Strona 1 z 2
[A6 C5] Czy ktoś się zna na przekladce licznika
: 30 sie 2010, 20:39
autor: Adriano007
Witam. Jeżdże A6 C5 z 1998r. Ogólnie samochód spisuje sie świetnie i wszystko w nim gra. Nie mam do czego sie przyczepić prócz licznika tzn fajnie by było mieć założony poliftowy zegar z pełnym fisem. W związku z powyższym chciałbym sie zapytac czy ktoś z forum mieszkający w woj. małopolskim jest w stanie pomóc mi w zamianie zegarów? Ewentualnie podac w co muszę sie zaopatrzyć i ile to będzie szacunkowo mnie kosztowac. Z góry wielkie dzieki za pomoc.
: 30 sie 2010, 21:35
autor: Forum Audi A6 .
Adriano007, podpytaj ola.ale obawiam sie ze to kosztowne i pracochlonne...i nei wiem czy sensowne...napewno masz klopot z immo.w obu licznikach sa inne sposoby zapisu i sprzetowo to inaczej wyglada.popros o pomoc przynajmniej merytoryczna ologsm.on w tej kwestii jest kozak
: 31 sie 2010, 08:23
autor: carlos666
Po lifcie jest pare zmian odnośnie sygnałów do licznika.
Koszt licznika to "pikuś", za przekładkę zabulisz ze trzy razy tyle.
: 31 sie 2010, 11:55
autor: Adriano007
Oki dzięki za info. Z kolega ologsm jż robiłem interes wiec napisze priva do niego. Moze jakos mnie oświec bardziej.
: 10 wrz 2010, 17:52
autor: RaKo
Jeśli masz choć pół FISa to da się to zrobić,a jak nie masz wcale to szkoda się za to raczej zabierać

: 11 wrz 2010, 20:35
autor: Adriano007
Również kolega ologsm stwierdził że nie ma wielkiego sensu sie za to brać. Jest to wykonalne aczkolwiek kosztowne.
: 31 paź 2010, 14:35
autor: KANAL
Pomiedzy A4 B5 a A6 C5 jest az taka roznica w budowie/podlaczeniu licznika?
Chlopaki z A4 klub polska maja obcykany temat zmiany zegarow bez FIS na FIS i sprzed liftu na polift. Temat ma ok. 80stron i ciagle sie rozwija, trzeba sie zarejestrowac na forum A4 klub polska. Sam u siebie w A4 zmienialem zegary bez FISu na FIS.
Zmiana licznika przed liftem na FIS tez przedliftowy to koszt licznika + manetka + wtyczka do licznika i troche wiedzy do podlaczenia spalania. Kontrole zarowek masujemy i niestety z tego nie skorzystamy bez dodatkowego modulu swiatel ale mimo to warto. Zegarki z FIS robia robote w Audi, tym bardziej ze w duzo mlodszych Audiczkach mozna spotkac FIS 'nie kolorowy' - autko wyglada mlodziej.
: 01 lis 2010, 15:08
autor: Forum Audi A6 .
KANAL, jest jedna i podstawowa roznica.sposob zapisu immo.i to juz powoduje ze ta zmiana jest trudna do wykonania.jest poprostu inaczej.i nie da sie tego prosto zmienic.opcja nr 2 to wylaczyc immo.mocno niemadre w czasach kradziezy nawet kolpaczkow ze srub w naczych autach
: 02 lis 2010, 19:49
autor: KANAL
A czy licznik - jesli jest produkcji VDO, MM chyba tez nie rozni sie znaczaco od tego z A4 skoro w A4 chlopaki zakladaja licznik z A6 - problem tylko z paliwem. Co do immo - nie jest jedynym problemem tylko PIN ze starego licznika i wgranie go do nowego, zakodowanie kluczykow? Czyli VAG + VAG Tacho?
Mam nadzieje ze po prostu tutaj nikt nie eksperymentowal i da rade to zrobic bo juz sie przyzwyczailem do fisa w A4.
: 02 lis 2010, 20:04
autor: Forum Audi A6 .
KANAL, najprostsze musis miec licznik tego samego producenta,ten sam model czyli jak przedlift to przedlift jak polift to polift.nie skombinujesz z immo bo poprostu jest inny sposob zapisu.to tyle.nie zapiszesz kodu z jednego systemu do drugiego.
: 02 lis 2010, 21:29
autor: KANAL
Jesli chodzi o przedlift i polift - pewnie masz racje ale jezeli chodzi o te same liczniki to mysle ze nie powinno byc problemu. A moze masz doswiadczenie w temacie - przedlift MM a VDO - czy tutaj tez immo jest inaczej rozwiazane i bedzie problem jesli zegary wlozymy innego producenta ale tez przed liftem?
: 02 lis 2010, 21:37
autor: Forum Audi A6 .
KANAL, mi sie takie cos powiem szczerze nie udalo do tej pory....
: 03 lis 2010, 10:47
autor: carlos666
ja kiedyś zakładałem do A4 B5 licznik od A6 C5.
Aby jak najmniej się narobić musiałbyć poszukać licznika z FISem i z zegarkiem analogowym.
Te z zegarkiem cyfrowym mają już immo3 generacji i większość sygnałów idzie po CAN.
Kupa zabawy żeby to wszystko zgrać do kupy.
I nie próbuj zakładać od A4 do A6 bo poziom paliwa jest prawie odwrotnie, regulacja podświetlenia deski jest inaczej realizowana i jeszcze parę innych pierdół.
: 03 lis 2010, 17:16
autor: KANAL
carlos666 pisze:ja kiedyś zakładałem do A4 B5 licznik od A6 C5.
Aby jak najmniej się narobić musiałbyć poszukać licznika z FISem i z zegarkiem analogowym.
Te z zegarkiem cyfrowym mają już immo3 generacji i większość sygnałów idzie po CAN.
Kupa zabawy żeby to wszystko zgrać do kupy.
I nie próbuj zakładać od A4 do A6 bo poziom paliwa jest prawie odwrotnie, regulacja podświetlenia deski jest inaczej realizowana i jeszcze parę innych pierdół.
I takich zegarow bede szukal, z analogowym zegarkiem i FISem, w A4 poliftowe zegary zakladali chlopaki nawet do 95roku, widocznie tam po CANie nic nie idzie.
A to ze od A4 do A6 nie pasuje P&P to juz wiem... na A4 KP ostrzegaja w druga strone - nie kupowac od A6

: 04 lis 2010, 17:31
autor: RaKo
W licznikach są inne układy scalone,w których zapisane jest immo ale to można wyłączyć.Zakładałem u kolegi licznik VDO z 2000 roku do A6 z 2002,miał tam pół fisa i licznik Jager.Wszystko pasowało P&P,trzeba było tylko sygnały pomasować co by nie brzęczał ,że np.żarówki popalone.