Strona 1 z 2

[A6 C5] Moja "leży" na glebie, i jest problem...

: 02 paź 2008, 14:44
autor: MR.A6
Siemanko wszystkim, mam problem-pytanko:czy obniżone i usztywnione auto,podczas jazdy np.120km/h może być powodem bujania,pływania na boki?Bo np. podczas silnego wiatru,ja tak mam (otwarta przestrzeń,droga bez kolein),że muszę częściej niż w innych autach kontrować kierownicą (nieprzyjemne uczucie,110%koncentracji,męczące na dłuższych trasach) ,też podobne zachowanie pojawia się gdy lecę za tirem w odległości np. 10m,dodam,że ponad 3lata,jak nią jeżdżę,wymieniane były końcówki,odbojniki,amory mają 70% po przeglądzie...poradzicie mi,albo uspokójcie,jak macie podobne objawy,bo wydaje mi się,że inni kierowcy za mną,to myślą pewnie,że jeżdżę nawalony... :-/ (a nie siadam za kółko po procentach),jak mną tak rzuca,to wydaje mi się patrząć na inne auta,żę jadą bez problemów, może trochę wolniej,ale prosto...pozdr

: 02 paź 2008, 15:13
autor: dziq111
wiatr zawsze bedzie cię bujać jak go obniżyłeś o zapewne mniej :) jadąc lżejszym autem masz wrażenie że cie zdmuchuje:)

: 02 paź 2008, 20:18
autor: MR.A6
Greg25 fakt,że dmucha i to zdrowo,ale to nie dzieje się "od wczoraj",jest takie wrażenie,jakbym jechał na flaku,albo,że auto pływa,odczuwasz plecami,podobnie jak na koleinach,a ja tu mówię o drodze równej jak szkło,od 2tyg. mam do wymiany jakąś tuleję,gumę na lewym wachaczu,bo jak skręcam w miejscu to lekko "trzeszczy",ale tylko,jak jest sucho,podczas deszczu cisza,czy to jest powód,nie wiem,bo problem z tematu mam już b.długo,dziwne,że raz na jakiś czas da się to odczuć...

: 02 paź 2008, 21:55
autor: ShoofeL
Faktycznie dziiiiwne...
Moja A6 tez jest obniżona i klei się do drogi niesamowicie...

Sprawdź stan drążków, wahaczy i innych elementów zawieszenia.
Może tam tkwi problem...
Albo ciśnienie w oponach też może być problemem...

: 02 paź 2008, 22:00
autor: MR.A6
kurcze,ShoofeL,może trafiłeś,bo zazwyczaj latam sam,auto niezbyt obciążone,przód mam 2.6 bara a tył od 2 do 2,2bara... :roll:

: 03 paź 2008, 01:10
autor: Doc
MR.A6, tuleje (gumy) tylnej belki do wymiany. Popękały, zużyły się.
Oczywiście wykluczam złą geometrę, bo to zapewne sprawdzone zostało.
Nie będzie Ci nic stukać, walić ( w początkowej fazie ), a auto będzie latać po drodze.

Pozdrawiam

: 03 paź 2008, 08:32
autor: MR.A6
DOC,przyznam,że to nie było sprawdzane,dzięki za rade

: 03 paź 2008, 08:56
autor: Qris
Ale to wyszło by po sprawdzeniu geometrii... Swoją drogą to takie efekty fundowała mi corsa 96r :-) Czy koleiny czy nie i czy wiatr czy nie i tak latała po drodze heh..

: 03 paź 2008, 13:16
autor: szebart
rowniez mam obnizone i jest to moje 3 obnizone auto - kazde z nich (golf3, bmw3 i teraz oooo trzymalo i trzyma sie drogi wysmienicie, zadnego bujania nie ma prawa byc a zakrety mozna brac nie spuszczajac nogi z gazu. twarde zawieszenie, mniejszy komfort to cena za to co napisalem powyzej). bywa ze niektorzy zakladaja sportowe sprezyny a zapominaja o doborze odpowiednich pod nie amortyzatorow wstawiajac standard..rowniez moze to byc przyczyna bujania. sprawdz tez opony czy nie maja buli od wewnatrz :)

: 03 paź 2008, 14:29
autor: MR.A6
szebart kiedyś miałem z tyłu "bule",to jak wolno jechałem tyłek latał na boki jak ogon u cieszącego się pieska <yesyes> ,ale to nie to,geometria jest ok.,do sztywnych aut przez pół życia się przyzwyczaiłem,z zawieszenia tylna lewa sprężyna jest lekko zmęczona,jeden krąg z góry jest prawie na styk z kolejnym,prawej nic nie dolega,moze te gumy na belce...
ale dzięki za kolejny pomysl,pozd

: 03 paź 2008, 16:12
autor: MR.A6
censored,jak pisałem w temacie,po 70% przód,tył trochę powyżej 70%,ludek ze stacji mówił,że nowe auta mają lekko powyżej 80%,bo nie ma czegoś takiego jak 100% w amorach <hmm> , ale czy to prawda,nie wiem,w każdym razie 70% to niby jeszcze ok

: 03 paź 2008, 22:03
autor: alukard
ja tak mam jak mam malo powietrza <ok>

: 03 paź 2008, 22:18
autor: dziq111
77% miała moja b4 jak przywiozlem z niemiec. na wszystkich 4 kołach czyli musiały być wymieniane:)

: 03 paź 2008, 22:32
autor: MR.A6
dziq111 pisze:77% miała moja b4 jak przywiozlem z niemiec. na wszystkich 4 kołach czyli musiały być wymieniane:)
znaczy się co dziq111,mówisz,że wszedzie po równo ma być niby i jak mam 70% to do wymiany? wejdź na moje zdjęcia (viewtopic.php?t=3741),zobacz jak jest obniżona,rok temu na przeglądzie miałem po 72% na amorach,auto lata po cudownych drogach PL,średnio po 4000km miesięcznie,więc tak mocno chyba się nie zużywają,pozdr

: 05 paź 2008, 11:35
autor: dziq111
no mysle ze wymiana była by dobrym rozwiazaniem bo te % sprawności to jest siła tłumienia a ty masz jeszcze obniżone auto czyli powinno być utwardzone. a amorki wtedy też musza trzymać duzo bardziej,