Witam.
Od jakiegoś czasu strasznie szybko mi się kończyło paliwo w zbiorniku, a na drugi dzień było go bardzo dużo.
Pomyślałem, krasnoludki istnieją?
Na wszelki wypadek tankowałem, tankowałem aż wreszcie się przelało.
Czas zajrzeć do zbiornika.
Odkręciłem wieko i okazało się ,że pełno.
Rozebrałem potencjometr na pływaku
poprawiłem "ślizgi" ,blaszki ,które ślizgają się po "grzebieniu",złożyłem
i po problemie.
Dla potomności.
Zabieg trwał może 40 minut.
Wszystko "gra".
: 30 cze 2011, 22:18
autor: elmi_k
Hmmm... a ostatnio tak sie zastanawiałem czy może miałby ktoś dostęp by taka drukowana blaszke zrobić? Bo u mnie widziałem ze nieźle jest porysowana i to też może być efektem oszukiwania.
: 30 cze 2011, 22:59
autor: robak26
elmi_k, wydaje mi się ,że w 80-tkach było to samo.
Leć na szrot i wybierz coś w dobrym stanie.
Pozdro.
: 09 lip 2011, 20:03
autor: storm85-85
robak26, co miałeś na myśli pisząc "poprawiłem ślizgi"??? Bo kurna ja ostatnio też pływak wyciągnąłem z baku (bo mi nie chce opaść wskaźnik poniżej 1/4 baku) i nic nie zauważyłem niepokojącego i nie wiem czemu mi nie opada wkazówka ...
: 09 lip 2011, 22:04
autor: robak26
"poprawić ślizgi" tzn. te blaszki , które ślizgają się po "grzebieniu".
Jedna nie dolegała dobrze i podczas jazdy zmieniała się rezystancja.
Przez co przybywało paliwa (teoretycznie).
Pozdro.
: 09 lip 2011, 22:45
autor: storm85-85
Aha, nie to u mnie raczej z tym jest ok. Muszę jeszcze raz wyciągnąć i obejrzeć może coś mi umknęło.
: 12 lip 2011, 20:51
autor: ros1986
musze zajrzeć do swojego czujnika bo w czasie jazdy na przykład jest pół zbiornika i za chwile wskazówka spada i zapala sie rezerwa
: 12 lip 2011, 21:01
autor: robak26
ros1986 pisze:musze zajrzeć do swojego czujnika bo w czasie jazdy na przykład jest pół zbiornika i za chwile wskazówka spada i zapala sie rezerwa
Miałem to samo, jak kupiłem auto.
Powinno pomóc.
: 22 lip 2011, 19:39
autor: ros1986
wykręciłem czujnik od anglika benzyniaka nie pasuje. swój wykręciłem poprawiłem te blaszki ponaginałem i założyłem "dupa". wykręce od rozbitego diesle mojego kuzyna zobaczymy
: 22 lip 2011, 19:56
autor: robak26
ros1986, nie wiem czy wiesz, ale te blaszki muszą się tak zachowywać jak by je coś wypychało w stronę grzebienia.
Trzeba je rozgiąć od strony lutowanego przewodu i wtedy będą się same dociskać do bieżni.
: 23 lip 2011, 17:38
autor: ros1986
tak tak zrobiłem tak jak mówisz może już ten lut na tej skali jest wytarty. jak zalałem do pełna to działa trzeba jeździć na pełnym cały czas:>
: 25 lip 2011, 11:09
autor: UneeK
Miałem to samo w a4 1999/2000. Czyszczenie ślizgów na płytce nie pomagało, prawdopodobnie wytarły się - lałem zawsze do pełna, kasowałem wskaźnik kilometrów i tak jeździłem. Rozwiązanie to kupno nowego pływaka w ASO lub wymiana płytki (z rozbitka), samej płytki nie można kupić.
: 23 gru 2013, 15:30
autor: boaziom
Hej
a u mnie jest problem taki ze jak dojdzie paliwo do 1/4 to nagle opada do 0 i swieci rezerwa czasami sie odwiesi i podniesie ale to bardzo rzadko hehh... moze tez warto rozebrac ?
: 04 paź 2014, 21:09
autor: Kazmierzyn00
Rozebrać zawsze się opłaca i sprawdzić, no chyba że się nie potrafi tego złożyć z powrotem do kupy =D U mnie problem jest taki, że cały czas wskaźnik pokazuje na połowę baku. Pływak rozebrałem, wszystko ładnie chodzi, czytałem gdzieś że problem też może stanowić kalibracja wskaźnika na zegarach. Póki co robię jak kolega Uneek, obliczam ilość kilometrów z wlanej beny i staram się ok. 10 przed zatankować, awaryjnie też wożę kanisterek.