Strona 1 z 1

[A6 C6] reflektory soczewkowe "Angel eyes" :)

: 06 gru 2009, 11:59
autor: tmr
Grzebiąc w sieci natknąłem się na ciekawą rzecz :) - reflektory przednie do A6 2004-2009 typu "angel eyes".
Troszkę to wygląda jak BMW, ale wydaje się być ciekawą alternatywą dla ludzi z reflektorami zwykłymi w swoich A6.
Omawiane reflektory z tego co się orientuję - mają 10-pinową wtyczkę (jak zwykłe) i standardowy układ pochylania lustra (a właściwie soczewki, którą posiada :D ).
Produkt ten wygląda na taki, który "wtykasz i masz".
Widział je już ktoś "na żywo" ?

aaa.... za soczewką jest miejsce na zwykłą żarówkę H... <rotfl>

Obrazek

: 06 gru 2009, 14:01
autor: leo07 GND
poszukaj na forum rzecz już była omawiana koledzy maja w passku i audi a4. stwierdzili jedno Kicha jak nic, ładnie to one tylko wyglądaja a nie świecą

: 06 gru 2009, 14:06
autor: tmr
leo07 GND pisze:ładnie to one tylko wyglądaja a nie świecą
no zwykłe reflektory w A6 ani ładnie nie świecą, ani nie wyglądają :)

: 06 gru 2009, 14:18
autor: Tomas
Troszke to wioska robic z audika bmw, ale to rzecz gustu :-) ,moim zdaniem lepiej zainwestowac w bixenon jak ktos posiada zwykle lampy,bo do tych lamp co pokazales to raczej bixenonu nie wmontujesz :-( ,a jesli tak to koszt wymiany takich lamp wzrasta dwukrotnie ps.no ale czego to nie wymyslą producenci zeby większą kaske zarobic hi hi

: 06 gru 2009, 15:44
autor: tmr
:) bardziej jestem zainteresowany czy tak jak ori - te też mają szkła których nie da się odkleić... bo jeśli były by do "rozgrzania" - to w pewnych, określonych sytuacjach warto by je było kupić dla samej obudowy... :D

... poza wszystkim - uważam że te lampki choćby ze względu na obecność samej soczewki i sprawnego układu regulacji zasięgu - to lepsze wyjście niż montaż ori xenonów z regulacją imbusikiem :) (niestety - dość często spotykane rozwiązanie... :lol: )

: 07 gru 2009, 01:13
autor: John
tmr pisze:montaż ori xenonów z regulacją imbusikiem :) (niestety - dość często spotykane rozwiązanie... :lol: )
Jedyny plus, to regulacja wysokości, reszta to same minusy. A już porównanie tego do oryginalnego ksenonu (choćby bez regulacji) to jakiś żart chyba. Chcesz powiedzieć, że halogenowa soczewka razem z chińskim zestawem HID, jest lepsza od soczewki ksenonowej z oryginalną przetwornicą i żarnikiem? Tylko dlatego, że ma regulacje wysokości z kabiny? Moim zdaniem porównanie nie na miejscu, to że ten chiński wyrób zachowuje regulacje z kabiny, ma się nijak do jego jakości, która krótko mówiąc jest tragiczna.

Jak ktoś wozi ziemniaki swoim c6 to ok, ale jeśli tylko rodzinę, to można spokojnie tak ustawić reflektory by nie oślepiały i regulacja z kabiny jest zbędna.

: 07 gru 2009, 01:36
autor: tmr
John pisze:Jak ktoś wozi ziemniaki swoim c6 to ok, ale jeśli tylko rodzinę, to można spokojnie tak ustawić reflektory by nie oślepiały i regulacja z kabiny jest zbędna
generalnie jak widzę kołka bez regulacji świateł (i nie wnikam czy ma xenony czy zenony) - to pierwsza myśl która przychodzi mi do głowy jest prosta jak futerał na cepy : złapać co mam pod ręką i pizgnąć w szybę osła...

Jak jest Ci zbędna regulacja z kabiny zasięgu świateł (nie wspominam o autopoziomawaniu, choć aż się prosi), to proponuję iść o krok dalej. Wywal kierę, a koła skręcaj kijem. Też pewno dasz radę, mało tego - jak nie będziesz woził ziemniaków - to może nawet zaczniesz uważać, że to całkiem niezłe rozwiązanie ... 8-)
John pisze:Chcesz powiedzieć, że halogenowa soczewka razem z chińskim zestawem HID, jest lepsza od soczewki ksenonowej z oryginalną przetwornicą i żarnikiem?
- chcę powiedzieć że nie ma "halagenowych i niehalogenowych soczewek"
I jak nie wiesz (a sądząc z tego co piszesz - to nie wiesz) - to HID to inaczej techniczne określenie lampy wyładowczej w atmosferze xenonu...
No i oczywiście chcę powiedzieć że każda lampa z regulacją (nawet naftowa) jest lepsza od wynalazku w postaci przykręconej śrubkami do karoserii lampy bez owej regulacji :-P (czy wieziesz buraki czy kartofle - nie wnikam)

: 07 gru 2009, 12:19
autor: John
Podaj jakikolwiek merytoryczny argument na to, że regulacja elektryczna z kabiny jest, aż tak istotna. Ja jeżdżę samochodem maksymalnie w 2 osoby, do wyjazdów rodzinnych bądź transportowania czegokolwiek mam kombi i z ręką na sercu mogę powiedzieć, że moja regulacja z kabiny ustawiona jest na minimum i od początku posiadania samochodu jej nie dotykałem.

To pokrętło jest przewidziane tylko i wyłącznie do jednego celu: Gdy doładujesz samochód to światła daje się w dół, by nie oślepiały.

Automatyczna regulacja wysokości tzw "samo poziomowanie" tak naprawdę spełnia tylko umownie swoją rolę, gdyż uzależnianie wysokości świecenia od pracy zawieszenia nigdy nie da wystarczającego efektu poziomowania. Gdyby układ taki pracował w oparciu o żyroskop, można było by stwierdzić, że spełnia swe zadanie. Co prawda w C6 układ regulacji oparty jest o dość szybkie silniki krokowe, ale i tak nie zadziała odpowiednio we wszystkich sytuacjach (np, przejazd przez policjanta, albo przez wzniesienie). W starszych modelach (c5 rok do 2002) były montowane zwykłe silniki elektryczne, które z nazwą całego systemu mają wspólne jedynie to, że światła wypoziomują się same, a nie trzeba tego robić pokrętłem, niestety by poziomować światła w czasie jazdy są niewystarczające.

Tak więc jest coś takiego jak soczewka halogenowa i soczewka nie halogenowa (np ksenonowa). W obu przypadkach pisząc soczewka mam na myśli element świetlny soczewka + odbłyśnik. Jedna od drugiej się różni i zaprojektowana jest do innego źródła światła, potwierdzeniem tego jest zastosowanie gniazd na żarówkę H1. To jest typowa żarówka halogenowa nie mająca żadnego odpowiednika w homologowanych żarnikach ksenonowych. Gdyby jeszcze było tam gniazdo na żarówkę H7 można było by przymknąć oko, gdyż żarówka H7 została stworzona by być konstrukcyjnie zbliżoną do żarnika D2S, tylko po to by można było oba te źródła światła stosować w tej samej soczewce obniżając przy tym koszt produkcji.

Więc powiedz mi, jeśli ktoś montuje oryginalny ksenon, bez układu automatycznej regulacji w C6 i ustawia jego wysokość świecenia, na poziomie najniższego świecenia świateł halogenowych to co w tym złego?
Dużo większą głupotą jest pakowanie zestawu z allegro do soczewek halogenowych (takich jak w pierwszym poście) i jazda z podniesionymi światłami na maks. A co gorsza twierdzenie, że można wsadzić tam ksenon bo jest soczewka i mam regulację z kabiny jest idiotyczne.

: 13 gru 2009, 19:58
autor: mazur pl
Witam mam pytanko dlaczego te xenony w audi sa takie kiepskie jak widze paska nowego albo merola to mnie szlak trafia ze moje swieca jak zwykle h7 no moze troche lepiej :-x

: 13 gru 2009, 21:01
autor: Praulinka
mazur pl pisze:Witam mam pytanko dlaczego te xenony w audi sa takie kiepskie jak widze paska nowego albo merola to mnie szlak trafia ze moje swieca jak zwykle h7 no moze troche lepiej :-x
Kolego, może masz jakiś problem z tymi światłami, bo moje ksenony są jednymi z najjaśniejszych, jakie widzialm na drodze, do tego stopnia, że pomimo prawidłowego ustawienia wysokości czasami zdarza się, że ktoś mi mrugnie, mysląc, że to długie...

: 14 gru 2009, 07:54
autor: pan42
Praulinka pisze:
mazur pl pisze:Witam mam pytanko dlaczego te xenony w audi sa takie kiepskie jak widze paska nowego albo merola to mnie szlak trafia ze moje swieca jak zwykle h7 no moze troche lepiej :-x
Kolego, może masz jakiś problem z tymi światłami, bo moje ksenony są jednymi z najjaśniejszych, jakie widzialm na drodze, do tego stopnia, że pomimo prawidłowego ustawienia wysokości czasami zdarza się, że ktoś mi mrugnie, mysląc, że to długie...
Popieram - świecą bardzo dobrze.

: 14 gru 2009, 13:25
autor: mazur pl
No to chyba mam jakies kiepskie zarniki jak bedzie cieplej to zerkne :-)

: 25 gru 2009, 21:35
autor: TFSI
John pisze:Tak więc jest coś takiego jak soczewka halogenowa i soczewka nie halogenowa (np ksenonowa). W obu przypadkach pisząc soczewka mam na myśli element świetlny soczewka + odbłyśnik.
Hmm..... szczerze mówiąc nie widziałem lamp z soczewką halogenową i nie halogenową coś tu chyba ktoś nadinterpretuje. Nie ma już innych żarówek żarnikowych niż halogenowe (nie wspominając o wyładowczych typu xenon) pamiętam że kiedyś jeżdziło się z takimi bombkami jak na choince ale były to czasy fiata 125p . ÂŻaden reflektor soczewkowy nie potrzebuje odbłyśnika bo snop światła skupia soczewka a granice światło/cienia ustala metalowa przesłona czyli soczewka + przesłona w lampie soczewkowej zastępuje odbłyśnik w lampach "zwykłych" i nie ma to znaczenia czy soczewka będzie w światlach mijania czy p.mgielnych. Jeśli ktoś uważa że poziomowanie jest zbędne i można je sobie podarować bo nie wozi ziemniaków to trochę egoistyczne bo kiedyś może się przydażyć że zapakuje sobie jednak jakieś dwa przyjacielskie wory na tylnie siedzeinie po 100Kg każdy i chcialbym żeby jego oczy wtedy czuły to co czują kierowcy w mijanych przez niego samochodach. Uważam tak jak TMR że założenie takich lamp + HID to mniejsze zło niż założenie ori xenonów bez żadnego poziomowania. Jeśli napisaliście tutaj że H7 jest najbardziej zbliżona do żarówki xenon to w tych lampach na mijania jest właśnie H7 a na długich jest H1. Akurat tak się składa że dłubie trochę w autach i nie raz oglądałem lampy różnych marek i zazwyczaj "optyka" w lampach zwyklych soczewkowych i wyładowczych w tym samym modelu jest praktycznie ta sama. Przypadku tych lamp jedyną kwestią jest jakość wykonania ale z tego co widziałem to firma DEPO więc powiedzmy górna półka z podróbek nie jest to jakiś totalny noname ale dopóki ktoś tego nie założy i nie przetestuje to się nie dowiemy ile to warte a do pasków i audików B5 tego też nie ma co porównywać bo do nich podróby już klepią od dawną z różnym skutkiem jakości a to nowy wyrób bo wcześniej tego nie widziałem więc może nie jest to taka tragedia jak to już tu z góry co poniektórzy oceniają chociaż ich pewnie na oczy w realu nie widzieli. Ja jestem zdania że na bank będą lepsze z prawidłowo założonymi HID-ami i granicą światło-cienia niż lampy zwyłke a ich montaż na pewno będzie mniej egoistyczny od montażu lamp ori xenon bez regulacji wysokości wychodząc z założenia że się tego nie potrzebuje.

: 28 gru 2009, 19:14
autor: John
Ja jednak uważam inaczej. Oryginalny ksenon bez poziomowania, będzie zawsze lepszy niż zamiennik nieprzystosowany do żarnika wyładowczego, a posiadający jedynie pokrętło w kabinie, bo i tak zawsze wszyscy mają go ustawione na maks ;)

A co do technicznego punktu widzenia reflektora soczewkowego odpowiem w formie obrazka i to powinno wystarczyć:
Obrazek

Pozdrawiam