odpowidniego położenia )
przegub wychodzi w tym położeniu:
jeśli już uda nam sie wytargać przegub
bierzemy śrubę mocującą przegub i szlifujemy ją tak żeby zrobić ją półokrągła (śrubą się nie przejmujemy bo w przypadku wymiany całego przegubu czy samej osłony zawsze nowa jest w zestawie )
teraz chwytamy półośkę razem z przegubem w poziomie i wkręcamy śrubę do samego końca (teraz widzimy dlaczego odkręcaliśmy plastikową osłonę )
wbijamy bieg np 1 i wkręcamy śrube do momentu aż zejdzie nam przegub z półosi
odpinamy opaski
wyciągamy przegub
jeśli zmieniamy gumę myjemy przegub ze starego samru razem z półosią
jeśli wymieniamy cały przegub myjemy tylko półoś a stary do śmieci
jeśli już wszystko mamy zrobione oki i gotowe do montażu
montujemy wszystko w taki sposób
i zakladamy pierscien
zaciskamy opaske od strony skrzyni biegów
specjalnym przyrządem :mrgreen:
zwanym "obcęgami"
teraz z jednego woreczka
wciskamy smar w gume
a z drogiego wciskamy w przegub
(smar jest w zestawie)
zakładamy z grubsza przegub
nakładamy na niego drugą część gumy
wkręcamy do niego śrubę tak z 2 cm (tą którą szlifowaliśmy)
chwytamy półos mocno w ręce i wbjamy młotkiem za śrube
składamy wszystko do kupy :mrgreen: w odwrotnej kolejności
M14: 115 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
M16: 190 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
nie zapominajmy dodatkowo o przesmarowaniu wszystkich srub smarem miedziowym
i o 6 paku piwa jak robimy we dwie osoby
by alukard
jeśli mamy możliwość poluzowania śruby na piaście najlepiej jest to zrobić na jeszcze przykręconym kole do samochodu (bo śruba jest trochę do... przykrecona [prawy gwint] )
odkręcamy jarzmo trzymające klocki hamulcowe i poniekąd tarcze
2 śruby klucz 17 (prawy gwint)
wyciągamy tarcze i jarzmo
odkładamy ją na bok tak aby nie urwać przewodu hamulcowego
(mi spasowało metalowe pudełko z śrubami :mrgreen: tak jak na foto )
odkrecamy plastikowa oslone bedzie nam później łatwiej zdemontować przegub ze zwrotnicy (czerwony- śrubka niebieski- zaczep)
w tym momencie mamy wszystko przygotowane do demontażu
odkęcamy do końca śrube trzymająca przegub
jeśli chcemy wyciągnąć przegub bez demontażu wahaczy
skręcamy koła (max w lewo jeżeli rozbieramy prawą stronę lub w prawo jeśli demontujemy stronę lewą )
za piastę zapieramy podnośnik
i unosimy ~ 15cm (wted tylko bedzie możliwośc wyciągnięcia przegubu ze zwrotnicy ... musicie szukać odpowidniego położenia )
przegub wychodzi w tym położeniu:
jeśli już uda nam sie wytargać przegub
bierzemy śrubę mocującą przegub i szlifujemy ją tak żeby zrobić ją półokrągła (śrubą się nie przejmujemy bo w przypadku wymiany całego przegubu czy samej osłony zawsze nowa jest w zestawie )
teraz chwytamy półośkę razem z przegubem w poziomie i wkręcamy śrubę do samego końca (teraz widzimy dlaczego odkręcaliśmy plastikową osłonę )
wbijamy bieg np 1 i wkręcamy śrube do momentu aż zejdzie nam przegub z półosi
odpinamy opaski
wyciągamy przegub
jeśli zmieniamy gumę myjemy przegub ze starego samru razem z półosią
jeśli wymieniamy cały przegub myjemy tylko półoś a stary do śmieci
jeśli już wszystko mamy zrobione oki i gotowe do montażu
montujemy wszystko w taki sposób
i zakladamy pierscien
zaciskamy opaske od strony skrzyni biegów
specjalnym przyrządem :mrgreen:
zwanym "obcęgami"
teraz z jednego woreczka
wciskamy smar w gume
a z drogiego wciskamy w przegub
(smar jest w zestawie)
zakładamy z grubsza przegub
nakładamy na niego drugą część gumy
wkręcamy do niego śrubę tak z 2 cm (tą którą szlifowaliśmy)
chwytamy półos mocno w ręce i wbjamy młotkiem za śrube
składamy wszystko do kupy :mrgreen: w odwrotnej kolejności
M14: 115 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
M16: 190 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
nie zapominajmy dodatkowo o przesmarowaniu wszystkich srub smarem miedziowym
i o 6 paku piwa jak robimy we dwie osoby
by alukard