Strona 1 z 4

Audi A6 [C5] Instalacja CB [stałe zasilanie 12V] by eldo

: 09 cze 2009, 16:04
autor: eldo
Postanowilem zainstalować na stałe CB w swojej A6. Osobiscie nie lubie jak przeszkadza mi cos podczas jazdy, zawadza itp. Dla tego zlokalizowałem ciekawe miejsce na radyjko CB ktore nie zajmuje miejsca i nie wykozystuje gniazda zapalniczki w celu zasilania ! Przewody są niewidoczne i wszystko działa i wyglada bardzo fajnie ;-)

Postaram sie opisać na tyle prosto i dokładnie zeby kazdy mogł sobie z tym poradzić na miare "domowych warunków".

1. Zakup gniazda typ. canon oraz kompatybilnej wtyczki (koszt 10pln).
2. Przewód OMY 2x1mm wystarczy 1m/b (koszt ok. 2pln)
3. Narzedzia: Lutownica, obcinaczki, wiertarka, wkretak oraz pilnik okragły, multimetr cyfrowy (jezeli mamy) oraz rurka termokurczliwa.

I. Demontaż panela nawiewu wraz z gniazdem zapalniczki :

Obrazek Obrazek

II. Demontaż elementów pod podłokietnikiem oraz wykonanie otworu pod gniazdo Canon

Obrazek Obrazek

III. Montaz gniazda Canon oraz wlutowanie przewodu do istniejacej instalacji zasilajacej gniazdo zapalniczki w panelu tylnim:

UWAGA ! ! ! W przewodach zasilających wystepuje STAÂŁE napiecie 12V mimo ze mamy właczony zaplon !

-ÂŚciagamy platykowe elementy ozdobne (u mnie drewnopodobne) i wyciagamy element w którym nalezy wywiercic otwór pod gniazdo Canon.
-Po w/w czynnosciach zakładamy gniazdo i wyprowadzamy przewod zasilajacy.
- ÂŚciagamy cześć izolacji z przewodu (-/+) gdzie minus=brazowy / plus szaro-czerwony
- Wpinamy sie równolegle z przewodami od gniazda Canon w instalacje gniazda zapalniczki zachowujac ostroznośc przy lutowaniu. Na całośc zakladamy koszulke termokurczliwa w celu odizolowania od ujemnego potencjalu na blaszanych elementach karoserii oraz dodatnim biegunem 12V na gniezdzie zapalniczki.

- Profilaktycznie sprawdzamy na gniezdzie Canon czy wszystko jest OK, czyli czy mamy napięcie 12V na pinach. Jezeli wszystko GITT zakładamy elementy platykowe oraz tylni panel nawiewu.

Efekt końcowy wyglada tak:

Obrazek Obrazek

IV. Majac gotowe, stałe gniazdo 12V zakładamy wtyczke na koncówke przedodu radja CB.

Obrazek

V. Teoretycznie i praktycznie CB mamy zasilone, przewód antenowy prowadzimy we własnym zakresie w dowolnym miejscu. U mnie pod wycieraczką oraz pod tylna kanapa prosto do bagaznika. CB można umocowac od spodu na blaszkach ltóre mocujemy za pomocą tasmy dwustronnej 3M

Obrazek

Poza konkursem, proponuje zakupić taka przejściówke kontową do anteny, zdecydowanie kozystniej dla samego przewodu antenowego oraz pozwoli nam na cofniecie CB przy montazu :

Obrazek

Tak wykonane uchwyty pozwalaja na pełne wykozystanie hamulca recznego oraz podłokietnika (reg. wysokosci polozenia) przy czym radyjko mamy sztywno i pewnie umocowane.

Obrazek Obrazek
Obrazek

: 09 cze 2009, 16:58
autor: Mackowy
brawo, brawo, brawo.
Super miejsce i elegancki opisik.

: 09 cze 2009, 17:02
autor: Valery
Niezły patent. Dobry opis.

: 09 cze 2009, 20:52
autor: Forum A6 C4
osobiście także posiadam radyjko pod podłokietnikiem tyle że mam podłączone radyjko pod plus z radia i załańcza mi się gdy przekręcam zapłon
(w zapalniczkach mam stałe napięcie)
nie lubię się bawić we włańczanie i wyłańczanie CB (jestem zbyt leniwy) <ok>

: 09 cze 2009, 21:23
autor: smooc666
ja mam podobnie zrobione jak kolegaeldo, tylko ze cale radyjko jest schowane w tym zaglebieniu jakie jest w C6 pod połokietnikiem ale ten patent tez dobry pozdro


ps kolego eldo, moze jakis spocik w brzesku albo bochni???

: 09 cze 2009, 23:07
autor: eldo
W temacie zasilania, jasne ze opcja zaniku po wyłaczeniu zaplonu jest OK ale w modelu tym co mam :
Alan 78 plus zeruje pamięć kanału, tzn powraca na 9d w chwili zdjecia zasilania...W pozycji OFF pamiec podczymuje stałe 12V na gniezdzie. tgzw. stanby... ztąd pomysł na tytułowe, stałe zasilanie 12V.

dzieki za opinie, moze ktoś skozysta ;-) pozdrawiam...

: 10 cze 2009, 21:13
autor: eldo
Przemcio pisze:eldo, tez tak mam ale przymocowane na rzepy do podłokietnika
jak przymocowałes rzepy do rayjka i do podłokietnika ? 3ma sie dobrze ?

: 10 cze 2009, 23:04
autor: eldo
W nastepnym poście beda w wiekszej rozdzielczości... ;-)

Jestem na etapie opisu patentu na ominięcie blokady opuszczania i podnoszenia tylnich szyb za pomocą felernego przycisku w panelu (dzwi kierowcy). Takie małe OT :-P

pozdrawiam...

: 14 lip 2009, 02:23
autor: Qris
Fajnie że uporządkowałeś kwestię radia jednak jakoś to do mnie nie przemawia. Pierwsze że radio jest na widoku więc może zniknąć razem z szybą, drugie trzeba podnosić podłokietnik by zaciągnąć ręczny, trzecie to to że lepiej jak tego radia nie będzie widać. Moim zdaniem ciekawszym miejscem jest kieszeń obok schowka na mapy nad nogami. Masz tam główna listwę prądową, przedłużasz kabel grucha w szczelinie pod podłokietnikiem pozostaje lutowanie no i przemieszczenie głośnika. Tak czy inaczej gratki za czyn!

: 19 lip 2009, 00:11
autor: cyzko
Qris pisze:Fajnie że uporządkowałeś kwestię radia jednak jakoś to do mnie nie przemawia. Pierwsze że radio jest na widoku więc może zniknąć razem z szybą, drugie trzeba podnosić podłokietnik by zaciągnąć ręczny, trzecie to to że lepiej jak tego radia nie będzie widać. Moim zdaniem ciekawszym miejscem jest kieszeń obok schowka na mapy nad nogami. Masz tam główna listwę prądową, przedłużasz kabel grucha w szczelinie pod podłokietnikiem pozostaje lutowanie no i przemieszczenie głośnika. Tak czy inaczej gratki za czyn!
Dokladnie taki sposob montowania jest chyba najlepszy i sprawdzony, mozna krecic spokojnie radiem lewa reka no i wylacza sie z zaplonem :)

: 01 sie 2009, 11:53
autor: BLV
bardzo pomysłowe rozwiązanie :D tylko jeszcze jedno pytanie czy po takim podłączeniu nie masz zakłóceń jak np do gniazda z przodu włączysz ładowarkę do tel lub nawigacje ?

: 13 sie 2009, 15:40
autor: eldo
- W temacie miejsca i ograniczenia funkcji np. ręcznego, nie ma z tym problemu. Nie musze podnosic podłokietnika zeby zaciagnać hamulec ! Wystarczy prawidłowo wykonać skosy i wszystko jest na swoim miejscu.

- W temacie zakłóceń, nie zauważyłem takich.

- W temacie " kradzieży" radyjko jest wg. mnie mało widoczne. A przy dłuższym postoju wyciagam gruszke i po problemie. Próbowalem rozwiazania ze schowkami ale po 1. po co zajmowac cos z czego sie korzysta, po 2. wcisnąć radio w w/w schowki graniczy z cudem no chyba ze sie ma ultra slim CB ;-) po 3. wydaje mi sie ze radio blisko wiazki z kablami mogło by narobic problemów na tle zakłóceń itp. dla tego umiescilem je w miejscu które jest kompletnie do niczego nie potrzebne na co dzień 8-)

- istotną sprawa jest poprowadzenie przewodu antenowego, do miejsca które wykorzystałem wystarcza standardowy przewód antenowy (np. President Georgia) który mozna schować pod tapicerka, w przypadku schowków pod kierownica taki przewód na 100% nie wystarczy ! A na łaczeniu juz nie jest to samo co na oryginale...

: 05 wrz 2009, 21:31
autor: eddi83
słusznie kolego eldo, bardzo dobry opis i pomysł, a jak ktos ma lepszy niech zamieści w podobnej oprawie jak twój, i sie porówna. świetna robota. <ok>

: 05 wrz 2009, 22:06
autor: Voytec
Ja osobiście też mam pod podlokietnikiem radyjko tylko że stoi w pionie i rozważam przymocowanie go od spodu pod podłokietnik 8-) .
Miejsce jest jest jak najbardziej ok bo się z niego i tak nie korzysta :-) i kabelka od anteny styka :-)

: 29 cze 2010, 20:21
autor: marlitkos
powiedzcie mi dlaczego nie wyświetlają się zdjęcia?????????????????????????