Strona 1 z 2

A6 C6 2.0 tfsi po programie

: 29 paź 2019, 18:02
autor: Gregorski3
Program robiony u Grzegorz w Rybniku.

Obrazek

: 31 paź 2019, 22:52
autor: bboykoti
Hej, jak na manual to trochę mało momentu, ja mam podobnie na obecną chwilę ale mam problem z doładowaniem i nie jest to końcowy wynik. Zdrowy motor bez kata powinien podobno wypluć 240/250KM i 360/380Nm.
Pozdro

: 01 lis 2019, 09:23
autor: Gregorski3
U mnie został zrobiony tylko program . Kata mam na miejscu. Jedynie mam usunięty zawór PCV. Owszem moment nie jest imponujący i można było jeszcze trochę go podnieść ale na tą chwilę mi to wystarcza bo auto w górnej części obrotów bardzo ładnie jedzie jak na swoją masę . Do tego program nie jest jakoś przesadnie mocny. Doładowanie jest ok 1 bar jak dobrze pamiętam. I ja wolę mieć moment płasko cały czas niż duża górka i szybko w dół.

: 01 lis 2019, 10:52
autor: bboykoti
Kat jak zdrowy to nie powinien mocno blokować ale z racji na wiek lepiej go wywalać i wkładać DP <okok> Jaki zawór PCV masz usunięty? Piszesz o Odmie? Czym go zastąpiłeś i jaki był powód usunięcia?
Pozdro

: 01 lis 2019, 14:10
autor: Gregorski3
Tak chodziło mi o odmę. Została usunięta bo membrana miała dziurę . A odmę zstąpiłem tym

Obrazek

: 01 lis 2019, 14:35
autor: januszm
szkoda ze prawie do 3000u/min zostalo bez zmian, to normalne?

: 01 lis 2019, 15:30
autor: Gregorski3
Tego to nie wiem to już ktoś bardziej doświadczony niech się wypowie. Pomiar robiony dynamometrem może dla tego tak to wygląda nie wiem.

: 02 lis 2019, 09:48
autor: bboykoti
Hej, a jakie były objawy pękniętej membrany?
Też chce założyć taki zestaw, bo może to też być powód nietrzymania boostu. Jakieś wskazówki czy łatwo się to wymienia?

U mnie od 2500obr/min mam taki fajny strzał momentu, że zrywa asfalt <radocha> Czuje się jakbym jeździł dieslem.
Pozdro

: 02 lis 2019, 11:32
autor: Gregorski3
Sam to wymieniałem. Jak masz jakiekolwiek zdolności manualne to nie ma z tym problemu. Jedynie delikatnie trudny dostęp jest do jednej śruby ale jak masz dobre klucze i taką łamaną końcówkę to zrobisz to bez problemu. Ja wymontowałem odmę i można było w nią dmuchnąć z obu stron i powietrze przelatywało a nie powinno. Jak puszcza powietrze w obie strony to membrana ma dziurę .Zresztą ja to robiłem też po to żeby mniej oparów oleju leciało prosto do kolektora. A wiadomo mniej oparów mniej syfu w kolektorze ssącym .

: 02 lis 2019, 12:47
autor: gom4z
Ja u siebie w tym samym motorze mam 229HP i 370NM

Od 2000 obrotów już pięknie ciągnie i idzie jak rakietka.

Bboykoti, mówisz, że warto wywalić kata? Z DP nigdy nie miałem doczynienia, więc nie wiem jak to jest. Obecnie mam zrobiony przelot końcowych tłumików tylko.

: 02 lis 2019, 15:09
autor: Gregorski3
Jak masz wykres to wrzuć tak dla porównania.

: 02 lis 2019, 20:22
autor: bboykoti
Hej, w naszej a6 z tym silnikiem podobno wąskim gardłem jest wydech a najbardziej nam go blokuje właśnie kat, szczególnie leciwy kat... Założyłbym na Twoim miejscu albo DP albo sportowego kata, miałem w poprzednim aucie DP i ładnie autko agresywniej brzmiało i lepiej wszystko wyglądało po strojeniu :)

Co do odmy to mam podejrzenie, że przepuszcza mi przez kolektor ssący z powrotem do TIP'a przed turbo powyżej 0,9 bara bo nie możemy więcej osiągnąć i może robi się tak zwany bybass dla boosta... Jak wymienię to dam znać bo może przyda się komuś na przyszłość.
Mój Tuner zadeklarował, że jak będzie wszystko ok z autem to 250KM lekko powinno wyjść :)

: 02 lis 2019, 23:53
autor: gom4z
Ja wyciąłem ostatnie tłumiki i już agresywnie ładnie brzmi, w szczególności na wyższych obrotach. Wewnątrz tak się tego nie odczuwa, trasę się robi przyjemnie, a na zewnątrz jest piękny dźwięk. DP to ciekawa opcja w sumie, ale nie chce też przesadzić z dźwiękiem, a nie mam jak dla porównania tego sprawdzić :|

U mnie też śmiało mogli ciągnąć więcej mocy, ale ich zdaniem to już na moją odpowiedzialność i tyle na ile poprzestałem była dobra granica, bezpieczna. Może masz zdrowsze podzespoły ode mnie, nie wiem.

Wykres postaram się jutro dodać, nie mam obecnie przy sobie.

: 04 lis 2019, 16:08
autor: bboykoti
gom4z a jakie wsadziłeś tłumiki końcowe?
Myślałem o dedykowanych Ultera ale koszt ok. 1200zł.
Pozdro

: 04 lis 2019, 22:18
autor: gom4z
bboykoti

Poprawka, ja wybebeszyłem całkowicie końcowe oryginalne tłumiki :p

Poniżej foto wykresu mapy; jeszcze miałem korektę ze względu na nieszczelność (odma).

Wybaczcie za jakość.. Mam nadzieję, że coś widać. Czekam na nowy telefon :(

Obrazek

Ogólnie po remoncie chyba wybiorę się na korektę.., bo jak się okazało robiąc mapę miałem przetarte te wałki rozrządu + przedmuch na 1 i 2 cylindrze. Teraz po naprawie głowicy myślisz, że korekta coś zmieni?