Strona 1 z 1

[A6 C5] Chiptuning 2.7Biturbo 250km, jak wplywa na kondycje

: 28 gru 2018, 22:08
autor: pamel
Witam,
Jak ten silnik znosi chiptuning?
Auto jest w stanie absolutnie kolekcjonerskim, nie chcialbym, aby nowy program sprzyjal jemu szybszemu zuzyciu. Czy mam sie czego obawiac?W planach jest rowniez instalacja gazowa, co rowniez sprawia, ze mam pewne watpliwosci.

Autko to Audi A6 C5 Avant 2.7Biturbo, 250km, 2003rok.

Pozdrawiam

: 30 gru 2018, 22:05
autor: shaqal
Jak stan kolekcjonerski to zostaw serie i nie montuj gazu, pod kołdre i do garażu :)

Większość 2.7 jest zrobiona na 300-400KM i jakoś jeżdzą.

: 30 gru 2018, 23:58
autor: pamel
shaqal pisze:Jak stan kolekcjonerski to zostaw serie i nie montuj gazu, pod kołdre i do garażu :)
Bilem sie z myslami, czy tak nie zrobic, ale zdecydowalem sie, ze to bedzie moj daily car:)

: 31 gru 2018, 07:52
autor: Jarek-LT
Poczytaj sobie tę strone/forum- zobaczysz do czego zdolne te silniki i ich właściciele
http://sportaudi.pl/viewforum.php?f=3

: 03 sty 2019, 11:53
autor: pamel
Jarek-LT pisze:Poczytaj sobie tę strone/forum- zobaczysz do czego zdolne te silniki i ich właściciele
http://sportaudi.pl/viewforum.php?f=3
Probowal sie ktos ostatnio rejestrowac na tej stronie?Gdy ja to robie, wyskakuje blad, ze wszystkie pola z "*" powinny byc wypelnione, nie bylo by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, ze wypelnione sa.

: 03 sty 2019, 18:11
autor: Jarek-LT
Widocznie robisz to zle. Co do strony WWW musisz mieć wpisane sportaudi.pl <rotfl>

: 03 sty 2019, 19:26
autor: pamel
Jarek-LT pisze:Widocznie robisz to zle. Co do strony WWW musisz mieć wpisane sportaudi.pl <rotfl>
No tak..."bardzo" mi kolega pomogl...:)

: 04 sty 2019, 02:15
autor: zbig_wwl
Gratuluję zakupu - zmień profilówkę z tego diesla :)

Samym chip'em osiągniesz okolice 300ps i bardzo fajną "odczuciową" charakterystykę z dość dużym niutkiem do ok. 4500rpm. Jak już się do tego przyzwyczaisz, to będziesz miał "odczucie", że autko przymula w wyższych partiach obotów <okok> , ale jako daily to nadal daje radę.

Kolejne "stage" to już grubsze mody i większe $, bo żeby mieć te 350-380pa to masz do zrobienia turbiny, DP, IC, wtryski, pompa, sprzęgło, wydech + jakieś pierdołki, które zawsze wyjdą. Nie wspomnę, że jakiekolwiek mody to bym zaczął od hamulców, bo fabryczne, szczególnie tył, to jakieś nieporozumienie :)

A odpowiadając na pytania - silnik znosi chipa bardzo dobrze, w tym z LPG również (byleby set dobrany do mocy). Miałem 2.7bit w dwóch autach, łącznie z 8 lat, obydwa z LPG, z jednym przejeździłem ze 100kkm w konfiguracji 300ps, w drugim też około 100kkm w konfiguracji 360ps - nie przypominam sobie jakichkolwiek problemów z motorownią <okok>

: 04 sty 2019, 17:06
autor: pamel
zbig_wwl pisze: Miałem 2.7bit w dwóch autach, łącznie z 8 lat, obydwa z LPG, z jednym przejeździłem ze 100kkm w konfiguracji 300ps, w drugim też około 100kkm w konfiguracji 360ps - nie przypominam sobie jakichkolwiek problemów z motorownią <okok>
Z tego, co wiem, w turbo diesel'u spalanie sie zmniejsza po chiptuningu, a jak to wyglada w benzyniakach?

: 04 sty 2019, 22:53
autor: zbig_wwl
Tu masz moje "tankowania" https://www.motostat.pl/vehicle-stats/67202 z allroada jak był w konfiguracji 300ps. Po kolejnym "stage" spalanie nieco mi spadło, ale to głównie dlatego, że w ramach "stage" przyszła też baaardzo dłuuuuga skrzynia z disel'a. Statystyk już nie prowadziłem.

Generalnie nie liczyłbym, że po samym chip'ie spalanie spadnie bez szkody dla silnika i/lub środowiska - raczej w drugą stronę.