Hej, jak na manual to trochę mało momentu, ja mam podobnie na obecną chwilę ale mam problem z doładowaniem i nie jest to końcowy wynik. Zdrowy motor bez kata powinien podobno wypluć 240/250KM i 360/380Nm.
Pozdro
: 01 lis 2019, 09:23
autor: Gregorski3
U mnie został zrobiony tylko program . Kata mam na miejscu. Jedynie mam usunięty zawór PCV. Owszem moment nie jest imponujący i można było jeszcze trochę go podnieść ale na tą chwilę mi to wystarcza bo auto w górnej części obrotów bardzo ładnie jedzie jak na swoją masę . Do tego program nie jest jakoś przesadnie mocny. Doładowanie jest ok 1 bar jak dobrze pamiętam. I ja wolę mieć moment płasko cały czas niż duża górka i szybko w dół.
: 01 lis 2019, 10:52
autor: bboykoti
Kat jak zdrowy to nie powinien mocno blokować ale z racji na wiek lepiej go wywalać i wkładać DP Jaki zawór PCV masz usunięty? Piszesz o Odmie? Czym go zastąpiłeś i jaki był powód usunięcia?
Pozdro
: 01 lis 2019, 14:10
autor: Gregorski3
Tak chodziło mi o odmę. Została usunięta bo membrana miała dziurę . A odmę zstąpiłem tym
: 01 lis 2019, 14:35
autor: januszm
szkoda ze prawie do 3000u/min zostalo bez zmian, to normalne?
: 01 lis 2019, 15:30
autor: Gregorski3
Tego to nie wiem to już ktoś bardziej doświadczony niech się wypowie. Pomiar robiony dynamometrem może dla tego tak to wygląda nie wiem.
: 02 lis 2019, 09:48
autor: bboykoti
Hej, a jakie były objawy pękniętej membrany?
Też chce założyć taki zestaw, bo może to też być powód nietrzymania boostu. Jakieś wskazówki czy łatwo się to wymienia?
U mnie od 2500obr/min mam taki fajny strzał momentu, że zrywa asfalt Czuje się jakbym jeździł dieslem.
Pozdro
: 02 lis 2019, 11:32
autor: Gregorski3
Sam to wymieniałem. Jak masz jakiekolwiek zdolności manualne to nie ma z tym problemu. Jedynie delikatnie trudny dostęp jest do jednej śruby ale jak masz dobre klucze i taką łamaną końcówkę to zrobisz to bez problemu. Ja wymontowałem odmę i można było w nią dmuchnąć z obu stron i powietrze przelatywało a nie powinno. Jak puszcza powietrze w obie strony to membrana ma dziurę .Zresztą ja to robiłem też po to żeby mniej oparów oleju leciało prosto do kolektora. A wiadomo mniej oparów mniej syfu w kolektorze ssącym .
: 02 lis 2019, 12:47
autor: gom4z
Ja u siebie w tym samym motorze mam 229HP i 370NM
Od 2000 obrotów już pięknie ciągnie i idzie jak rakietka.
Bboykoti, mówisz, że warto wywalić kata? Z DP nigdy nie miałem doczynienia, więc nie wiem jak to jest. Obecnie mam zrobiony przelot końcowych tłumików tylko.
: 02 lis 2019, 15:09
autor: Gregorski3
Jak masz wykres to wrzuć tak dla porównania.
: 02 lis 2019, 20:22
autor: bboykoti
Hej, w naszej a6 z tym silnikiem podobno wąskim gardłem jest wydech a najbardziej nam go blokuje właśnie kat, szczególnie leciwy kat... Założyłbym na Twoim miejscu albo DP albo sportowego kata, miałem w poprzednim aucie DP i ładnie autko agresywniej brzmiało i lepiej wszystko wyglądało po strojeniu
Co do odmy to mam podejrzenie, że przepuszcza mi przez kolektor ssący z powrotem do TIP'a przed turbo powyżej 0,9 bara bo nie możemy więcej osiągnąć i może robi się tak zwany bybass dla boosta... Jak wymienię to dam znać bo może przyda się komuś na przyszłość.
Mój Tuner zadeklarował, że jak będzie wszystko ok z autem to 250KM lekko powinno wyjść
: 02 lis 2019, 23:53
autor: gom4z
Ja wyciąłem ostatnie tłumiki i już agresywnie ładnie brzmi, w szczególności na wyższych obrotach. Wewnątrz tak się tego nie odczuwa, trasę się robi przyjemnie, a na zewnątrz jest piękny dźwięk. DP to ciekawa opcja w sumie, ale nie chce też przesadzić z dźwiękiem, a nie mam jak dla porównania tego sprawdzić
U mnie też śmiało mogli ciągnąć więcej mocy, ale ich zdaniem to już na moją odpowiedzialność i tyle na ile poprzestałem była dobra granica, bezpieczna. Może masz zdrowsze podzespoły ode mnie, nie wiem.
Wykres postaram się jutro dodać, nie mam obecnie przy sobie.
: 04 lis 2019, 16:08
autor: bboykoti
gom4z a jakie wsadziłeś tłumiki końcowe?
Myślałem o dedykowanych Ultera ale koszt ok. 1200zł.
Pozdro
: 04 lis 2019, 22:18
autor: gom4z
bboykoti
Poprawka, ja wybebeszyłem całkowicie końcowe oryginalne tłumiki
Poniżej foto wykresu mapy; jeszcze miałem korektę ze względu na nieszczelność (odma).
Wybaczcie za jakość.. Mam nadzieję, że coś widać. Czekam na nowy telefon
Ogólnie po remoncie chyba wybiorę się na korektę.., bo jak się okazało robiąc mapę miałem przetarte te wałki rozrządu + przedmuch na 1 i 2 cylindrze. Teraz po naprawie głowicy myślisz, że korekta coś zmieni?