[100 c4 a6 c4 avant]naprawa instalacji elektrycznje w klapie
: 10 sty 2011, 13:17
Czesta usterka w avantach jest niedzialajace urzadzenia elektryczne w klapie tylnej jak swiatla lub wycieraczka.
Najczestsza przyczyna sa przerwane kable w elastycznym laczniku znajdujacym sie przy zawiasie klapy.
W przypadku c4 jest to lewa guma karbowana przez ktora przechodza przewody elektryczne z nadwozia do klapy.
Naprawa polega na wycieciu 40-50cm tej instalacji i wlutowaniu w to miejsce nowej wiazki przewodow.
Dobrze przy okazji zaopatrzyc sie w nowa przelotke gumowa.Do nabycia w aso koszt ok 30zl.
Naprawe zaczynamy od rozebrania slupka tylnego.zaczynamy od zdjecia plastiku gornego.podwazamy go od strony uszczelki i odpinamy w dol.
Nastepnie od gory odchylamy i odpinamy plastik na boczku tylnym.
Mamy juz wiazke na slupku.zawinieta w izolacje tekstylna.
Przystepujemy do rozbierania klapy.
Tutaj podobnie zaczynamy od dlugiego plastiku.Jest na zatrzaskach.
nastepnie sciagamy plastik przy lewej krawedzi klapy.jest na blaszanych zaczepach wiec wystarczy go odciagnac od klapy i schodzi.
Mamy druga strone rozebrana.
Nastepnie odkrecamy oslone zawiasu dwie srubki na krzyzak i sciagamy te oslone.
Sciagamy gume z otworow w nadwoziu i w klapie.
Odcinamy ok 20cm wiazki na slupku tylnym odzielajac jednak z wiazki kable do lampki idace sa tylko w jednej izolacji
Na klapie rozplatujemy wiazke i tniemy kable w roznych miejscach.chodzi o to zeby zmieniac miejsce przeciecia kolejnych kabli o ok 1cm .Zabieg stosujemy po to aby nie wyszlo jedno duze klebowisko zlaczen i lutowan bedzie ciezko upchnac pod oslona.
Nastepnie wyciagamy cala uszkodzona czesc instalacji lacznie z uszkodzona guma laczaca.
Nastepnie liczymy ile jest kabli na klapie do polaczenia u mnie bylo to 13 kabli.od strony nadwozia bylo to 11 kabli i 2 kable do lampki.
Wiec wszystko sie zgadza.
Nastepnie robimy 50cm kawalek izolacji czyli 13 kabli odpowiedniej dlugosci zawijamy izolacja na calej dlugosci
Pamietajmy o zalozeniu nowej gumy.
Przewlekamy z jednej strony do klapy przez otwory konstrukcyjne z drugiej do nadwozia.
Pozostalo polutowanie kabli jeden do jednego,
czyli np czerwony w klapie mozemy polaczyc jakimkolwiek kolorem aby tylko w slupku do tego samego koloru podlaczyc rowniez czerwony kabelek.
Dobrze jest wpuscic w ta gumowa oslone kabli troszke oleju,aby kable mogly sie ladnie ulozyc i nie byly napiete przez kilka pierwszych zamkniec klapy..
Calosc skladamy w odwrotnej kolejnosci.
musi dzialac.
Zdjecia robione w czasie operacji wymiany klapy ale dzialanie to samo gdyz przy okazji wymiany naprawialem instalacje.
Najczestsza przyczyna sa przerwane kable w elastycznym laczniku znajdujacym sie przy zawiasie klapy.
W przypadku c4 jest to lewa guma karbowana przez ktora przechodza przewody elektryczne z nadwozia do klapy.
Naprawa polega na wycieciu 40-50cm tej instalacji i wlutowaniu w to miejsce nowej wiazki przewodow.
Dobrze przy okazji zaopatrzyc sie w nowa przelotke gumowa.Do nabycia w aso koszt ok 30zl.
Naprawe zaczynamy od rozebrania slupka tylnego.zaczynamy od zdjecia plastiku gornego.podwazamy go od strony uszczelki i odpinamy w dol.
Nastepnie od gory odchylamy i odpinamy plastik na boczku tylnym.
Mamy juz wiazke na slupku.zawinieta w izolacje tekstylna.
Przystepujemy do rozbierania klapy.
Tutaj podobnie zaczynamy od dlugiego plastiku.Jest na zatrzaskach.
nastepnie sciagamy plastik przy lewej krawedzi klapy.jest na blaszanych zaczepach wiec wystarczy go odciagnac od klapy i schodzi.
Mamy druga strone rozebrana.
Nastepnie odkrecamy oslone zawiasu dwie srubki na krzyzak i sciagamy te oslone.
Sciagamy gume z otworow w nadwoziu i w klapie.
Odcinamy ok 20cm wiazki na slupku tylnym odzielajac jednak z wiazki kable do lampki idace sa tylko w jednej izolacji
Na klapie rozplatujemy wiazke i tniemy kable w roznych miejscach.chodzi o to zeby zmieniac miejsce przeciecia kolejnych kabli o ok 1cm .Zabieg stosujemy po to aby nie wyszlo jedno duze klebowisko zlaczen i lutowan bedzie ciezko upchnac pod oslona.
Nastepnie wyciagamy cala uszkodzona czesc instalacji lacznie z uszkodzona guma laczaca.
Nastepnie liczymy ile jest kabli na klapie do polaczenia u mnie bylo to 13 kabli.od strony nadwozia bylo to 11 kabli i 2 kable do lampki.
Wiec wszystko sie zgadza.
Nastepnie robimy 50cm kawalek izolacji czyli 13 kabli odpowiedniej dlugosci zawijamy izolacja na calej dlugosci
Pamietajmy o zalozeniu nowej gumy.
Przewlekamy z jednej strony do klapy przez otwory konstrukcyjne z drugiej do nadwozia.
Pozostalo polutowanie kabli jeden do jednego,
czyli np czerwony w klapie mozemy polaczyc jakimkolwiek kolorem aby tylko w slupku do tego samego koloru podlaczyc rowniez czerwony kabelek.
Dobrze jest wpuscic w ta gumowa oslone kabli troszke oleju,aby kable mogly sie ladnie ulozyc i nie byly napiete przez kilka pierwszych zamkniec klapy..
Calosc skladamy w odwrotnej kolejnosci.
musi dzialac.
Zdjecia robione w czasie operacji wymiany klapy ale dzialanie to samo gdyz przy okazji wymiany naprawialem instalacje.