Strona 1 z 1

[C4 ALL] Korekta licznika kilometrów, demontaż zegarów FOTO.

: 17 lut 2010, 16:22
autor: alexhawk
To mój pierwszy poradnik, więc wybaczcie za wszelkie błędy.

Korekta przejechanych kilometrów w zegarach Audi C4 z licznikiem analogowym.

1. Demontujemy zegary w całości z deski rozdzielczej - instrukcję znajdziesz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1192596

2. Odłączamy dodatkowe zegary podważając cieniutkim śrubokrętem blokadę i delikatnie ciągniemy wtyczkę.

Obrazek

3. Odkręcamy małą płytkę - dwa wkręty.

Obrazek

4. Zabieramy się za rozkręcanie białej obudowy. Najpierw musimy wykręcić śruby trzymające biały plastik z płytą głowną. Lekko podważamy miejsce oznaczone strzałką od strony połączeń pinów i obudowa powinna nam ładnie zejść

Obrazek

5. Po zdjęciu białej obudowy odkręcamy wkręty oznaczone czerwonym kółkiem.

Obrazek

Obrazek

6. Oddzielamy zegary od obudowy - podziwiamy wspaniałą konstrukcję sącząc piwko :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

7. Odwracamy znowu zegary i odkręcamy 4 wkręty trzymające prędkościomierz.

Obrazek

8. Teraz łatwo powinniśmy wyciągnąć moduł prędkościomierza z reszty zegarów, uważając, żeby nie uszkodzić czteropinowego złącza.

Obrazek

Obrazek

9. Wypinamy przycisk resetujący mały licznik kilometrów - wystarczy delikatnie pociągnąć go do góry.

Obrazek

Obrazek

10. Cieniutkim śrubokrętem odkręcamy dwa czarne wkręty trzymające tarczę.

Obrazek

11. Wyciągamy resztę przycisku resetującego kilometry na małym liczniku. Wystarczy w zasadzie go lekko przekręcić i powinien wyjść w całości.

Obrazek

12. Teraz czeka nas demontaż wskazówki - powiem szczerze, że to było najbardziej czasochłonne, gdyż łatwo coś uszkodzić. Po zdjęciu przycisku jw. należy kręcić wskazówką delikatnie w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara i jednocześnie ciągnąć ją ku górze. Zdjęcie nie powinno zawierać przycisku.

Obrazek

13. Po zdjęciu tarczy ukazuje nam się widok "gołego prędkościomierza". Odkręcamy zaznaczone wkręty.

Obrazek

14. Zdejmujemy górną osłonę.

Obrazek

15. Odkręcamy dwa wkręty po przeciwległych stronach silniczka i oddzielamy płytkę od obudowy. Uwaga na zębatki i przewody zasilające (zostawiamy). Płytka sobie teraz luźno wisi.

Obrazek

Obrazek

16. Podważając cztery (po dwa z każdej strony) plastikowe zaczepy, oddzielamy mechanizm prędkościomierza od licznika kilometrów. Licznik kilometrów mamy jak na dłoni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

17. Teraz najtrudniejsza czynność dla cierpliwych. Musiałem popchnąć licznik o 100.000 km do przodu, więc delikatnym ruchem, łapiąc palcami za kółeczka licznika, przekręciłem go na żądany przebieg tak jak na zdjęciu. Nie wolno robić nic na siłę, jeśli nie idzie, to trzeba spróbować z kółeczkiem obok, w końcu któryś przeskoczy. Nie odpowiadam za zniszczenia typu połamanie zębatek itp.

Obrazek

18. Składamy zegary w odwrotnej kolejności i cieszymy się prawidłowym przebiegem sącząc piwko.

Jakby coś nie banglało to zrobiłem w PDF:
www.aleksanderjastrzab.com/audic4/licznikaudic4.pdf

: 17 lut 2010, 18:48
autor: elmi_k
alexhawk pisze:Musiałem popchnąć licznik o 100.000 km do przodu
"moze" i TY zrobiles to do przodu... a inni rozbiore zeby pchnac do tylu. wszystko fajnie opisane... ale nie popieram "krecenia" licznikow!! :evil:

P.S. po co do przodu?

: 17 lut 2010, 23:47
autor: alexhawk
bo zmieniam zegary na szerokie z BC/AC. Ja również nie popieram, ale oszustom i tak taki poradnik nie potrzebny. Pozdr!

: 18 lut 2010, 22:03
autor: pet1
świetne story- tylko ja za takie oszustwa to....
I życzę ci następnego samochodu z magicznym przebiegiem 180k( rzeczywisty 400k)

: 18 lut 2010, 23:16
autor: alexhawk
kolego faktyczny przebieg mojego auta to 290000 (udokumentowany), a licznik kupiłem 100000 niżej, więc musiałem popchnąć do przodu... pozdrawiam!

: 20 lut 2010, 06:52
autor: Hincó
Dobry poradnik!
Kolego powiedz mi skąd dorwałeś 7zegarów do 100 w TDI? ;)
Czy da sie np kupić z benzyny i przełożyć główne zegary ze starego? Da się jakoś pokombinować ? ;)
W zwykłym liczniku są doprowadzone sygnały do dodatkowych zegarów? A co z BC i AC? ;)
Czy może z a6 przekładać tylko zmienić prędkościomierz na analog?

: 20 lut 2010, 12:20
autor: alexhawk
Dziękował :mrgreen:
Kolego zegary są najprawdopodobniej z 100 C4 2.8 V6, nie wiem skąd sugestia, że to z TDI?
główne zegary da się przekładać jeśli to jest licznik od 100 C4, a nie od A6 C4, czyli modułowa budowa jest w zegarach z analogowym licznikiem kilometrów, takim jak w moim poradniku.
BC da się podłączyć, trzeba wyprowadzić wiązkę z odpowiednich kostek - jest poradnik na necie. Do tego dochodzi jeszcze zmiana manetki na tą ze sterowaniem BC.
AC nie przeszkadza podobno, nawet jak nie podłączony.
Z tego co wiem obudowa modułowa była tylko w tych licznikach z analogowym licznikiem kilometrów (od C4), licznik od A6 już takiej budowy nie ma i nic nie przełożysz....

: 20 lut 2010, 12:48
autor: GP Jumbo
Cześć.Hincó-da się prawie wszystko.Nie dalej jak dziś rano przekładałem zegary od A6 2.6 czy tez 2.8 do 2.5 tdi.Jeśli ktoś ma wątpliwości proszę zapytać Kamyka z AKP.U niego w samochodzie zostały wymienione

: 30 sty 2011, 15:16
autor: manieksoma
alexhawk dzięki wielkie. już od dawna zamierzałem rozebrać swój licznik żeby go przeczyścić bo od pół roku nie bije km. teraz już wiem jak to zrobić.

: 14 mar 2011, 15:49
autor: Loud-s
do mankasoma
udało ci sie ruszyć licznik km?
u mnie też sie taki sam problem pojawił.podejrzewam że to wynik nieudolnego cofnięcia licznika.
daj znać czy ci sie udało czy nie