Strona 1 z 5

[A6 C6] Montaż zderzaka S6 LED do 3.0TDi

: 11 lis 2009, 14:32
autor: STraits
No więc pragnę poinformować że udało mi się coś takiego zamontować :) Poniżej kilka moich uwag dla osób które przy tej wersji silnikowej będą chciały zamontować zderzak od S6 (nie S-LINE) z LEDami :

1) Zderzak jest nieco szerszy bo S6 ma szersze nadkola. Po zamontowaniu i spasowaniu narożnika zderzak "wchodzi" o 3 mm pod błotnik. Polecam zamontowanie takiego zderzaka i modelowanie szpachlówką do plastiku w celu ustalenia pasowania z krawędzią błotnika. Sam róg zderzaka trzeba będzie potraktować pilnikiem bo ma nieco inny kąt. Ogólnie zajęło mi to 4 godziny... ale było warto bo teraz zderzak wygląda jakby był z tego autka.

2) Polecam materiały lakiernicze DuPont. Lakier w moim przypadku (Srebrny metallic) wszedł bardzo ładnie.

3) Ponieważ zależało mi na tym żeby pozostawić szerokość zderzaka S6 przy kołach w jego dolnej części zastosowałem mocnowania zderzaka do wersji S6 - stare zdemontowałem. Aby zamontować nowe uchwyty musimy odciąć wypustke kontrolną z uchwytu oraz górne mocnowanie zderzaka uciąć i wywiercić nowy otwór dopiero po założeniu zderzaka i dociągnieciu go do błotnika.

4) Inna jest długość przewodu spryskiwczy reflektorów w przypadku wersji zwykłego zderzaka i S6. Możliwe że przy przekładaniu z S-Line na S6 różnicy nie będzie... ale generalnie brakuje przewodu więc trzeba 30 PLN wydać na 5 metrów przewodu w ASO i go dociąć.

5) W 3.0 TDi mamy kierownice wlotu powietrza na intercoolery po obu stronach samochodu - musimy je zdemontować bo nie założymy zderzaka...

6) Przeszkaszają rurki chłodniczki oleju wspomagania. Musimy je po lewej stronie (kierowcy) dogiąć w kierunku środka osi samochodu tak aby schowały się za lampą LED.

7) Oczywiscie szersze są nadkola, ale mozemy to stosunkowo łatwo poprawić. Nadkole montujemy od strony rantu zderzaka nawiercając w razie potrzeby nowe otwory. W sumie musimy tak "naciągnąć" 0,5 cm więc zgubienie tego na takiej powierzchni nie jest problemem. Po prostu nadkole będzie miało minimalnie inną krzywizne w wewnętrznej częsci, ale o ocieraniu koła nie ma mowy bo to są dosłownie kwestie kilku milimetrów... a wydawanie 350 PLN na jedno nadkole mija się moim zdaniem z celem ;-)

8) Elektronika - do wymiany moduł Bordnetz. Musi być z literką "K". Przekodowujemy go ustawiając go dla swiateł dziennych LED.

9) Wykorzystujemy kable które idą do halogenów. W PIN1 w nowej 3-pinowej kostce do lampy LED wkładamy kabel brązowy z wiązki do halogenów. W PIN3 podłączamy kabel od halogenu + (biało-jakiśtam). Obcinamy kabelek który idzie do reflektora - cienki czarno-czerwony od świateł pozycyjnych i podłaczamy do PIN2 w lampie LED.

10) Musimy przepiąć PINy przy module Bordnetz pod kierownicą. Musze tylko zerknąć jutro na rozpiske co i gdzie... także opis uzupełnię później.


Fotki wkrótce - jak zrobi się normalna pogoda bo narazie u mnie leje od prawie 2 tygodni :-)

Efekt - KOSMOS :)

W czwartek oddaje do lakierowania listwy drzwi od S6 :-)

: 14 lis 2009, 12:33
autor: PrZeMo_A6
STraits,
W takim razie gratulacje że to się udało i gratuluje długiego dokładnego opisu ;-)
Jak dla mnie to jest troszkę dużo roboty przy tym, ale efekt musi być naprawdę kosmiczny - nie mogę się doczekać fotek :mrgreen: :mrgreen:

Dzięki temu opisowi, wiele osób dokładniej się przygotuje i nie będzie niepotrzebnie wymieniać błotników - bo faktycznie są nieco szersze (widziałem w S6 C5 :-P )

Pozdrawiam serdecznie! 8-)

: 14 lis 2009, 16:17
autor: STraits
Zderzak to nic. Niestety w sieci nie ma nigdzie sensownego opisu podłączenia tego do autka pod względem elektroniki. Mogę powiedzieć że dzisiaj skończyłem elektrykę.

Efekty :

- działa Coming/Leaving Home
- działa funkcja Automatycznych Lamp
- przyciemniają się przy światłach mijania, oraz przy pokrętle ustawionym na światła pozycyjne
- światła przeciwmgielne zamontowane tak jak w S6 - czyli w reflektorze głównym zamiast świateł do jazdy dziennej (wymiana zarówki P21).

BRAK KODÓW BÂŁEDÓW SPALONYCH ÂŻARÓWEK, a moim priorytetem był montaż taki jak w S6 - bez żadnych dodatkowych modułów czy rezystorów :)


Opis elektronicznego podłaczenia zrobię dzisiaj wieczorkiem lub jutro. Fotki - jutro w dzień postaram się zrobić troche.

Zamontowałem dzisiaj listwy drzwiowe od S6 - w końcu to jest to czego oczekiwałem od strony wizualnej mojego Audi <mikołaj> A że jest w kombi w kolorze srebrnym z LED z tyłu to efekt w końcu mnie zadowala :)

Aha - u mnie fabrycznie miałem Bi-Xenon bez AFS z Auto Headlamps (2007) i miałem juz moduł z literką "K" wiec sprawdzać przed zakupem żeby nie wchodzić w dodatkowe koszty :-)

: 14 lis 2009, 18:43
autor: arturro_A6
STraits, widze ze podszedles do tematu bardzo profi (zwlaszcza podlaczenia) i brawo za to ale gdybys chcial pojsc na latwizne i lub tak jak ja nie mialbys innego wyjsca to sa stronki w sieci gdzie sa podane gotowe moduly pulsacyjne do TFL S6,
gratuluje projektu <brawo2>

: 15 lis 2009, 06:30
autor: tmr
Cieszę się że się udało :-D
Gratulacje!

: 15 lis 2009, 13:37
autor: STraits
tmr pisze:Cieszę się że się udało :-D
Gratulacje!
Miałeś w tym swój udział... :-)

: 17 lis 2009, 22:24
autor: gobi
... fotki prosze :mrgreen:

: 25 lis 2009, 14:14
autor: okere
Ja w piątek odbieram auto z ASO. Dokonałem właśnie takiej przeróbki, nie obyło się bez wymiany belki i sterowników, bo wymieniłem również lampy przednie od S6.

: 16 gru 2009, 22:49
autor: zurek1
witam jestem tu nowy potrzebuje pomocy w podłączeniu led 0d s6 do a6 c6

: 23 gru 2009, 20:47
autor: Biker
Witam, ja wczoraj też założyłem ledy. Oto efekt: Obrazek <mikołaj>

: 25 gru 2009, 00:09
autor: qubas
Biker gdzie kupiłeś ledy? jaki koszt? jak je włączasz?

: 25 gru 2009, 12:21
autor: t-m-c
fachowa robota

: 27 gru 2009, 16:19
autor: STraits
Nie dajcie sie zwariować cenom z aLLEGRO. Oryginalne - fabrycznie nowe lampy LED do S6 w salonie kosztują poniżej 950 PLN za komplet (2 sztuki). Ceny z allegro są lekką przesadą. Sterownika nie trzeba wymieniać jak ktoś ma z literką "K" lub po prostu ma fabrycznie XENONy. Kwestia programowania i elektryki. Jak źle podłączymy to trzeba kasować błędy i dopiero wtedy lampy wystartują. Mają opcje samodiagnostyki i jak na starcie jest coś nie tak to bez VAGa juz ich nie odpalimy pomimo poprawienia podłączenia ;)

Z ciekawostek mogę powiedzieć że ponieważ nie stosujemy zegarów od S6 to po uszkodzeniu / złym podłączeniu lampy w samochodzie na FISie wyświetlany jest komunikat "LEFT / RIGHT TRAILER LAMP FAILURE". Zapewne S6 ma inne kodowanie w zegarach i pokaże LEFT/RIGHT DAYTIME lub LED LAMP FAILURE, ale cóż... :)

: 27 gru 2009, 19:41
autor: arturro_A6
STraits pisze:Oryginalne - fabrycznie nowe lampy LED do S6 w salonie kosztują poniżej 950 PLN za komplet (2 sztuki).
albo na ebay.de w cenie ok 700zl

: 28 gru 2009, 11:52
autor: Biker
qubas pisze:Biker gdzie kupiłeś ledy? jaki koszt? jak je włączasz?
<mikołaj> Witam, ledy kupiłem w ASO w Szczecinie w cenie 675 zł za sztukę.
Włączam je na pozycji AUTO. W dzień świecą mocno, po zmierzchu automatycznie załączaja sie światła mijania, a ledy świecą mniejszą mocą. Przy światłach pozycyjnych też świacą tylko ledy, ale też mniejszą mocą. <piwo> Obrazek