[A6 C5] Wymiana zestawu uszczelek pokrywy zaworów - foto st.
: 24 sie 2009, 17:58
Witam wszystkich zdesperowanych..
Na pewno każdy miał, ma lub będzie miał z tym problem - to typowa usterka w silnikach Audi i innych pojazdach eksploatujących znane silniki AFN 1.9 tdi - być może i inne.
Na przykładzie swoim przedstawiam foto historyjkę jak pozbyć się cuchnących spalin w kabinie powstałych z wycieku oleju na kolektor z uszczelek pokrywy zaworów. Wiadomo że z czasem wszystko się zużywa więc zamiast płacić dla Pana X lub zaprzyjaźnionego servisu - zaróbmy sami to banalnie proste i zajmuje nawet laikowi góra 1h
Do wymiany potrzebujemy oczywiście kompletu uszczelek pokrywy zaworów 7szt. (gówna pod pokrywę i 6 małych - z tym że 3 stożkowe i 3 płaskie. W dobrym sklepie z częściami wiedzą jakie na pewno :-D ) poniżej foto.
Narzędzia:
-klucz nasadowy 10
-śrubokręt płaski / krzyżakowy
-rozcieńczalnik nitro lub benzyna ekstrakcyjna
-czysta szmatka
-dobre chęci
1. Odkręcamy pokrywę silnika klucz nasadowy 10
2. Zdejmujemy gumowe uszczelki z nakrętek - w tym celu można użyć śrubokręta płaskiego jak nie chcą się poddać na pewno pomoże tylko z czuciem aby nie uszkodzić ( 3 sztuki- 3 nakrętki)
3. Luzujemy opaskę i rozłączamy rurkę. Następnie zdejmujemy delikatnie plastikowy łącznik z rurką z pokrywy zaworów silnika i odsuwamy w dogodne miejsce uważając by nie wydostały się jakieś resztki ojeju.
4. Odkręcamy nasadową 10 trzy nakrętki
5. Zdejmujemy pierwsze uszczelki w metalowej osłonie - małe okrągłe płaskie.
6. ÂŚciągamy ostrożnie pokrywę uważając by nie wpadły nam do środka niepożądane przedmioty lub części starej uszczelki lub sylikonu ( czasem ktoś wcześniej mógł użyć sylikonu do uszczelnienia )
7. Zdejmujemy starą uszczelkę i starannie czyścimy miejsca przylegania uszczelki na pokrywie i bloku silnika - najlepiej nitro lub benzynką ekstrakcyjną oraz szmatką do sucha.
8. Następnie odkręcamy nasadową 10 ostatnie 3 śrubki pod którymi są ostatnie gumowe uszczeleczki w kształcie stożka i ostrożnie wyjmujemy żeby nie wpadła nam do środka stara uszczelka.
9. Podmieniamy starą stożkową uszczelkę na nową i wkręcamy ją dokładnie tam skąd ją wykręciliśmy
10. Zakładamy główną uszczelkę na czyste suche miejsce starej na blok silnika
11. Zakładamy pokrywę
12. Podmieniamy stare płaskie uszczeleczki i wkładamy je jak były wcześniej założone stare - w metalowe osłonki - inaczej nie pasują
13. Dokręcamy nakrętkami ( powinno się przykręcać pokrywę najpierw śruba w środku a później pozostałe. Chodzi o równe rozłożenie naprężeń przykręcanego przedmiotu ) do oporu ale z czuciem i zakładamy na nie gumowe nasadki. Potem kolejno z powrotem nasadzamy łącznik z rurką na pokrywę i łączymy ze sobą przewody opaską zaciskową. Na koniec zakręcamy pokrywę silnika i gotowe - szybko prosto i bez wkładu pieniężnego na mechaniora - a jaka satysfakcja :-D
Jeśli przydała się moja porada - klikni że pomogłem dzięki.
Na pewno każdy miał, ma lub będzie miał z tym problem - to typowa usterka w silnikach Audi i innych pojazdach eksploatujących znane silniki AFN 1.9 tdi - być może i inne.
Na przykładzie swoim przedstawiam foto historyjkę jak pozbyć się cuchnących spalin w kabinie powstałych z wycieku oleju na kolektor z uszczelek pokrywy zaworów. Wiadomo że z czasem wszystko się zużywa więc zamiast płacić dla Pana X lub zaprzyjaźnionego servisu - zaróbmy sami to banalnie proste i zajmuje nawet laikowi góra 1h
Do wymiany potrzebujemy oczywiście kompletu uszczelek pokrywy zaworów 7szt. (gówna pod pokrywę i 6 małych - z tym że 3 stożkowe i 3 płaskie. W dobrym sklepie z częściami wiedzą jakie na pewno :-D ) poniżej foto.
Narzędzia:
-klucz nasadowy 10
-śrubokręt płaski / krzyżakowy
-rozcieńczalnik nitro lub benzyna ekstrakcyjna
-czysta szmatka
-dobre chęci
1. Odkręcamy pokrywę silnika klucz nasadowy 10
2. Zdejmujemy gumowe uszczelki z nakrętek - w tym celu można użyć śrubokręta płaskiego jak nie chcą się poddać na pewno pomoże tylko z czuciem aby nie uszkodzić ( 3 sztuki- 3 nakrętki)
3. Luzujemy opaskę i rozłączamy rurkę. Następnie zdejmujemy delikatnie plastikowy łącznik z rurką z pokrywy zaworów silnika i odsuwamy w dogodne miejsce uważając by nie wydostały się jakieś resztki ojeju.
4. Odkręcamy nasadową 10 trzy nakrętki
5. Zdejmujemy pierwsze uszczelki w metalowej osłonie - małe okrągłe płaskie.
6. ÂŚciągamy ostrożnie pokrywę uważając by nie wpadły nam do środka niepożądane przedmioty lub części starej uszczelki lub sylikonu ( czasem ktoś wcześniej mógł użyć sylikonu do uszczelnienia )
7. Zdejmujemy starą uszczelkę i starannie czyścimy miejsca przylegania uszczelki na pokrywie i bloku silnika - najlepiej nitro lub benzynką ekstrakcyjną oraz szmatką do sucha.
8. Następnie odkręcamy nasadową 10 ostatnie 3 śrubki pod którymi są ostatnie gumowe uszczeleczki w kształcie stożka i ostrożnie wyjmujemy żeby nie wpadła nam do środka stara uszczelka.
9. Podmieniamy starą stożkową uszczelkę na nową i wkręcamy ją dokładnie tam skąd ją wykręciliśmy
10. Zakładamy główną uszczelkę na czyste suche miejsce starej na blok silnika
11. Zakładamy pokrywę
12. Podmieniamy stare płaskie uszczeleczki i wkładamy je jak były wcześniej założone stare - w metalowe osłonki - inaczej nie pasują
13. Dokręcamy nakrętkami ( powinno się przykręcać pokrywę najpierw śruba w środku a później pozostałe. Chodzi o równe rozłożenie naprężeń przykręcanego przedmiotu ) do oporu ale z czuciem i zakładamy na nie gumowe nasadki. Potem kolejno z powrotem nasadzamy łącznik z rurką na pokrywę i łączymy ze sobą przewody opaską zaciskową. Na koniec zakręcamy pokrywę silnika i gotowe - szybko prosto i bez wkładu pieniężnego na mechaniora - a jaka satysfakcja :-D
Jeśli przydała się moja porada - klikni że pomogłem dzięki.