Strona 1 z 3

[A6 C5] Wymiana przegubu ( gumy na przegubie ) zewnętrznego

: 06 gru 2009, 15:59
autor: alukard
witam więc do roboty :mrgreen:

jeśli mamy możliwość poluzowania śruby na piaście najlepiej jest to zrobić na jeszcze przykręconym kole do samochodu (bo śruba jest trochę do... przykrecona <ok> [prawy gwint] )
Obrazek
odkręcamy jarzmo trzymające klocki hamulcowe i poniekąd tarcze
2 śruby klucz 17 (prawy gwint)
Obrazek
wyciągamy tarcze i jarzmo
odkładamy ją na bok tak aby nie urwać przewodu hamulcowego
(mi spasowało metalowe pudełko z śrubami :mrgreen: tak jak na foto )
Obrazek
odkrecamy plastikowa oslone bedzie nam później łatwiej zdemontować przegub ze zwrotnicy (czerwony- śrubka niebieski- zaczep)
Obrazek
w tym momencie mamy wszystko przygotowane do demontażu
odkęcamy do końca śrube trzymająca przegub

jeśli chcemy wyciągnąć przegub bez demontażu wahaczy
skręcamy koła (max w lewo jeżeli rozbieramy prawą stronę lub w prawo jeśli demontujemy stronę lewą )
za piastę zapieramy podnośnik
i unosimy ~ 15cm (wted tylko bedzie możliwośc wyciągnięcia przegubu ze zwrotnicy ... musicie szukać odpowidniego położenia )
Obrazek

przegub wychodzi w tym położeniu:
Obrazek


jeśli już uda nam sie wytargać przegub
bierzemy śrubę mocującą przegub i szlifujemy ją tak żeby zrobić ją półokrągła (śrubą się nie przejmujemy bo w przypadku wymiany całego przegubu czy samej osłony zawsze nowa jest w zestawie )
teraz chwytamy półośkę razem z przegubem w poziomie i wkręcamy śrubę do samego końca (teraz widzimy dlaczego odkręcaliśmy plastikową osłonę )
wbijamy bieg np 1 i wkręcamy śrube do momentu aż zejdzie nam przegub z półosi

odpinamy opaski

wyciągamy przegub
jeśli zmieniamy gumę myjemy przegub ze starego samru razem z półosią
jeśli wymieniamy cały przegub myjemy tylko półoś a stary do śmieci <ok>

jeśli już wszystko mamy zrobione oki i gotowe do montażu
montujemy wszystko w taki sposób
Obrazek
i zakladamy pierscien
Obrazek
zaciskamy opaske od strony skrzyni biegów
specjalnym przyrządem <ok> :mrgreen:
zwanym "obcęgami" <piwo>
Obrazek

teraz z jednego woreczka
wciskamy smar w gume
a z drogiego wciskamy w przegub
(smar jest w zestawie)

zakładamy z grubsza przegub
nakładamy na niego drugą część gumy
wkręcamy do niego śrubę tak z 2 cm (tą którą szlifowaliśmy)
chwytamy półos mocno w ręce i wbjamy młotkiem za śrube
Obrazek


składamy wszystko do kupy :mrgreen: w odwrotnej kolejności <piwo>


M14: 115 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
M16: 190 Nm i obrócić dodatkowo o 180°
nie zapominajmy dodatkowo o przesmarowaniu wszystkich srub smarem miedziowym
i o 6 paku piwa jak robimy we dwie osoby <piwo>
by alukard <piwo>

: 11 gru 2009, 19:22
autor: stasiuszef
Fajny opis ale strasznie okrężną drogą robiony.Wymiana przegubu w naszych A6 to odkręcenie dokładnie 2 śrub (piasta i prawy bądź lewy wahacz w zależności od strony) nie licząc odkręcania koła :-D .Skręcamy koła i przegub wyskakuje.Nie wiem po co ściągać zacisk z tarczą, jakieś plastikowe osłony odkręcać- po co??Szkoda czasu i nerwów na takie zbędne rzeczy.Ja robiłem dokładnie 40 minut.Pozdro.

: 12 gru 2009, 19:04
autor: stasiuszef
pawelk600 wychwyci wszystko :mrgreen: Pozdro

: 12 gru 2009, 22:58
autor: alukard
stasiuszef pisze:Ja robiłem dokładnie 40 minut.Pozdro.
ja jakies 70 <ok>

[ Dodano: 2009-12-12, 23:00 ]
pawelk600 pisze:alukard, Nie wiem jakie jest źródło tych fotek ale z tej wynika że bezwzglednie do wymiany jest przewód hamulcowy elastyczny. I smiem przypuszczać że z drugiej strony jest podobnie.


[url=http://images37.fotosik.pl/233/b1b497e0960ac935m.jpg]Obrazek[/URL]
fotki mojego autorstwa mojego auta <ok>

wiem ze jest do wymiany i bedzie zrobione jeszcze w tym roku przy okazji jak bede wymienial klocki zleje plyn i bedzie gites :mrgreen:

z drogiej strony jest cycus glancus <ok>

[ Dodano: 2009-12-12, 23:01 ]
stasiuszef pisze:Fajny opis ale strasznie okrężną drogą robiony.Wymiana przegubu w naszych A6 to odkręcenie dokładnie 2 śrub (piasta i prawy bądź lewy wahacz w zależności od strony) nie licząc odkręcania koła .Pozdro.
wszystko ok
tylko jak nie mamy sciagacza do sworzni to robi sie duzy problem :-/
pozatym wahacz jest jeszcze od nowosci i nie widac zeby ktos kiedys go odkrecal :-/

: 12 gru 2009, 23:45
autor: sawik
pawelk600 pisze:No nie zwlekaj z tym zbyt długo, bo jak Ci pier....nie to nie przy lajtowym hamowanku dojeżdżając do świateł tylko przy np. awaryjnym hamowaniu gdy depniesz na hamulec z całej siły a w tedy to nie będzie najlepszy moment na "szukanie" hamulca.
święte słowa, miałem tak z tyłu - ja na hamulec, a on jedzie dalej! Dla Twojego bezpieczeństwa i innych - zrób to jak najszybciej! <ok>

: 13 gru 2009, 00:46
autor: Raf4rb
Przy demontarzu przegubu można rozpiąć górne wahacze (śrubę ściskającą koniecznie wyjmujemy), dobry dostęp i nie trzeba ściągacza (na dolnych też nie jest konieczny, można przecież odkręcić go z drugiej strony), odchylamy zwrotnicę i przegub wychodzi bez problemu, zacisku też nie trzeba demontować, bo w niczym nie przeszkadza.

: 14 gru 2009, 00:18
autor: alukard
wymienie wymienie <ok>

[ Dodano: 2009-12-14, 08:39 ]
zreszta koledzy ja odkrecilem tylko 2 sroby wiecej niz wy <ok>
co zajmuje hmmm z cale 5 minut roboty :mrgreen:

: 17 gru 2009, 20:10
autor: cameleon741
alukard, wszystko ok, ale w jakim celu trzeba zeszlifować tą śrubę ? :roll: w czymś ona przeszkadza jak jest niezeszlifowana ? :-P

: 21 gru 2009, 12:12
autor: alukard
cameleon741 pisze:alukard, wszystko ok, ale w jakim celu trzeba zeszlifować tą śrubę ? :roll: w czymś ona przeszkadza jak jest niezeszlifowana ? :-P
wtedy pasuje do poloski bo ona ma taka dziurke :mrgreen:

: 26 gru 2009, 13:12
autor: tkmarian
Swiena robotka ale zeby ja sobie ulatwic mozna kupic cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/STRETCH-CV-BOOT-D ... 27ad9a0167

+ elastyczne oslony gumowe i nie musimy zdejmowac przegubu tylko zakladamy stozek na przegub i przeciagamy po nim oslone i po bolu.

: 26 gru 2009, 20:20
autor: stasiuszef
Używałem czegoś takiego jak wymieniałem gumę w moim drugim aucie.Lobro sprzedaje takie gumy, są wykonane z bardziej miękkiej gumy, bo jakby nie było trzeba ją wywinąć na drugą stronę.

: 21 sie 2010, 15:30
autor: robertinno
masakra

[ Dodano: 2010-08-21, 15:34 ]
Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?
Bo założyli mi taką więcej plastikową niż gumową i spada mi cały czas, ześlizguje się.
Albo może jest jakiś sposób żeby jakoś umocować tą plastikową osłonę? Prosze o rady. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów

: 21 sie 2010, 23:06
autor: robsonb73
No przecież musisz mieć opaski metalowe. :mrgreen:
Zawsze są w komplecie z osłoną gumową, śrubą i smarem.
Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.

: 22 sie 2010, 13:19
autor: eldo
robsonb73 pisze:Pewnie jest źle zaciśnięta i dlatego się ześlizguje.
albo jej nie ma wcale... zapomnieli założyć :roll:
robertinno pisze:Chłopaki a żeby wymienić osłone przegubu to jest konieczne zdjęcie przegubu prawda?
TAK ;-)

Osobiście wymieniałem wg. TEGO OPISU

: 10 paź 2010, 21:31
autor: reco
I ja jestem już po samodzielnej wymianie przeubu. Jak na pierwszy raz :) poszło bardzo dobrze. Sruby nie musiałem piłować , przegub szybko znalazł sie w moich ręcach. największy problem miałem z ponownym zamontowaniem sworznia dolnego wachacza, macie może na to jakiś sposób, aby on ponownie znalazl się w zrotnicy?