Strona 1 z 1
Audi A6 c5 1.8t Multitronic (chiptuning)??
: 11 lip 2017, 22:52
autor: Grzego
Witam. Mam takie pytanko, czy były silniki 1.8t sprzężone z multitronikiem o mocy 180KM?
Bądź czy można
ze spokojnym sumieniem podnieść moc w takim silniku sprzężonym z taką skrzynią ze 150 KM do ok. 180/200 KM?
Pytam z ciekawości, bo nie znalazłem jeszcze takiego tematu o "starszych" multitronikach.
Z góry dzięki za odpowiedź

: 11 lip 2017, 23:00
autor: bendzji
nie w A6 C5 multitroniki z 1.8T były tylko w wersji 150KM , w A4 b6 występowały z wersją 190KM
najmocniejszy silnik z jakim występował multronic w C5 to 3.0V6 220KM
co do chipa jak zrobiony z głową to powinien dać radę ale ja bym chyba nie ryzykował , to tez kwestia momentu obrotowego ( z jakiegoś powodu 2.5TDI 180KM nigdy nie wystepowały ze skrzyniami multi )
: 11 lip 2017, 23:07
autor: Grzego
Cały czas mowa o tych starszych multritronikach które były montowane w Audi A6, A4 (nic nie wiem o A3) i reszcie pojazdów z grupy VW A.
Występował jeden typ multitroników, czy zależnie od mocy z którą musiały pracować coś w nich się różniło?
: 11 lip 2017, 23:46
autor: bendzji
multitronici tylko w AUDI z silnikiem zamontowanym wzdłużnie ( w żadnym VW czy Audi A3 nie było )
były na pewno róznice w mocniejszych autach ( sprzegła 7 lamelowe ) , podpytam się jutro u osoby która naprawia te skrzynie
: 27 sie 2017, 23:11
autor: Grzego
bendzji, I jak? Już coś więcej wiadomo? :P
: 27 sie 2017, 23:16
autor: bendzji
nic więcej się nie dowiedziałem , oprócz tego co pisałem
: 30 sie 2017, 13:37
autor: joter82
bendzji pisze:( z jakiegoś powodu 2.5TDI 180KM nigdy nie wystepowały ze skrzyniami multi )
ale z 1.8 nie wyciśnie takiego momentu jak z klekota. Ja bym koksował o ile zostaje na ori gratach.
: 07 lis 2017, 11:51
autor: Grzego
joter82,
Witam.
Problemem jest skrzynia. Bez potrzeby nie chcę jej niepotrzebnie obciążać
Właśnie nie wiem ile można zdrowo dodać koni/Nm aby jej nie uszkodzić/ nie zniszczyć.
: 13 lis 2017, 14:36
autor: KLICHO
Wszystko zależy od stanu osprzętu i silnika jak wszystko jest zdrowe możesz liczyć. Pytanie który model /-masz 1.8t ? 150 czy 180KM ? jak 150 to jakieś 170KM-180KM max na 180KM 200KM +/- . Ale jeśli teraz skrzynia jest uszkodzona czy coś nie rób takiego zabiegu. Moment najlepiej płasko pociągnąć niż ma być strzał dużo lepiej dla skrzyni.
: 13 lis 2017, 15:08
autor: bendzji
ma AWT 150KM na sondzie szerokopasmowej , jeżeli ma skrzynie z trybem S to jest ona ciut poprawiona i odporniejsza od poprzednich

: 22 lis 2017, 19:32
autor: Grzego
KLICHO, Witam.
Skrzynia chyba raczej nie jest uszkodzona. Na wiosnę tego roku miała przegląd "rozbiorowy" w Sserwis (Sopa). Po prostu wyjęli ją i rozpołowili aby zobaczyć w jakim jest stanie. Brakowało oleju... Ktoś spaprał robotę przy zdejmowaniu przedniego pasa bo rurki które idą ze skrzyni do chłodnicy, dokładniej mówiąc górna blaszka od rurki była wygięta i układ nie był szczelny. Myślałem że gniazdo podłączenia chłodnicy cieknie, zamówiłem nową chłodnicę i wymieniem sam, po wymianie okazało się że zaczęło jeszcze bardziej ciec z górnego podłączenia, dopiero wtedy zobaczyłem (miałem czas, miejsce i narzędzia do tego) że ktoś skrzywił tę płytkę mocującą rurę do gniazda chłodnicy. Powiem- nie byłem zachwycony, ale jakoś to musiałem naprawić. Nie udało mi się dobrać odpowiednich uszczelek, więc zastosowałem 2 uszczelki. Jedna w oryginalnym położeniu a druga większa/ grubsza za kołnierzem blokującym, czyli oryginał wchodzi głębiej a ta dodatkowa troszkę płycej, dzięki temu w ogóle nie cieknie/ poci się.
Co do chłodnicy...
Dobrze i nie dobrze że wymieniłem.
+ Nowa nie ubabrana, czysta chłodnica wewnątrz i na zewnątrz.
- Niepotrzebna wymiana właściwie sprawnej chłodnicy.
Zawsze są plusy i minusy
Mam chyba tę wersję "S" ponieważ mam opcje "D" jak i "biegi wirtualne: 1,2,3,4,5 i 6"
Nie powiem, jeśli umie się dbać i używać w odpowiedni sposób to skrzynia jest naprawdę komfortowa
ale... do rajdów nie nada się, chyba że lubimy ryzyko zepsucia czegoś co kosztuje niemało
Mam 150 KM.
PS.
Jak powinno wyglądać prawidłowe chipowanie?
Jestem za granicą i rozmawiałem z jedną osobą która zajmuje się elektryką/ elektroniką samochodową (tak przy okazji). Mówił że może by mi zrobił chiptuning samym programem, lecz bez udziału hamowni. Mówiąc inaczej ma/ miałby jakiś gotowy program/ wirus.
Tak chyba tego prawidłowo nie powinno się robić, w dodatku że mam taką a nie inną skrzynię, a ona nie lubi brutalności

: 22 lis 2017, 20:20
autor: bendzji
a masz opcję S w dół od D?
gotowy program do multi? ECU multi są inne niż w manulach , trzymałbym sie z daleka od takich ofert

: 03 mar 2018, 21:31
autor: Karolex...
Akurat w C5 AWT Multitronic nr ECU silnika są inne, ale parametry pracy zadane w mapach w serii przy 150KM są identyczne dla multi jak i manuala.
Plik gotowy bez podglądu parametrów bez diagnostyki to omijaj z daleka.
Hamownia do niczego potrzebna nie jest. Tylko komputer diagnostyczny, aby można było podejrzeć wszelkie parametry pracy i nanieść odpowiednie/ewentualne poprawki w sofcie jak najbardziej odpowiednie dla auta.
Hamownia niczego nie pokaże tylko kreski.
A diagnostyka pokaże wszystko:
-jak przebiega doładowanie,
-jak przebiega AFR, czy nie brakuje paliwa, czy czas wtrysku w normie,
- czy zapłon jest OK
- czy auto nie wyrzuca błędu,
-itd.
Tak powinien przebiegać prawidłowo chiptuning. Diagnostyka, parametr, a hamownia to tylko wisienka na torcie. Przy seryjnych modach nawet zbędna.
: 03 mar 2018, 22:30
autor: mat1324
Ale chciałbym wiedzieć jak wygląda krzywa mocy czy momentu

. Po drugie nie jesteś w stanie obserwować wszystkich parametrów silnika na raz

.
: 13 mar 2018, 10:13
autor: Karolex...
To przecież nie ma najmniejszego problemu jak chcesz mieć kreski to robisz z hamownią. Każda ma tyle ustawień, że tuner nawet jak softowo dobrze nie ogarnie to wykres zrobi jaki tylko chcesz. :D
Najwyraźniej nie wiesz na czym polega konkretna diagnostyka i podgląd parametrów pracy w czasie rzeczywistym.