Strona 1 z 1
[A6 C6] 4.2 - tuning silnika
: 16 lut 2019, 13:55
autor: Zaqarum
Witam!
Zamierzam kupić AUDI A6 C6 4.2 V8 40V 335KM z planem podniesienia mocy.
W grę wchodzi kompresor bądź pojedyncze turbo, tak aby raczej nie przekraczać 500KM.
Czy taka modyfikacja ma sens? Czy bardziej opłacalnym będzie jakiś swap z RS6 C5?
I najważniejsze: czy da się z taką modyfikacją zmieścić w 25.000?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewentualne linki do ciekawych tematów, bo szczerze sam nie potrafię niczego konkretnego znaleźć poza już nieaktualnym:
[ Dodano: 2019-02-16, 13:55 ]
Może lepszym pomysłem byłby zakup wersji 3.0 V6 TFSI 290KM?
Wiele firm przy chiptuningu zwiększa moc do ~400KM.
Niestety z tym silnikiem jest tylko wersja po lifcie, która moim zdaniem nie ma już takiego uroku

: 16 lut 2019, 15:56
autor: mat1324
Z 3.0 TFSI wyciaga się prawie 450 KM po zmianie kółka oraz po zrobieniu softu. Akurat poliftowy sedan nie wygląda zbyt ciekawie, ale za avant prezentuje się lepiej niż przed liftem.
: 16 lut 2019, 16:44
autor: Zaqarum
450KM? Wał, korbowody i cała reszta dobrze to znosi?
Pytam, bo chciałbym to auto użytkować na co dzień, a mając taką moc przez pierwsze 2 lata zwykle dość często się jej używa

: 16 lut 2019, 17:32
autor: mat1324
Daje radę

. Po to się robi soft, aby dostować moc do auta.
: 17 lut 2019, 12:07
autor: Zaqarum
Czyli wychodzi na to, że to "tańsza opcja"
Poliftowe 3.0 TFSI to koszt około 45.000zł
Przedlift 4.2 FSI to około 35.000zł
Myślę, że 20.000zł to minimalny koszt dołożenia kompresora lub turbo wraz ze wszystkimi potrzebnymi wzmocnieniami.
Cały chiptuning wyjdzie chyba taniej niż 10.000zł? Bo jeżeli tak to lepiej mieć nowsze auto :D
: 22 lut 2019, 15:13
autor: AudiLover
Przed zakupem myślałem o podobnej opcji.
3.0 TFSI
vs
4.2 FSI
vs
5.2 FSI w wersji S6
Z TFSI łatwo wyciągniesz zakładane przez Ciebie 450KM. Co prawda w grę wchodzi kondycja silnika w egzemplarzu, który zakupisz, ale chip tuning nie jest tak gotówko-żerny jak uturbianie silnika. Z drugiej jednak strony z 4.2 i 5.2 na początek masz znacznie bardziej niezawodny silnik gdyż w TFSI lubią padać wtryski i silnik jest ogólnie rzecz biorąc bardziej "wyżyłowany", więc naprawdę trzeba o niego dbać. Regularne wymiany, wizyty w warsztatach. Przy FSI masz też lepszą "bazę" do ewentualnych mocniejszych przyrostów mocy. A jak wszyscy motomaniacy wiedzą - mocy nigdy za mało i po czasie nawet 450KM wydaje się niewystarczające

: 23 lut 2019, 16:36
autor: Zaqarum
S6 jest poza moim zasięgiem :D
: 24 lut 2019, 13:27
autor: AudiLover
Zaqarum pisze:
Poliftowe 3.0 TFSI to koszt około 45.000zł
Przedlift 4.2 FSI to około 35.000zł
:D
Dlaczego? Ceny przedlifotwej S6 są niewiele wyższe od 3.0TFSI:
OTOMOTO audi s6 c6
Zyskujesz większy potencjał niż w 4.2. Jedynym minusem są wyższe koszty utrzymania.
: 25 lut 2019, 19:05
autor: Zaqarum
Ma ktoś w ogóle pojęcie ile może wytrzymać silnik 4.2 bez zakuwania?
Bo koszta dołożenia turbo to 20.000+
A do tego jeszcze dochodzi remont i zakucie silnika czyli kolejne 10.000+
Ale to kwalifikuje na około 600KM+
Czyli 4.2 wytrzyma jakieś małe turbo?