Strona 1 z 1

[A6 C5] Wymiana zestawu uszczelek pokrywy zaworów - foto st.

: 24 sie 2009, 17:58
autor: megatomikk
Witam wszystkich zdesperowanych..

Na pewno każdy miał, ma lub będzie miał z tym problem - to typowa usterka w silnikach Audi i innych pojazdach eksploatujących znane silniki AFN 1.9 tdi - być może i inne.
Na przykładzie swoim przedstawiam foto historyjkę jak pozbyć się cuchnących spalin w kabinie powstałych z wycieku oleju na kolektor z uszczelek pokrywy zaworów. Wiadomo że z czasem wszystko się zużywa więc zamiast płacić dla Pana X lub zaprzyjaźnionego servisu - zaróbmy sami to banalnie proste i zajmuje nawet laikowi góra 1h ;-)

Do wymiany potrzebujemy oczywiście kompletu uszczelek pokrywy zaworów 7szt. (gówna pod pokrywę i 6 małych - z tym że 3 stożkowe i 3 płaskie. W dobrym sklepie z częściami wiedzą jakie na pewno :-D ) poniżej foto.

Obrazek

Narzędzia:

-klucz nasadowy 10
-śrubokręt płaski / krzyżakowy
-rozcieńczalnik nitro lub benzyna ekstrakcyjna
-czysta szmatka
-dobre chęci ;-)

1. Odkręcamy pokrywę silnika klucz nasadowy 10

Obrazek

2. Zdejmujemy gumowe uszczelki z nakrętek - w tym celu można użyć śrubokręta płaskiego jak nie chcą się poddać na pewno pomoże tylko z czuciem aby nie uszkodzić ( 3 sztuki- 3 nakrętki)

Obrazek

3. Luzujemy opaskę i rozłączamy rurkę. Następnie zdejmujemy delikatnie plastikowy łącznik z rurką z pokrywy zaworów silnika i odsuwamy w dogodne miejsce uważając by nie wydostały się jakieś resztki ojeju.

Obrazek

4. Odkręcamy nasadową 10 trzy nakrętki

Obrazek

5. Zdejmujemy pierwsze uszczelki w metalowej osłonie - małe okrągłe płaskie.

Obrazek

6. ÂŚciągamy ostrożnie pokrywę uważając by nie wpadły nam do środka niepożądane przedmioty lub części starej uszczelki lub sylikonu ( czasem ktoś wcześniej mógł użyć sylikonu do uszczelnienia )

Obrazek

7. Zdejmujemy starą uszczelkę i starannie czyścimy miejsca przylegania uszczelki na pokrywie i bloku silnika - najlepiej nitro lub benzynką ekstrakcyjną oraz szmatką do sucha.


Obrazek

Obrazek

8. Następnie odkręcamy nasadową 10 ostatnie 3 śrubki pod którymi są ostatnie gumowe uszczeleczki w kształcie stożka i ostrożnie wyjmujemy żeby nie wpadła nam do środka stara uszczelka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

9. Podmieniamy starą stożkową uszczelkę na nową i wkręcamy ją dokładnie tam skąd ją wykręciliśmy

Obrazek

10. Zakładamy główną uszczelkę na czyste suche miejsce starej na blok silnika

Obrazek

11. Zakładamy pokrywę


Obrazek

12. Podmieniamy stare płaskie uszczeleczki i wkładamy je jak były wcześniej założone stare - w metalowe osłonki - inaczej nie pasują

Obrazek

13. Dokręcamy nakrętkami ( powinno się przykręcać pokrywę najpierw śruba w środku a później pozostałe. Chodzi o równe rozłożenie naprężeń przykręcanego przedmiotu ) do oporu ale z czuciem i zakładamy na nie gumowe nasadki. Potem kolejno z powrotem nasadzamy łącznik z rurką na pokrywę i łączymy ze sobą przewody opaską zaciskową. Na koniec zakręcamy pokrywę silnika i gotowe - szybko prosto i bez wkładu pieniężnego na mechaniora - a jaka satysfakcja :-D

Jeśli przydała się moja porada - klikni że pomogłem <ok> dzięki.

: 05 wrz 2009, 11:22
autor: alukard
kolego jak jeszcze napisal bys ile kosztowaly cie czesci i jakie maja oznaczenia bylby wypas <ok>

: 05 wrz 2009, 11:39
autor: incognio
super opisik kolego 8-) narazie niemam tego problemu ale jak sie pojawi to napewno skorzystam z twojej solucji :)

: 07 wrz 2009, 10:24
autor: alukard
ale na zadnym zdjeciu nie widac browara :0
a inaczej do takich zeczy sie nie podchodzi <ok>

: 10 wrz 2009, 13:40
autor: megatomikk
:-D siema nom browara nie było akurat bo trzeba było jechać na test po naprawie..miodzio :)

[ Dodano: 2009-09-10, 13:42 ]
alukard, co do kosztów to nie pamiętam już dokładnie ale to grosze..zamkniesz się w 50PLN spokojnie.

: 27 kwie 2010, 09:41
autor: alukard
pomyłka usunac

: 21 wrz 2010, 13:31
autor: K@MiL
Byłby w stanie ktoś z forumowiczów mi pomóc w sprawie znalezienia odpowiednich rzeczy na Allegro? Ponieważ mam mało czasu, a jak już mam czas to sklepy motoryzacyjne pozamykane... I chciałbym te wszystkie uszczelki itd wymienić ale najpierw muszę to wszystko kupić. Najbardziej by mi pasowało zakup na allegro ale nie mogę niczego takiego znaleźć... Czy jest coś takiego jak komplet uszczelniaczy czy coś w tym stylu? Jeżeli byście byli w stanie pomóc to bardzo proszę.

: 03 lis 2010, 12:22
autor: megatomikk
Na allegro to np.

http://moto.allegro.pl/uszczelniacze-za ... 34528.html powinne pasowac a uszczelka pokrywy to banalne sądze..

http://moto.allegro.pl/uszczelka-pokryw ... 80392.html - caly komplet z uszczelniaczami

ewentualnie tu do wyboru.. http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... di&order=p

powodzenia

: 23 lut 2011, 13:52
autor: baresi21
witam wszystkich. Czy ktoś się może orientuje czy jest możliwy zakup uszczelek, które zamieszczone są na deklu-w miejscu gdzie wchodzą wtryskiwacze. pytałem o nie w sklepie i kolo powiedział, że nie występują oddzielnie tylko trzeba by kupić cały dekiel za ok. 500 zł. Jakby ktoś mógłby mi coś poradzić byłbym wdzięczny.

: 27 lut 2011, 10:31
autor: labiss
Bardzo fajny opis,jednak proponuję dokręcać pokrywę kluczem dynamometrycznym wg. podanych momentów obrotowych np. w elsie win.

: 05 paź 2013, 22:52
autor: igor0111
Wiem z własnego doświadczenia, że wymiana uszczelki nie zawsze skutkuje. Kiedyś miałem passata B5 AFN. Jak go kupiłem to podobno miał 170 tyś przebiegu i silnik był w miarę suchy, ale jak dokulałem 120 tyś to zaczął płakać spod uszczelki zaworów i spod gumek przy śrubach. Kupiłem uszczelkę Rainz czy jakoś tak i dałem chyba 70 zł za komplet, a efektu nie było- pomimo, iż wszystko ładnie wyczyściłem i odtłuściłem. Wydaje mi się, że wpływ będzie miał duży przebieg i przedmuchy w silniku (jeździłem na Mobil 10w40).
Co do dokręcania kluczem dynamometrycznym- wydaje mi się że każdy myślący da radę i bez niego. Jak jest już dobrze dokręcone to wyczuwany jest duży opór, tzn chyba już jest koniec gwintu.
Ojciec w A4 AHU też miał podobny problem, ale miał już 500 tyś km i dopiero silikon uszczelnił dekiel i śruby....(pamiętam, że tam już lał 15w40 więc ciekawe ile było oprócz tych 500kkm????)

: 29 lis 2018, 20:32
autor: PasjonatGT
A wie ktoś może jaki moment dokręcenia jest na śrubach pokryw zaworów w A6 C5 2,5 TDI V6 AKE 180KM?
Zamówiłem klucz dynamometryczny i nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.

: 29 lis 2018, 21:01
autor: mat1324
Należy dokręcić momentem 10 Nm, a po rozgrzaniu silnika sprawdzić ponownie dokręcenie tym samym momentem.

PS.
Jeden post wystarczy :).