Strona 1 z 2
[A6 C7 TDI] BiTDI 313 - Chiptuning
: 29 maja 2018, 20:51
autor: furiozz
Hej ,
chciałem się zorientować gdzie w okolicach krakowa (+200km) mogę zrobić dobry program ? Zależy mi na ładnym rozwijaniu mocy w użytecznym jej zakresie 1.7-4k RPM bez gór i dolin . Nie wiem ile TIPTRONIC wytrzymuje momentu , ale chciałbym gdzies dobić do 770-800 NM.
Dzwoniłem dzisiaj do Gregora ale nie udało się dodzwonić . Dodatkowo chciałem zapytać czy jest sens zmieniać odrazu IC na większy ? Nie planuje więcej modów poza STAGE1 .
Gwarancja kończy się w sierpniu więc pewnie wtedy chciałbym też wymienić olej w skrzyni , moze jest szansa połączyć zabieg z wymianą ?
Pozdrawiam !
: 30 maja 2018, 08:08
autor: VAGPatrick
Polecam ci zmienić IC ale na firmowy wagnera. Nie jakieś chinskie badziewie. Ostatnio robiliśmy SQ5 STAGE2 z ic wagnera 405km 782nm.
: 18 wrz 2018, 19:30
autor: furiozz
Hej , macie jakąs stronkę ? Jaki koszt u Was takiej operacji z wymianą IC ?
[ Dodano: 2018-09-18, 19:30 ]
Hej odgrzewam temat , dostałem info od Gregor10 że zmiana IC nie jest konieczna , jedyne spadki mocy (dodatkowo niezauważalne) można doświadczyć w upalne dni i to przy ostrej jeździe.
Nie wiem czy warto inwestować 3600 zł w IC jak stockowy uciągnie.
: 20 wrz 2018, 22:26
autor: VAGPatrick
Na seryjnym IC maksymalnie 360-365km żeby to miało ręce i nogi.
Jak chcesz więcej to IC musisz zmienić. Wysoka temperatura nikomu nie służy.
: 29 sty 2020, 18:54
autor: Duli_xxxx
Na seryjnych gratach mi wyszło 390KM i 730Nm - różnica bardzo odczuwalna
: 29 sty 2020, 23:47
autor: Dani0
Zakładaj cooler bo ugotujesz ten silnik
Na seryjnym przy rozpędzaniu 0-200 przy 5 stopniach na zewnątrz miałem 45 na coolerze więc tragedia.
Nie rozumie tunerów ktĂ´rzy mówią że seryjny daje radę. No chyba że cały czas polewasz go wodą
Seryjny to daje rade jak ktoś go włoży do 2.0 fdi
: 31 sty 2020, 23:21
autor: Duli_xxxx
Chyba już ugotowałem. Po 2 tygodniach od wirusa chyba padła uszczelka pod głowicą bo wywala płyn krokiem jak się da po garach
: 01 lut 2020, 13:24
autor: 130TDI
Niezły ten Twój tuner, widać, że stawia tylko na cyferki by połechtać ego klienta, a nie bezawaryjność zestawu.

: 01 lut 2020, 14:45
autor: Duli_xxxx
130TDI pisze:Niezły ten Twój tuner, widać, że stawia tylko na cyferki by połechtać ego klienta, a nie bezawaryjność zestawu.

Być może masz rację Ale to tylko gdybanie. Być może bez programu również by padła uszczelka. Poza tym wiele ich ma podobne parametry lub nawet znacznie większe szczególnie Nm i jeżdżą. Żaden problem wrócić do serii tylko czy jest sens
: 01 lut 2020, 16:55
autor: Dani0
Naprawiaj uszczelki i dalej ogień na tłoki. Seria nie ma sensu w tym aucie kiepsko to jedzie
: 01 lut 2020, 20:54
autor: Duli_xxxx
Dani0 pisze:Naprawiaj uszczelki i dalej ogień na tłoki. Seria nie ma sensu w tym aucie kiepsko to jedzie
Przestaje rozumieć Twoje wypowiedzi. Sam masz program A się wypowiadasz jakbyś się śmiał z tego że mam podniesioną moc. Widzę że masz podobne parametry mocy. Tak czy inaczej jak go naprawie wracam do serii choć nie chętnie. Miałem z 8 aut chipowanych i nic się nie działo. Na pewno mogę się zgodzić z tym że w tym aucie tej mocy nie czuć
: 02 lut 2020, 02:12
autor: Dani0
Duli_xxxx,
Nic się nie naśmiewam sory jak tak to odebrałes
Ja zrobiłem program bo seria w tym aucie jest wg. Mnie słaba
I każdemu polecam bo auto jest żywsze
Byłem zdziwiony że w tym silniku idą uszczelki gosciu mi powiedział słuchaj robimy max 890 EGR rozsądnie bo tak czy siak przy 150.padna ci usczelki nawet w serii , i tyle
: 04 lut 2020, 19:57
autor: ozi_dafit
U mojego mechanika co jakiś czas pojawia się 3.0tdi na uszczelkę pod głowicą, nie ma znaczenia czy seria czy nie. Taka przypadłość tych silników ...zupełnie jak z rozrządem. Jak jest EGT na odpowiednim poziomie to bedzie jezdzic i jezdzic.
Ja u siebie mam 409@780NM przy seryjnym DPFie i FMIC Wagner, mozna zrobic wiekszy moment z 30, 40Nm ale silnik wtedy generuje duzo szybciej EGT blisko maxymalnej wartosci dlatego jest zrobiony mniejszy zeby moc smialo smigac po autostradach w ok predkosci max auta.
: 05 lut 2020, 22:33
autor: Dani0
Akurat EGT nie limituje momentu obrotowego bo największy jest w dieslu jest w średnim zakresie obrotów.
Na jakiej hamowni był robiony pomiar
Maha ,v-tech , dynoprojekt?
: 06 lut 2020, 17:54
autor: ozi_dafit
No nie do końca masz rację z tym stwierdzeniem o egt i momencie w bitdi, ja Ci teraz tego fachowo dokladnie nie wytlumacze bo nie mam takiej wiedzy ale jak bede za niedlugo robil korekte softu w ECU i TCU to dopytam co jak i dlaczegi i wtedy tutaj napisze.
hmm a ile masz obrotów w BiTDI przy np 220km/h na 8 biegu? Czy nie te właśnie "srednie obroty" jak to nazwałeś?
ostatnie moje pomiary byly na obciazeniowej dynoprojekt