Strona 1 z 1

[A6 C5] Wymiana pompy paliwowej

: 21 paź 2009, 23:13
autor: Naprawa Audi A6
Byłem zmuszony wymienić pompę w swojej A6 i od razu zastrzegam, że z tego co wiem pompy były różne. Ja wymieniałem w 1.8T (AEB)z 1997r. Producent VDO, numer: 8E0906087D lub 4B0906087E znajduje się na deklu na baku. Szukając po numerze samej pompki nie ma nic. Często przy numerze (tym z dekla) na aukcjach napisane jest - do Passata B5 - to jest ta sama pompa. Broń Boże zamienniki ja byłem zmuszony taki kupić i przeżył tylko podróż z PL do UK. W mojej urwał się króciec i choć sama działała to nici z jazdy - paliwko wracało do baku zamiast do wężyka.
Niestety nie posiadam fotek ale postaram się to opisać najlepiej jak umiem :mrgreen:

Narzędzia:
- przede wszystkim odkurzacz (na zbiorniku będzie zapewne dużo brudu nie chcemy go w baku)
- średni wkrętak krzyżakowy i płaski
- młotek i najlepiej sam trzonek od młotka lub coś drewnianego do odkręcenia nakrętki dekla
- solidne obcęgi do ocięcia fabrycznych opasek
- taśma izolacyjna i biały marker

Zanim zaczniesz odłącz akumulator i upewnij się że jesteś z dala od źródeł ognia

1. Dostęp do pompy znajduje się w bagażniku (bez wymontowania kanapy - no po prostu bajka)

2. Odkręcamy trzy wkręty pokrywy i zdejmujemy ją następnie wypinamy wtyk

3. Zanim zaczniemy zdejmować przewody paliwowe proponuję odkurzyć, by pozbyć się nieczystości

4. Usuwamy opaski z przewodów, zsuwamy węże z króćców i zaklejamy taśmą końcówki węży by
ewentualny brud nie dostał się do środka w trakcie naszej pracy, a paliwo nie kapało dookoła

5. Na nakrętce i na baku powinny być białe plamki farby obie w tym samym miejscu, jeśli ich nie ma trzeba zrobić nowe w jednej linii by wiedzieć do którego momentu dokręcać nakrętkę dekla pod koniec pracy

6. Za pomocą młotka i dodatkowego trzonka lub innego kawałka drewna odkręcić nakrętkę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara

7. Trzymając za oba króćce unieść dekiel osadzony w gumowej uszczelce (w razie potrzeby podważyć płaskim wkrętakiem)

8. Odłączyć przewody od poziomu paliwa (dwa środkowe - jedna kostka) oraz odpiąć wąż powrotu paliwa

9. Zdjąć gumową uszczelkę i przełożyć przez dekiel by nie przeszkadzała

10. W środku widzimy teraz pompę osadzoną w koszu - pompa wyjdzie tylko z koszem, który jest tylko niewiele mniejszy od średnicy otworu przez który będziemy wyjmować, tak więc wężyk powrotny i przewód od wskaźnika poziomu zostawiamy w baku tak by nie przeszkadzały przy wyjmowaniu kosza

11. Chwytamy kosz ręką lub dwiema i przekręcamy w lewo do oporu, słychać trzask i kosz jest wolny

12. Trzymając za samą pompę wyjmujemy kosz zwracając uwagę na to gdzie co jest kosz pasuje tylko w jednym kierunku gdy go okręcimy i spróbujemy włożyć na pewno nie wejdzie

13. Gdy kosz jest wyjęty proponuję zakryć pokrywką by w trakcie dalszej pracy żadne drobiazgi nam nie wpadły do baku

14. Zdejmujemy kable od pompy i przewód paliwowy (zostawiamy je przy deklu, zwracam uwagę że przy pompce przewód dodatni ma szerszą samiczkę i przy montażu ładnie nam to pójdzie bez zbędnego główkowania co było gdzie)

15. Wysuwamy pompę z kosza podważając zaczepy u góry i pchając od dołu - i mamy pompkę wyjętą :-)

Montaż dokładnie w odwrotnej kolejności, z tym że dekiel posiada strzałkę, a druga jest na baku pomiędzy przewodami zasilania i powrotu. Jak je złapiemy nie wciśniemy dekla w złym kierunku króćców do węży.

Mam nadzieję że opis jest dość szczegółowy i że komuś pomoże <okok>

: 24 sty 2010, 19:20
autor: slawekl98
Panowie jak spradzic na krótko czy pompka chodzi? Podłączałem + z aku z bezpiecznikiem 28 i nic, w koncu odkręcciłem przykrywke w bagażniku, zdjąłem kostke, ale nie za bardzo wiem jak na krótko podłączyc ją do akumulatora, w kostce są 4 przewody, a przy pompce 2 te "dzydzle", Pomocy

[ Dodano: 2010-01-25, 19:20 ]
gdzie dac plus a gdzie minus?

pompa paliwa

: 13 lut 2010, 14:21
autor: bartek23
witam

potrzebuje wymienic pompe paliwa bo nieodpala na benzynie
zdjałem juz przewodyodkeciłem dekielek od pompy i obawiam sie ze niemozna jej wyjac bo niewyjdzie ,poprostu srednica tego w srodku w zbiorniku jest na oko wieksz niz srednica otworu przy jej odkrecaniu....
pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!

: 28 maja 2011, 17:59
autor: peter1965
Witam

Mam problem.Mianowicie rok temu wymienialem pompe paliwowa VP44 - przod i pompe w baku paliwa .Oraz pasek rozrzadu.Tydzien temu jade obroty 3 tys.setka - dodaje gazu a ..tu NIC.Za chwile wszystko ok.I tak na odcinku 29 km ze 30 razy.Poczytalem na forum i stwierdzilem ze pewnie musze wymienic filtr paliwa.Kupilem nowy wydrukowalem instrukcje i wymienilem.Zastartowalem auto - pochodzil z 5 sekund i zgasl.

Przeczytalem o odpowietrzaniu.Widzialem luki powietrza w wezyku przezroczystym.Tak wiec zgodnie z instrukcja zbudowalem : pojemnik dwa wezyki - jeden do krucca - podlaczylem a drugi do odkurzacza (zakleilem duzy otwor korkiem-wlozylem wezyk i sylikonem uszczelnilem)

Potem postepowalem zgodnie z instrukcja.
T,z - najpierw wyjolem bezpiecznik 28 - kabel i do + w akumulatorze.Potem podlaczylem to urzadzenie ssace.

odpowietrzylem.I dalej NIE CHCE ODPALIC.

a wyczerpalem akumulator - ale w aucie zeby nie odlanczac (komputer) naladowalem.

Teraz siedze i mysle.

Dzwonilem juz do paru znajomych - w tym jednego mechanika od silnikow dizla - i ten powiedzial ze nigdy nie slyszal o odpowietrzaniu pompy.

Jak mi juz Wy nie pomozecie - to klops !!! No i moja zona ,ktora nigdy nie holowala auta - bedzie musiala mnie wziasc na hol i chyba do mechanika zaciagnac.Nie ukrywam ,ze nie wiem jak to bedzie wygladac.
BARDZO prosze o jakies sugestie - co moge jeszcze zrobic.

Pozdrawiam serdecznie

Piotr