Strona 1 z 2

[ A6 C5] [1.9 TDI ] Rurka łącznik kolektora z interkulerem -

: 24 sie 2009, 20:06
autor: megatomikk
Witam ...

Pomyślałem że i to się przyda bo nie każdy wie - sam szukałem długo przyczyny mianowicie cała lewa strona silnika, kolektor ssący i powoli wydechowy co groziło zapłonem w przyszłości - zalane olejem. Wymienione uszczelki pokrywy zaworów komplet i nadal cieknie.Nie da się jechać w środku bo dym kotłuje jak w piecu a przyczyna banalna można powiedzieć :-D

Obrazek

Pęknięta rura łącząca kolektor ssący z plastikową rurką która ma połączenie z interkulerem, która znajduje się mniej więcej w tym miejscu:

Obrazek

Objawy są następujące:

- jak turbo zaczyna się wkręcać oprócz jego naturalnego dźwięku słychać taki syk nie naturalny dla Audi przynajmniej co powinno zwrócić naszą uwagę już..

- z czasem zaczyna brakować mocy i przyspieszenia

- silnik po przekroczeniu prędkości 120-130 przechodzi w tryb awaryjny i turbo przestaje pracować

- przy dłuższym przyspieszaniu i ruszaniu - każde silniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje czarną chmurę dymu za autem - jak by wtryski siadły..

Byłem po poradę w 3 różnych miejscach i za każdym razem wychodziło to kopcenie na czarno. Koszty rosły co inny Pan czy servis od 50zł do 70 zł za samo podłączenie KTSa lub VAGa celem diagnozy - po czyszczenie turbo ( 300-800zł) , wymianę końcówek i regulację wtryskiwaczy ( 1200zł ) i na końcu najlepsze wymiana wtryskiwaczy koszt ok 8000zł :shock:

Nie dałem za wygraną bo coś mi za drogo ta impreza wychodziła i sam dokładnie zacząłem przyglądać się skąd najbardziej daje tym olejem..i okazało się że ten pechowy łącznik gumowy jest pęknięty i to nieźle w 2 miejscach od spodu.

Na szrocie powiedział mi znajomy że to nagminne w tych silnikach taki materiał guma i gdyby miał to i 5szt dziennie by poszło - koszt u niego 70zł ori używka ale nie ma.. :-( lecz poradził mi tak, jak sam zrobił więc posłuchałem i opłacało się jak nic <ok>

Pojechałem do sklepu z częściami do ciężarówek i tam facet uciął mi 5cm takiej rurki - koszt szalony 2,80zł :mrgreen: .

Po założeniu nowej gumy i nowych opasek bo stare oczywiście słabe już są auto ożyło jak by mu ktoś dodał połowę mocy..obroty z miejsca kręci bez problemu do czerwonego i rwie do 3 biegu jak szalone. Nawet wyprzedzanie na 5ce to pikuś !!

Polecam do samo diagnozowania auta oraz kożystania z forum bo sporo tu dobrych rad i doświadczeń ludzi a nie popłyniecie za radą magików i dobrych pomagaczy :)

Poprawiłem tytuł tematu dodając info o silniku, którego dotyczy wątek

: 14 maja 2010, 14:40
autor: kwiatek753
Witam.
Kolego szkoda że tak długo zeszło Ci z tą diagnozą..ja od razu zobaczyłem po kupnie auta.rzeczywiście brak mocy i czarny dym przy ej usterce.. Ja to zakleiłem dobrą taśma klejącą, jak do tej pory wszystko ok.
pozdr

: 28 paź 2012, 21:22
autor: juber
Odgrzebię stary temat :]
Ja właśnie dziś zauważyłem, że mam pęknięty ten łącznik i faktycznie od jakiegoś czasu przy przyśpieszaniu słyszę nienaturalny dźwięk ssania i mam mega czarną chmurę za sobą (dziś miałem trasę 400km z przyczepką - makabra). Dzięki za podsunięcie pomysłu z rurką. PZDR

: 28 paź 2012, 22:04
autor: Gotti
Hej ; wymieniałem to ustrojstwo ;) zawczasu bo już parciało <uoee>
na ori ; w ASO Marszałek za ten kawałek gumy skasowali 110,54 zł :[ (1H0145834J )
też myślałem o jakimś zamienniku ale w końcu nie było czasu szukać <uoee>
gdzieś coś słyszałem że jeszcze można zakładać gumy z zestawów tuningowych takie czerwone lub niebieskie.
Także wymyśliłeś nieźle :] drobnych zostało w kieszeni <okok>

: 29 paź 2012, 07:17
autor: juber
110zł shit - za gumową rurkę. Ja dziś będę szukać u siebie w mieście i od razu nastawiam się na zamiennik.
Ps. dzięki za nr katalogowy bo nie mogłem tego dziadostwa w etka online znaleźć.
Na allegro już na 50zł z przesyłką znalazłem ale pewnie coś u siebie znajdę.
PZDR

: 01 lis 2012, 09:45
autor: dzban
koledzy nie dajcie sie naciagac na kawalek zwyklej gumy z aso za ponad 100zl. uwierzcie, ze materialy co ida do ciezarowek musza byc naprawde konkretne i tam szukajcie zamiennikow.

jak mi poszedl w AWX waz S'ka od turbiny co w aso 800zl kosztuje to zamowilem zestaw w firmie tuningowej, redukcja, kolanko i rura aluminiowa za 90zl z transportem. dosyc ze wyglada ladniej to rura aluminiowa nigdy mi sie nie przetrze : )

: 01 lis 2012, 10:45
autor: juber
Ja wczoraj wymieniłem swoją pękniętą rurkę.

Obrazek

Najśmieszniejsza jest rozpiętość cen.
Podzwoniłem po różnych sklepach i wyniki są takie:

ASO - 116 zł
Interparts 120 zł
Titanparts - 60 zł
Intercars - 45 zł
Najwięcej ile mi "zaśpiewali" było 150zł - to już przesada - oryginał + dostarczenie z ASO.

Udało mi się znaleźć tą część za 30zł i tą kupiłem. Wykorzystałem nawet stare opaski bo były w bardzo dobrym stanie.

Moc wróciła (choć nie było znacznego jej spadku), czarna chmura za mną też zniknęła.
Zamiennik wygląda identycznie i również posiada wyżłobienia na opaskę.

PZDR

: 01 lis 2012, 21:57
autor: krzychc
Ja podjechałem do lokalnego składu z częściami do maszyn rolniczych i kupiłem kawałek przewodu ciśnieniowego o identycznej średnicy za 4zł. Na składzie mieli już pocięty przewód na kawałki 10, 15 itd. cm. Przejechałem już 2,5 tyś. km i wszystko OK. Ważne aby po przejechaniu kilku kilometrów, kiedy w tym czasie guma zrobi się pod wpływem ciepła silnika bardziej miękka i ułoży się lepiej, dociągnąć opaski.

: 01 lis 2012, 22:24
autor: Motostacja pl
megatomikk, czy jako założyciel tego tematu mógłbyś go uzupełnić o rodzaj silnika ?

Bo już chyba 3 raz tu zajrzałem zaciekawiony a tu nic dla mnie <wnerw>

W dziale Warsztat przydałoby się bardziej konkretnie <okok>

: 01 lis 2012, 22:46
autor: juber
krzychc, tak myślałem, żeby po przejechaniu jakiegoś odcinka podociągać opaski.

: 19 lis 2012, 19:29
autor: tomaszkpb
Też miałem pęknięty łącznik gumowy i tak samo problem został rozwiązany przewodem ciśnieniowym za 5 zł kupionym w sklepie z częściami do maszyn rolniczych. Jak powiedziałem sprzedawcy cenę jaką wołają za takie cos w ASO to prawie z krzesła spadł :)

: 09 wrz 2013, 02:29
autor: homer0315
RomanS pisze:megatomikk, czy jako założyciel tego tematu mógłbyś go uzupełnić o rodzaj silnika ?

Bo już chyba 3 raz tu zajrzałem zaciekawiony a tu nic dla mnie <wnerw>

W dziale Warsztat przydałoby się bardziej konkretnie <okok>

No właśnie, temat dotyczy tylko 1.9 110KM czy również innych 1.9TDI (np.130) ?

: 12 mar 2017, 21:42
autor: misiekb4
Sory za odkop.
Co myślicie o czymś takim żeby zastąpić fabryczny łącznik?
http://mtuning.pl/Lacznik-silikonowy-D1 ... -8cm,p,713
Bo dużo chcą za ori, a zamienników za bardzo nie ma ;-)
Ps ktoś się orientuje jaka średnicę ma ten oryginalny przewód?

: 13 mar 2017, 04:50
autor: krs2919
misiekb4 pisze:Co myślicie o czymś takim żeby zastąpić fabryczny łącznik?
w końcu skumałeś...
Obrazek

: 13 mar 2017, 15:53
autor: misiekb4

w końcu skumałeś...
Kumam cały czas, o to się nie martw :-P
Zaraz sobie zmierze, bo mam chwilę wolna i zamówię to.
Podobny łącznik był przy 1Z, taki "tuningowy" chyba dłużej wytrzyma...