Strona 1 z 1

[A6 C4 2.5TDI] czyszczenie / sprawdzenie EGR

: 12 gru 2010, 21:35
autor: ziutekr
Czas demontażu około 5 minut sprawdzenie i ponowny montaż kolejne 5 minut
Narzędzia ja wykorzystalem zestaw 1/4" jonesway wystarczy grzechotka i nasadki miejsca jest wystarczająco, dla wygody użylem po ruszeniu śruby lącznika elastycznego
Poniżej fotorelacja, stan licznika w moim egzemplarzu blisko 300tys, przebieg zapewne dużo wyższy
ObrazekObrazekObrazek
Przygotowanie do pracy: bezpośrednio przed odkręceniem odrobina CX-80 bardziej dla zasady niż dla pożytku, środek smarny nałożyłem rownież na trzpień zaworu.
Mam poronanie do smarta CDI tam trzeba było odmaczania a następnie użycia śrubokręta do rozruszania zaworu, nagar miał grubość kilku mm.
Co do czyszczenia gdyb ktoś robił najskuteczniejsze co znam to piana aktywna DIMER ale je użycie powoduje bardzo szybkie utlenianie się, matowienie lakieru itp. Stosujemy oczywiście mocno rozcienczoną, to najskuteczniejszy środek jaki znam do czyszczenia śilnych zabrudzeń, najlepszy efekt w połączeniu z myjką wysokociśnieniową na goraca wodę

: 13 gru 2010, 23:09
autor: Rico C4
Co jaki czas lub przebieg km powinno się czyścić EGR?

: 14 gru 2010, 00:22
autor: Michaelo
ziutekr, opis czyszczenia jak najbardziej w porządku, tylko myślę, że należałoby dodać pewną kwestię, dotyczącą prawidłowego działania zaworka EGR. Jak wiadomo zaworek jest sterowany podciśnieniem, więc aby się on otwierał musi być odpowiednie podciśnienie. I teraz jeśli membranka w "gruszce" jest uszkodzona to EGR nie spełnia swego zadania, bo podciśnienie nie jest w stanie unieść sztangi otwierającej przepływ spalin.
Tak więc podczas wykonywania tego zabiegu nalezałoby sprawdzić, czy membranka unosząca sztange jest sprawna. Podpinamy "na sucho" np. strzykawkę i wytwarzamy ręcznie podciśnienie. W ten sposób sprawdzamy czy sztanga wykonuje jakikolwiek ruch.

A w ogóle trzeba pomyśleć czy EGR jest nam potrzebny. Ale o tym już gdzieś było forum. Kwestia indywidualna.
Ja postanowiłem zaślepić EGR (blaszka z InPost'u jest idealna) ;-)
Obrazek

Posunąłem się nieco dalej i odkręciłem kolektor ssący aby zobaczyć ile sadzy sie tam nagromadziło. Ku mojemu zdziwieniu było tam bardzo czysto.
Obrazek
Obrazek

: 14 gru 2010, 09:28
autor: ziutekr
Tego zapomnialem napisac, oczywiście zawór jest sprawny, moja metoda po prostu zassac ustami u mnie pracuje lekko. Dla osób u ktorych jest z nim problem można na uruchomionym silniku sprawdzić czy wytworzone w ukladzie ciśnienie powoduje jego otwarcie (najproscie z pomoca drugiej osoby)

: 14 gru 2010, 15:22
autor: Lipton
Michaelo, a ta uszczelka od egr tam gdzie się go zaślepia jest taka sama w c4 2.5 i w c5 1.9 chodzi mi o kształt bo mam taka uszczelkę starą z c5 i odrysował bym sobie od niej kształt na blaszce i inpostu :P tylko nie mam pewności czy to samo ale wygląda na taka sama

: 14 gru 2010, 16:10
autor: Michaelo
Również myślę, że będzie to samo ;-) Dorabiałem do 1.9tdi 2 sztuki, ale nigdy nie przymierzałem czy w 2.5tdi jest dokładnie identyczne..

: 22 sty 2011, 11:42
autor: akbukowc
ziutekr pisze:Tego zapomnialem napisac, oczywiście zawór jest sprawny, moja metoda po prostu zassac ustami u mnie pracuje lekko. Dla osób u ktorych jest z nim problem można na uruchomionym silniku sprawdzić czy wytworzone w ukladzie ciśnienie powoduje jego otwarcie (najproscie z pomoca drugiej osoby)
Ja jak swój odpiąłem i próbowałem zassać ustami to ledwo na 1 mm mi się udało wyciągnąć grzybka EGR-a. Czy to znaczy, że mój EGR jest do wymiany ? Jak duże jest podciśnienie w tym układzie ?

[ Dodano: 2011-01-22, 16:45 ]
Już doczytałem w innym wątku :oops: Podciśnienie powinno być "mocne", ustami ciężko ten zaworek otwierać, choć oczywiście się da.

: 23 sty 2011, 17:32
autor: Lipton
akbukowc, jak twój EGR nie bd chodził to Ci się kontrolka taka żółta bd świecić

: 24 sty 2011, 08:12
autor: akbukowc
Kontrolka mi się żadna nie świeci, błędów także nie ma. Wstępna diagnoza wskazuje na N-18, bo nie daje ciśnienia przy teście w kanale 003 BS.