Strona 1 z 2

Lampy LED |Tył i przód|+ przełącznik świateł| c5 03| Pytanie

: 21 gru 2016, 23:02
autor: Grzego
Witam wszystkich. Na samym początku chciałbym powiedzieć tyle, wiem że ten temat był "prawdopodobnie" wiele razy wałkowany, lecz tamte wypowiedzi nie odpowiadają w 100% na moje pytanie.
Trzeba pamiętać też o tym, że każdy z nas jest inny, i trzeba do każdej sprawy podejść indywidualnie, jeśli chce się naprawdę pomóc ;)

Pierwsze pytanie tyczy się lamp "LED", przód jak i tył. Z tego co wyczytałem mam mieszane odczucia, temu też "wziąłem się na odwagę" aby Was zapytać o to.
http://allegro.pl/lampy-audi-a6-c5-4b-9 ... 51296.html
Powyżej są lampy LED które interesują mnie, lecz nie mam pojęcia jakiej są jakości.
Z tego co wyczytałem, niektórzy są sceptyczni co do mocy światła. Nie wiem czy chodziło im o światła pozycyjne/ dzienne, o światła krótkie, czy też długie.
Ogólnie uważam że lampy nie są "ździwaczałe" i powinny troszeczkę "odmłodzić" maszynę ;).

http://www.ebay.ca/itm/02-04-Audi-A6-C5 ... 1032512665
Tutaj wynalazłem takie coś. Nic o tym typie lamp nie wiem. Może ktoś z Was miał styczność z nimi, i "może" widział jak się sprawują?

Jest jeszcze 3-ci rodzaj który widziałem. Są to właściwie oryginalne lampy z małą "przeróbką". Otóż ten rodzaj posiada otoczki wokół soczewki, czyli świateł krótkich, jak i wokół świateł długich. Nie wygląda to źle, lecz... troszkę jedzie mi tutaj stylem BMW. Nic oczywiście do BMW nie mam, lecz swój samochód wolę zrobić bardziej (że tak to ujmę :)) w stylu Audi ;)

PS. O gustach się nie dyskutuje ;)


Pytanie nr. 2.

Światła LED na tył samochodu.
http://archiwum.allegro.pl/oferta/lampy ... 53522.html
Te tutaj mają taką samą schematykę jak oryginalne, a na tym mi troszkę zależy. Nie chcę zmieniać "Duszy" samochodu, chcę tylko wydobyć z niego więcej piękna. Krótko mówiąc, chcę aby mój samochód "mógł" zawstydzić niejeden nowy typ ;)
Nie mam zamiaru go "złomować". Albo sprzadam kiedyś komuś kto będzie dbał o maszynę, albo będę jeździl nim do śmierci :)

Więc do rzeczy. Te lampy podobno są Ledowe, widzę ledy na samym spodzie, lecz... Nie mam pojęcia jakie daje to światło, i czy ledy są też w kierunkach i w świetle wstecznym. Czy jest wystarczająco mocne, czy też słabe. Jak też jest z samą jakością.
Nie mówię że "Muszę" zmieniąć lampy, już i teraz.
Oryginalne nic mi nie wadzą oprócz 2 rzeczy.
1. Lampy zaczęły mi parować. Można je uszczelnić, lecz jak zrobić to tak aby było trwałe? Jaki sylikon użyć? Gdy już rozklejamy wieko, czym umyć szybkę i odbłyśniki jeśli to konieczne, i jak to zakonserwować?
Podobno gdy reflektory parują, nie odrazu znaczy że problem tkwi w uszczelkach między kloszem, a "szkłem".
2. Mam problem z samoregulacją/ kalibracją lamp. Mam wrażenie że różnie się ustawiają. Raz świecą zbyt wysoko, a raz niżej.
Nie mam pojęcia jak sprawdzić czy sam czujnik wysokości położenia lamp działa. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z lampami wyposażonymi w taki "gadżet".
Przewody są raczej "ok". Są tam 3 wiązki. 1 to pewnie "+", drugi "-", a trzeci kabel impulsowy? Więc napięcie powinno być tylko w jednym. Tak?
Czyli: Albo kable są przerwane i nie stykają, lub jest zwarcie, albo ten czujnik jest walnięty, albo też (czytałem gdzieś) jednostka sterująca może mieć jakiś defekt, lub trzeba po prostu skalibrować lampy na nowo przez komp.
Same silniczki raczej działają, ponieważ zawsze gdy odpalam samochód idą, góra- dół.


http://allegro.pl/lampy-diodowe-audi-a6 ... _c=Product
Te lampy są raczej najczęściej zakładane. Nie są złe, to przyznać muszę, lecz wolałbym coś co jest bardzo podobne do oryginalnych, tylko że jest "unowocześnione" (jeśli rozumiecie co mam na myśli).

Podobno do niektórych lamp LED potrzebny jest rezystor. W tych ogłoszeniach które wam podałem raczej nie jest napisane czy mają, czy też nie mają. Gdyby nie posiadały tego, a same lampy byłyby warte "zachodu", jak podpiąć rezystor do takich lamp? Może ktoś już przeprowadzał taką operację?

Pytanie 3.
Często gdy temperatura jest poniżej 0 stopni, gdy przełączam przełącznik świateł na postojowe aby nie razić (sam tego nienawidzę na postoju gdy ktoś mnie oślepia, więc jak mogę to innym robić?), a gdy temp. jest wyższa jakby problem znika. Nie mam pojęcia co jest grane.
Gdy poruszam gałką przełącznika, tak jakby coś tam nie stykało, lecz nie jestem pewny w 100% czy to przełącznik stanowi problem. Może coś dalej.
Miał ktoś z was taki przypadek?

Taka mała myśl. Mój przełącznik wyciera się, więc wpadłem na pomysł czy nie da się przełożyć choćby samej gałki/ przełącznika ( http://6.allegroimg.com/s400/011c31/2b6 ... 25419b6ad6 ) np. takiego (on chyba jest z A3) do A6 c5 po tzw. "face liftingu", a może znajdzie się inny, z innego modelu cały włącznik świateł który będzie pasował i będzie wykonany z innego tworzywa?
Jeśli nie uda się, ani zmienić tylko samej gałki, ani podmianki z innego modelu Audi, czy można to pomalować tak aby to nie wyglądało kiczowato? To raczej nie będzie prosta robota. Prawda?

Z góry dziękuję za pomoc. Przepraszam za tak obszerny temat, lecz długo wahałem się czy mogę prosić was o pomoc/ radę.

: 25 gru 2016, 09:48
autor: jurempus
Co do przednich lamp też się zastanawiałem nad takimi ledowymi ale zobacvzyłem do przypadkiem jak jechała audica właśnie z podobnymi lampami i zrezygnowałem.Poprostu niepodobały mi się więc kupiłem oryginalne lampy z audi na przód.Na tył znowu ledowe.W związku że auto malowałem na granatowo to oryginalne lampy trochę nie pasowały do koloru (za bardzo oczojebne były).Teraz tył wygląda tak

Obrazek

Do tego lekko obniżona jest jak na razie stoi na zimówkach ale przyjdą ciepłe dni to dostanie felgi na letnich przód 205 tył 225

Obrazek

: 25 gru 2016, 12:54
autor: Grzego
Mógłbyś jeszcze raz wysłać zdjęcia?
Nie można ich otworzyć ;)

PS.
Jak już ktoś chciał się do mnie odezwać, to mam jedną sprawę niecierpiącą zwłoki.
W Audi A6 c5 (a może i we wszystkich modelach) w tylnych zaciskach tłoczki są wkręcane ponieważ tam jest też hamulec ręczny.
Gdy zmienia się klocki ham. ten cylinderek trzeba cofnąć.
Jakich narzędzi używacie aby to zrobić?
Da się użyć jakiś najprościejszych narzędzi które są w większości domowych warsztatów, czy lepiej zakupić taki zestaw, i robić to "tak jak Bóg przykazał"?
http://allegro.pl/separator-do-hamulcow ... 73673.html
To powinno wystarczyć do hamulców, czy są jeszcze jakieś specjalistyczne narzędzia których używa się w Audikach?

: 27 gru 2016, 22:31
autor: Mauros88
ja taki uzywam zestaw i jest wystarczajacy w 100%

: 27 gru 2016, 22:50
autor: yaszczur
"najprościejszych" -najprostrzych

Możesz spróbować kluczem do odkręcania tarcz (od szlifierki kątowej).
U siebie dorobiłem sobie narzędzie do wkręcania tłoczków ze ścisku stolarskiego.
Zakup takiego zestawu jest nieopłacalny jeśli użyjesz go raz.

Odnośnie odmłodzenia auta, to nie ma nic lepszego niż dbanie o to, żeby było sprawne i wyglądało jak po wyjeździe z fabryki. Zamiast inwestować w świecidełka, przeznacz tą kasę na polerkę i zabezpieczenie lakieru, ewentualnie jakieś ładne felgi. Takie moje zdanie

Ps. Same lampy jeśli nie wyglądają już świeżo, też można spolerować przywracając im dawny wygląd.

: 28 gru 2016, 03:11
autor: Grzego
Dzięki za odp.
Pisałem że zmiana lamp nie wiąże się jedynie z "odmłodzeniem".
Teraz są takie czasy, gdy (chcąc nie chcąc) musimy jeździć na światłach.
Poprzedni właściciel, lub jeszcze poprzedni, zrobili taki myk że gdy przekręcam kluczyk na zapłon (nie włączam silnika), to zapalają się światła krótkie, z tyłu pozycyjne, + cały środek.
Nie chcę aby niepotrzebnie się to świeciło.
2. Nie mam ochoty później zmieniać wszędzie tych żaróweczek.

Tak jak mówiłem, nic do oryginalnych lamp nie mam, choć niektóre "nowe" typy prezentują się ładnie.
Kto co woli, wiadomo, lecz nie mówcie że to "wiejski tuning". Dla mnie "wiejski tuning" to niepotrzebne i przesadne obniżanie samochodu, montowanie holendernie szerokich felg + gum itd.
Więc krótko mówiąc "o gustach się nie dyskutuje".


Mam rozumieć że od nikogo kto coś takiego przeprowadził nie dostanę pomocy/ rady?
Pytania moje są zawarte w na początku tematu + pytanie teraz, i chyba jedno z ważniejszych.
Czy to jest legalne? Wiadomo... Wszystko zależy co stoi na samych lampach.
Pewny znajomy Niemiec mówił mi że sama Homologacja "E" nie wystarczy gdyby ktoś się uczepił.
Najlepiej szukać lamp na których stoi "TÜV", lub coś innego (zapomniałem co, lecz prawdopodobnie coś po Niemiecku).

Ktoś kto szukał info na podobny temat przed zakupem lamp, może jest "obczajony" w temacie jak z tym jest?
Widziałem sporo lamp. Większość ma homologację "E", jeszcze nie natknąłem się na "TÜV", lub inną.

: 29 gru 2016, 18:05
autor: jurempus
Obrazek

Obrazek

Tutaj są te foty co nie weszły ostatnio.

: 29 sty 2017, 23:23
autor: Grzego
Te tylne lampy, czy one czasami nie są tego typu, lecz "przydymione"?
http://archiwum.allegro.pl/oferta/lampy ... 27787.html

Jeśli tak, to... masz, bądź mogę poprosić o jakieś "fotki" jak świecą te lampy?
2. Musiałeś montować przy tych "nowych" lampach rezystory/ regulatory, czy co tam się montuje?
W niektórych lampach, żarówkach LED jest już to, w niektórych samemu trzeba "dorobić" to.


Jeśli odradzasz mi takich lamp jakie pokazałem w pierwszym komentarzu, to co proponujesz?
Teraz są takie czasy, że trzeba non stop jeździć na światłach. Dobrze że jest opcja "świateł dziennych".

Tak jak wspomniałem w powyższych tematach. Chcę zniwelować niepotrzebne świecenie świateł wewnątrz, jak i świateł krótkich przód i tył (Tak jest w nowych samochodach, prawda? To znaczy: Gdy włączam samochód w dzień, włączają mi się światła do jazdy dziennej jedynie z przodu. Z tyłu nic. Czy źle obserwowałem?)

Chcę zadbać o swoją "perłę". Więc chcę zrobić dobrze ;)
Wiadomo. Każdy ma inne gusta/ "ciągotki".
Np.
Jeden posiadacz samochodu po prostu musi obniżyć samochód tak nisko jak się da, wsadzić wielkie felgi, i non stop wyprzedzać wszystkich, bo inaczej się "zesra" :PP

Nie mam zamiaru nikogo obrażać, tylko chcę ukazać różnice między nami, które przeszkadzają w dogadaniu się/ "dokonaniu" prawdziwej pomocy.

[ Dodano: 2017-01-17, 21:54 ]
Witam znów.
Przepraszam że "znowu" zawracam głowę.
Muszę "reaktywować" temat, ponieważ nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi omawianych lamp typu LED/ Dayline.

Najbardziej obawiam się że te lampy będą świecić słabiej niż moje z A6 z 03. roku.
Widzę że soczewka w "ledowych" lampach jest mniejsza, taka lub bardzo podobna do soczewki z C5 z początku produkcji, czyli 97-01.

Jedna osoba skarżyła się że lampy oryginalne w jego samochodzie świecą... słabo. Nie wiem czy to przez to że lampy mają swoje lata i są już wypłowiałe i "brudne" od wewnątrz, czy przez mniejszą soczewkę.

Oczywiście omawiam nadal tamte lampy, czyli:
http://allegro.pl/lampy-audi-a6-c5-4b-9 ... 51296.html
Lub wersja chromowana. Kto co lubi.
Nie wiem czy chromowana nie będzie miała lepszego światła. Uprzedzam pytanie- Temu pytam na forum ;)
I
http://archiwum.allegro.pl/oferta/lampy ... 27787.html


2. sprawa/ obawa tyczy się świateł/ "nitki" LED. Jak mocna może ona być? Gdy lampa posiada światła LED do jazy dziennej, czy "tradycyjne" postojówki mogą być w lampie, czy trzeba je odłączyć/ wyrzucić?
Raczej podłączenie tej listwy led nie powinno być skomplikowane, aczkolwiek nie jestem zbyt dobrym elektromechanikiem ;)

3. Lampy LED tył.
Kolega Jurempus prawdopodobnie ma takie lampy jakie Ja chcę założyć, lecz przydymione. Czy kolega, lub ktoś inny kto posiada takiego typu lampy może pokazać mi jak one się prezentują w dzień/ w nocy?
Siła światła nie może być zbyt mocne, lecz też nie zbyt słabe. Prawda?


Jeśli "Moje" lampy są do niczego, to co proponujecie aby mieć światła dzienne?
Wiem że jest taka opcja, lecz mnie to nie odpowiada. W ostatecznej ostateczności mógłbym to zamontować, lecz puki jest inne wyjście wolę szukać innej alternatywy. Bez obrazy ;)
Pożyczyłem fotkę. Mam nadzieję że nie rozdrażnię autora :)
http://s1.ifotos.pl/img/Obraz-005_hxsxehh.jpg

Jak na razie to tyle, o ile uzyskam konkretną odpowiedź/ pomoc ;)
Mam jeszcze wieeeele planów związanych z moją "czarną perłą" (choć wcale nie mam czarnej blachy:PP), lecz nie czas i miejsce na to ;p

[ Dodano: 2017-01-29, 23:23 ]
jurempus, Witam ciebie. Wysłałem ci na "PW" post odnośnie tego co piszę powyżej (twoje lampy LED). Lecz nie dostałem odpowiedzi, a czas mnie trochę goni ;)

Czy mógłbyś mi wysłać zdjęcia jak twoje lampy świecą w nocy, jak i w dzień?
Światła LED masz tylko przy światłach pozycyjnych/ stop. Kierunki jak i wsteczny są na zwykłych żarówkach, zgadza się?
Twoje lampy będą tego samego typu co te, tylko że twoje są całkowiciew przydymoine, zgadza się?:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/lampy ... 27787.html

: 30 sty 2017, 23:49
autor: Berez1991
Kolego ja mam takie lampy, led przyciemnione. Ledy są na światłach postojowych i stopach. Świeca bardzo jasno. Kierunki oraz wsteczne jest na zwykłej żarówce.

Jutro zrobie Ci foty jak to swieci w dzien i w nocy.

Proszę tak to wygląda w brzydki pochmurny dzień:

Obrazek

Pozycyjne
Obrazek

Pozycja + kierunkowskazy

Obrazek

Pozycyjne + wsteczne

Obrazek

: 31 sty 2017, 21:06
autor: Grzego
Serdeczne dzięki kolego- Berez1991
Wiele to dla mnie znaczy, ponieważ nie mam jak zobaczyć jak te lampy świecą, a na YT są przeważnie te "inne". Nie mówię że te "inne" są złe, ale...
Właśnie. Potrzebuję porównania, bo z jednej strony chcę zachować samochód w oryginalnych "kształtach", lecz chcę też dodać mu nieco uroku. A to nie jest takie proste, łatwo popsuć samochód.
Oczywiście o gustach się nie dyskutuje ;)

Ładnie te twoje lampy świecą. Jakie żarówki LED były w zestawie razem z lampą? Da się je wyjąć, czy to raczej coś przyklejone na stałe?
Twoje lampy pochodzą z firmy- DEPO? Tylko takiej firmy taki typ lamp znalazłem.

Jak oceniasz te lampy?
Jakościowo są dobre, czy masz je zbyt krótko aby się wypowiadać?
Długo je posiadasz, i czy miałeś jakieś nieprzyjemności np. ze strony policji przez te lampy?
Czy posiadasz na przodzie samochodu też lampy LED?

Ja myślę nad takimi światłami z tyłu:
1.
http://archiwum.allegro.pl/oferta/lampy ... 27787.html
2.
http://allegro.pl/lampy-tylne-audi-a6-c ... ule_id=201
3. Te "inne".
http://allegro.pl/lampy-tylne-diodowe-l ... ule_id=201

Chyba że jest jeszcze coś do sedanów.

http://allegro.pl/lampy-tylne-audi-a6-c ... ule_id=201

Takie podobają mi się, lecz do do Avanta. Do sedanów nie znalazłem takiego typu ;/

: 03 lut 2017, 02:26
autor: Berez1991
Tak to sa Depo.
Mam je ze 3 lata. I powiem Ci ze na razie spoko. Diody świeca ładnie - jasno. U mnie jest problem w jednej lampie bo troche paruje. Tylko ze mam pająka na niej bo kiedys wrota od garażu mi sie zamknęły, a akurat auto stało :/ w drugiej lampie w sumie też mam ale nie paruje. Bynajmniej na razie.
Są na pewno jeszcze inne lampy, że te diody sa na gorze od pozycyjnych. Obok mnie stoi taka A6 przed liftem z tymi lampami. Jutro postaram sie pstryknąć foto :D

A policja jeszcze nigdy sie nie czepiała. Nawet 2 dni temu mnie zatrzymali za szyby. A na lampy nic nie marudzili. No moze dlatego ze lampy maja homologacje.


Ten ziomek ma takie:
https://www.ebay.co.uk/itm/262769839005

: 03 lut 2017, 21:51
autor: pajero
ja tez kupilem depo tylko czarne dymione.diody ladnie swieca,jasno. ;)

: 07 lut 2017, 21:19
autor: Grzego
Mam z przodu lampy z xenonami.
Nie jestem w Polsce, jestem za granicą (niestety). Mój samochód posiada (prawdopodobniej) oryginalne lampy z xenonami.
Problem polega na tym, że gdy jest wilgotna pogoda (a w tym kraju gdzie jestem często jest taka -_- ) lampy parują, a nawet skrapla się woda na dolnej części "szkła".
Ta wilgoć odparowywuje za jakiś czas, gdy pogoda pozwala na to ;)
Miałem problem z lewą przednią lampą. Ona nie chciała odparować, więc wnioskowałem że była gdzieś nieszczelność. Rozkleiłem ją, wyczyściłem tak dokładnie jak mogłem, skleiłem i jeszcze za jakiś czas ją "doszczelniłem", ponieważ nadal wilgoć nie odparowywała. Jak na razie chyba działa.

Czemu o tym wspominam? Ponieważ xenon jak i LED nie grzeją się tak jak zwykłe żarówki żarowe, więc gdy pogoda/ klimat będzie do d*py, to obawiam się że może zacząć skraplać/ parować lampa. Nie ważne czy przód czy tył. Wiem że i tylne mogą parować.


Teraz nie wiem czy bawić się w tą zamianę lamp, czy też nie. W niektórych lampach można zmienić żarówkę na zwykłą i też będzie działać dobrze.


PS.

Gdy ostatnio myłem samochód, odkryłem dziwny problem.
Znalazłem zacieki na tylnej skórzanej tapicerce od obojga drzwi. Ten zaciek idzie od górnej części rączki/ chwytaka.
Bardzo dziwne. Czy ktoś z was miał taki problem?
Próbowałem znaleźć podobną tematykę problemu, lecz nie znalazłem.
Tapicerki/ obicia drzwi wolę bez powodu nie zdejmować, lecz chyba będę musiał to zrobić...

Teraz gdy pada deszcz staram się kontrolować czy są zacieki, czy też ich nie ma.
Nie wiem czy to coś znaczy, lecz samochód paruje mi w środku z tyłu. Nie bardzo, ale dość widoczne jest to na tylnej szybie + trójkątne obie szybki z tyłu (sedan). Na tylnych drzwiach, pomiędzy uszczelką a szybą w niektórych miejscach zbiera się i skrapla mała ilość wilgoci.
Mam wrażenie że chromowane wstawki wokół szyb drzwi troszkę odstają.

[ Dodano: 2017-02-05, 13:33 ]
Zapomniałem dodać, że gdy lampę "naprawiałem" musiałem ją odpiąć. Gdy wszystko wykonałem, poskładałem i podpiąłem, lampa nie wchodziła w tryb "testowy", tzn. ksenon nie chodził po odpaleniu góra dół, tak jak druga strona.
Muszę "nauczyć" komputer że jest ta lampa tam? Myślałem że taką operację trzeba przeprowadzać tylko gdy zmienia się na nowe/ inne, a stare są zapamiętywane.

[ Dodano: 2017-02-07, 21:19 ]
Z góry przepraszam za natłok tekstów ;)

Ostatnimi czasy dużo myślałem nad przednimi jak i tylnymi światłami/ lampami LED.
O ile niektóre projekty tylnych lamp są spoko i jeśli nie będzie problemu z jakością (aby lampy nagle się nie rozleciały) to można zamówić nawet teraz, o tyle jestem niespokojny o przednie lampy.
Jakiego ogłoszenie nie tknę z przednimi lampami LED "tuning", przeważnie w każdym stoi że lampy są "zasilane" żarówkami H1. Światła mijania i drogowe.
Nic nie pisze o ksenonach.
Czy mam rozumieć że np. te lampy, choć posiadają soczewkę są zasilane H1 a nie ksenonem?

http://allegro.pl/lampy-audi-a6-c5-01-0 ... ule_id=201

Gdy lampy są automatycznie regulowane, raczej powinny być ksenony, czy źle myślę?

Gdy takie lampy nie mają jednak ksenonów, raczej nie powinno się "budować" tej instalacji dla ksenonów samodzielnie. Czy reflektor będzie przystosowany?

Przepraszam, lecz mam obawy.

: 07 lut 2017, 21:44
autor: sawiksaw
nic nie zrozumiałem z twoich pytań
masz xenony - i jak to xenony jest automatyczne poziomowanie
a patrzysz na zamienniki orginalnych lamp h7 na poziomowaniu z ręki

: 07 lut 2017, 22:23
autor: Grzego
Patrzę na zamiennik który posiada światła LED do jazdy dziennej i ksenony, nie h1/ h7 na światła krótkie.
W ofertach które przeszukiwałem (i tego do końca nie rozumiem) stoi że w lampach są montowane żarówki h1 na światła drogowe/ długie, lub cytat- "nie stanowi zamienników fabrycznych lamp xenon", lub też - "Xenon HID".
Czyli z tego co rozumiem, oryginalnie te lampy nie posiadają ksenonów, lecz można je "domontować"?

Przykładowa oferta:
http://www.vmaxzone.pl/index.php?cat_id ... =78440&p=2

Zależy mi na ksenonach, bo dają dobre światło.
Światła LED potrzebuję aby nie męczyć ksenonów przez cały czas.
Czy lepiej sobie odpuścić to, jeździć na włączonych ksenonach cały czas (dzień/ noc)?

Te przerobione lampy mają fajny wygląd, ale jeśli nie będą dawać wystarczająco dobrego/ mocnego światła, to raczej nie ma sensu marnować pieniędzy.