Strona 1 z 2

[A6 C4] Wymiana górnych mocowań przednich amortyzatorów.

: 06 kwie 2011, 17:38
autor: kazrafal
Witam.
Pukało i pukało, gdzieś z przodu i okazało się, że to górne mocowania przednich amortyzatorów są do wymiany. Więc do sklepu i do roboty ;)
Będziemy potrzebowac :
- klucz nasadowy lub oczkowy nr. 17,
- klucz oczkowy nr. 22,
- oraz imbus (nie pamiętam nr-u).
Na początek wyciągamy plastykowy kapturek, osłonę. Tą co na zdjęciu;

Obrazek

Widzimy pod nią 3 nakrętki nr 17 i jedną nr 22 kontrowaną w tym przypadku imbusem.

Obrazek

Zaznaczamy sobie położenie śrub względem mocowania, jakimś korektorem, czy mazakiem, ponieważ jest ono z możliwością regulacji. Ja tego nie robiłem bo i tak na geometrie jechałem po złożeniu wszystkiego. Po zaznaczeniu odkręcamy sobie najpierw nakrętkę nr22, odkładamy ją na bok i wyciągamy dużą podkładkę. Następnie odkręcamy 3x nakrętka nr17 i całość nam ładnie wyjeżdża do góry wypychane siłą amortyzatora. Bez obaw, nie wystrzeli ;)

Obrazek

Zdejmujemy stare mocowanie i możemy teraz ocenic stan odbojów i osłon gumowych amortyzatora. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i dla 100% pewności pędzimy na geometrię, co by nam opon nie żarło ;)

Od cała robota <luzik> .
Czas ok. 5-10min. na stonę. Koszt 30zł/szt., producent Febi.

Najlepsze na koniec!! To co zastałem po wyjęciu starego mocowania <szok> Zobaczcie Sami

Obrazek

Ukłon w stronę mechanika, który to stworzył <brawo>
Pozdrawiam.

: 06 kwie 2011, 18:28
autor: Hincó
ÂŁadnie!
Kolego a czy od góry po zdjęciu nakrętki i podkłądki zobaczymy ewentualne uszkodzenie mocowania? Bo u mnie nic nie widać a coś słychać <uoee>

: 06 kwie 2011, 18:32
autor: kazrafal
Tak powinno byc widac, u mnie wyglądało to tak :

Obrazek

Może odboje masz rozwalone, sprawdz sobie przecież to tylko 4 śruby

: 07 kwie 2011, 22:19
autor: Hincó
U mnie też są trochę popękane wokół tego metalu( w sumie ok 270 stopni wokół tej tulejki), może to to czasami słychać, tylko skąd kolego wziąłeś poduchy febi po 30zl? <mysli> Do wymiany łożyska kolumny trzeba wyciagać kolumne? Bo mi się wydaje że tak bo tak robiłem w innym, a może da się tylko jestem nieświadomy? <glupek> A moze zrobiłbym to za jednym zamachem i zbieżnością...

: 08 kwie 2011, 13:18
autor: kazrafal
Z tym łożyskiem to nie mam pojęcia, nigdy go nie wymieniałem, a gdy miałem wyjęte mocowanie, czy osłonę amora to też go nie widziałem. Prawdę mówiąc nie mam pojęcia gdzie ono się znajduje. Co do ceny mocowań to kupowałem je w przeciętnym sklepie z częściami motoryzacyjnymi. Była na nich cena 33zł. za sztukę, a sprzedawca policzył mi 30zł.

: 10 kwie 2011, 20:36
autor: kazrafal
Z tego rysunku wynika, że to częśc nr 36, ale inaczej się tu nazywa <mysli> , a w tej części co wymieniłem łożyska nie było. A nazwę z mojego tytułu potwierdza http://alejka.pl/gorne-mocowanie-amorty ... car-2.html

: 11 kwie 2011, 11:54
autor: Hincó
Częśc którą wymienił kazrafal, nie ma żadnych łozysk czy czegoś podobnego. Zwykła poduszka vel. element metalowo-gumowy. ÂŻeby dostać się do łożyska oporowego (plastikowy pierścień z kulkami czy czymś podobym w środku) trzeba wyciagnac całą zwrotnice odkręcając pozostałe trzy śruby z fotek powyżej i po ściśnięciu sprężyny dostaniemy siędo łożyska. Myślałem że można to inaczej zrobić bez wyjmowania zwrotnicy, nie próbowałem tak nigdy, dlatego pytam ;)

: 11 kwie 2011, 21:42
autor: kazrafal
Jest tak jak pisze Hincó ,a idzie to chyba tak :

Obrazek

jesli się mylę prostować! <okok>

: 12 kwie 2011, 06:37
autor: Hincó
'ÂŁożyska' są dwa, jedno od amora drugie od kolumny, a ich nazwy... są jakie są <luzik> Ale na zdrowy rozsądek to z tego tematu łożyskiem za bardzo być nie musi, porpsotu mocowanie/poduszka

: 12 kwie 2011, 09:21
autor: kazrafal
Hincó pisze:'ÂŁożyska' są dwa, jedno od amora drugie od kolumny...
To te białe, które zapodałem wyżej na zdjęciu jest od ...?
Lechu pisze:tylko, że Etka twierdzi inaczej . <mysli>
Kolego rozkręć i sam sprawdź jak nam nie wierzysz ;)

: 12 kwie 2011, 12:48
autor: Hincó
kazrafal, białe to to kulkowe z etki, od kolumny <okok>

: 08 lip 2011, 11:12
autor: pablo90
panowie musze odkopac temat,

zabieram sie do wymiany mojego prawego mocowanie bo skrzypi i puka..

musze wymienic tylko ta czesc w srodku tego metalowego "trójkąta" (poduszke) czy to jest jednosc ?

jak odkrece to wszystko, pobiegne do sklepu z czesciami to dokupic to nie rozpadnie mi sie zawieszenie jak zostanie w takiej pozycji ? :D

jesli macie pomysl co jeszcze oprocz tej czesci moze wydawac takie dzwieki to dajcie znac bo wszystko wymienione oprocz tego i sprezyny i nadal to slychac..

w IC za talerz CORTECO+ lozysko mam zaplacic 130 zl
dzwonilem do innego sklepu i facet powiedzial mi za calosc FEBI 38 - przeciez to niemozliwe chyba ?

: 17 sie 2011, 21:05
autor: Casian
Witam

I Ja odgrzebie temat. Zakupiłem górne mocowania amortyzatorów do siebie tzw. poduszki firmy LEMO (mocowania w kształcie trójkąta) :) Teraz aby dostać się do łożysk, bo domniemam z ETKI że są tam łożyska trzeba rozebrać całe amory? Czy odkręcając wszystko od góry krok za krokiem spokojnie dostane się do nich?

: 18 sie 2011, 11:06
autor: Casian
Andi 2.5 tdi pisze:
Casian pisze:Teraz aby dostać się do łożysk, bo domniemam z ETKI że są tam łożyska trzeba rozebrać całe amory? Czy odkręcając wszystko od góry krok za krokiem spokojnie dostane się do nich?
jak widac na pierwszej stronie w fotostory nie widac tam zadnych lozysk, sam przy wymienianiu tez ich nie widzialem.
A to nie jest przypadkiem takie cos?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 18 sie 2011, 12:40
autor: Hincó
ÂŁożyska to mniej więcej tak jak na fotce ;)
ÂŻeby dostać się do łożysk trzeba opuścić całą kolumne w dół. Przy wymianie mocowań odkręcamy 3 śruby od góry, żeby wymienić łożyska trzeba wykręcić drugi komplet 3 śrub przy mocowaniu...