Strona 1 z 1

[A6 C5 ALL] Latające ładowanie i problemy z alternatorem

: 14 lip 2009, 02:07
autor: Qris
ÂŁadowanie w Niuni winno być poprawne, co jednak jeśli szaleje? Poziom do 16V można jeszcze przeżyć bo jechać auto jedzie co jednak jeśli wskoczy po za skalę badź tez opadnie ku dołowi?
Odpowiadając samemu(mej) sobie zdiagnozujesz swój alternator...

1. Czy kontrolka od ładowania po włączeniu silnika znika? Zakładamy że alt ładuje...
a). tak - wzbudzenie poprawne
b). nie - masz uwaloną diodę
Tak wiem spece szczotki, ale o tym później z uwagi na charakter elementu. Aha wtedy się żarzy...

2. Czy wskazówka na voltomierzu spaceruje od 14V do 16V?
a). tak - uszkodzenie reg. napięcia
b). nie - znaczy że jest ok :-) Chyba że masz ciągle 16 niezależnie od obciążenia wtedy szukaj zwarcia do masy

3. Czy gdy jedziesz na obrotach powiedzmy 1800rpm zanika Ci ładowanie?
a). tak - zaraz zakończysz jazdę bo szczotki właśnie umierają
b). nie - jest ok

Zapewne ktoś wyskoczy zaraz z komutatorem bla bla bla. Otóż w świetle rozumnego podejścia przy wymianie szczotek (reg napięcia ze szczotami to jeden element) powinniśmy go także wymienić... Dlaczego? Nie przeżyje nowego reg napięcia (ori bosh/valeo) a przez swoje wyżłobienia szczotki się wytrą pod stary kształt a gdy zacznie się kończyć miejsce styku to i tak będziemy musieli sie za to zabrać. Polecam także wymienić łożysko.

Koszty:

Reg nap:

Magneti Marelli (około 50zł) czy jakoś tak - wytrzymał 2 miesiące a przez skok napięcia spaliło mi przednie żarówki - słowa nie oddadzą złości
Bosh (od 170zł do 245zł) - dużo noooo....
Hela (90zł-110zł) - ciekawa propozycja
Topran (34zł) - kupiłem to, tak przyznaje się i działa!!! Produkowane w Niemczech:-)
Inne (ceny zaczynają się od 22zł)
Bezfirmówka w FOTA 44zł

Wymiana łożyska i komutatora
Zapłaciłem za to 90zł

Podsumowanie:
Jeśli masz do wymiany komutator(wytarty) reg napięcia(wytarte) (chcesz ori) łożyska (szum) i diody to olej ten biznes. Regenerowany przez BOSH alternator kosztuje około 500zł i oddajemy stary. Jest na niego 1 rok gwarancji i co najważniejsze robi to fabryka więc bez lipy.

Proces wykręcania w każdym silniku jest inny w 1.8T zwalamy gumowy wąż z dolotu odchylamy go, potem 17nastka płaska na dole z przodu imbus z tyłu i odkręcamy potem u góry z frontu imbus mniejszy stuk młotkiem gumowym i wychodzi, na koniec kable odkręcamy i już. Aha1 należy zwolnić napinacz (klucz francuski ustawiamy na jakieś 19 siup go na napinacz i w prawo pasek schodzi i już) Aha2 odpinamy akumulator.

: 08 sty 2011, 09:19
autor: BigDave
Witam.
Mam pytanko trochę związane z tematem. A więc tak. Mam w swojej audicy spory sprzęt grający. Przez około 1,5 roku wszystko było ok. Jak podkręcałem do oporu to wskazówka voltomierza nieznacznie się ruszała w rytmie muzyki, ale napięcie nie spadało poniżej 13V. Z dnia na dzień zaczęło brakować mi prądu pod solidnym obciązeniem tzn. jeśli sprzęt nie jest odpalony jest około 14,4, a po podkręceniu sprzętu do oporu napięcie spada mi poniżej 10V i wszystko się wyłącza ( zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem ). Na początku myślałem, że padł mi kondensator, ale po wymianie na nowy i przy okazji 6x większej pojemności sytuacja tylko nieznacznie się poprawiła.

Czy może mi ktoś pomóc? Alternator do regeneracji? Może regulator ze szczotkami? Czy akumulator ( ma dopiero 2 lata i nie ma problemów z odpalaniem auta )

: 12 kwie 2011, 04:08
autor: Qris
Temat zapewne już rozwiązałeś ale jeśli nie i masz pod ręką mocniejszy alternator to zmień:-)

: 16 maja 2011, 09:11
autor: Lechunlx
Hehe, nie jest to takie proste w 2.4/2.8 ;)
mi pół roku temu padł alternator, konkretnie wirnik. Namęczyłem się trochę z wyjęciem tego alternatora, ale dało rade ( przy okazji termostat miałem okazje wymienić). Spece wymienili mi wirnik i łożyska (z robocizną 280zł). Czy możliwe, że zapomnieli wymienić mi regulatora? Bo alt zachowuje się tak samo jak przed awarią, czyli raz ładuje na 14.4 a raz na 13.7 :/ Firma której oddałem alternator zajmuje się tylko naprawą alt i rozruszników.