Strona 1 z 1

Audi A6 c5 1.8t Multitronic (chiptuning)??

: 11 lip 2017, 22:52
autor: Grzego
Witam. Mam takie pytanko, czy były silniki 1.8t sprzężone z multitronikiem o mocy 180KM?
Bądź czy można ze spokojnym sumieniem podnieść moc w takim silniku sprzężonym z taką skrzynią ze 150 KM do ok. 180/200 KM?
Pytam z ciekawości, bo nie znalazłem jeszcze takiego tematu o "starszych" multitronikach.
Z góry dzięki za odpowiedź ;)

: 11 lip 2017, 23:00
autor: bendzji
nie w A6 C5 multitroniki z 1.8T były tylko w wersji 150KM , w A4 b6 występowały z wersją 190KM

najmocniejszy silnik z jakim występował multronic w C5 to 3.0V6 220KM


co do chipa jak zrobiony z głową to powinien dać radę ale ja bym chyba nie ryzykował , to tez kwestia momentu obrotowego ( z jakiegoś powodu 2.5TDI 180KM nigdy nie wystepowały ze skrzyniami multi )

: 11 lip 2017, 23:07
autor: Grzego
Cały czas mowa o tych starszych multritronikach które były montowane w Audi A6, A4 (nic nie wiem o A3) i reszcie pojazdów z grupy VW A.

Występował jeden typ multitroników, czy zależnie od mocy z którą musiały pracować coś w nich się różniło?

: 11 lip 2017, 23:46
autor: bendzji
multitronici tylko w AUDI z silnikiem zamontowanym wzdłużnie ( w żadnym VW czy Audi A3 nie było )


były na pewno róznice w mocniejszych autach ( sprzegła 7 lamelowe ) , podpytam się jutro u osoby która naprawia te skrzynie

: 27 sie 2017, 23:11
autor: Grzego
bendzji, I jak? Już coś więcej wiadomo? :P

: 27 sie 2017, 23:16
autor: bendzji
nic więcej się nie dowiedziałem , oprócz tego co pisałem

: 30 sie 2017, 13:37
autor: joter82
bendzji pisze:( z jakiegoś powodu 2.5TDI 180KM nigdy nie wystepowały ze skrzyniami multi )
ale z 1.8 nie wyciśnie takiego momentu jak z klekota. Ja bym koksował o ile zostaje na ori gratach.

: 07 lis 2017, 11:51
autor: Grzego
joter82,
Witam.
Problemem jest skrzynia. Bez potrzeby nie chcę jej niepotrzebnie obciążać
Właśnie nie wiem ile można zdrowo dodać koni/Nm aby jej nie uszkodzić/ nie zniszczyć.

: 13 lis 2017, 14:36
autor: KLICHO
Wszystko zależy od stanu osprzętu i silnika jak wszystko jest zdrowe możesz liczyć. Pytanie który model /-masz 1.8t ? 150 czy 180KM ? jak 150 to jakieś 170KM-180KM max na 180KM 200KM +/- . Ale jeśli teraz skrzynia jest uszkodzona czy coś nie rób takiego zabiegu. Moment najlepiej płasko pociągnąć niż ma być strzał dużo lepiej dla skrzyni.

: 13 lis 2017, 15:08
autor: bendzji
ma AWT 150KM na sondzie szerokopasmowej , jeżeli ma skrzynie z trybem S to jest ona ciut poprawiona i odporniejsza od poprzednich ;)

: 22 lis 2017, 19:32
autor: Grzego
KLICHO, Witam.
Skrzynia chyba raczej nie jest uszkodzona. Na wiosnę tego roku miała przegląd "rozbiorowy" w Sserwis (Sopa). Po prostu wyjęli ją i rozpołowili aby zobaczyć w jakim jest stanie. Brakowało oleju... Ktoś spaprał robotę przy zdejmowaniu przedniego pasa bo rurki które idą ze skrzyni do chłodnicy, dokładniej mówiąc górna blaszka od rurki była wygięta i układ nie był szczelny. Myślałem że gniazdo podłączenia chłodnicy cieknie, zamówiłem nową chłodnicę i wymieniem sam, po wymianie okazało się że zaczęło jeszcze bardziej ciec z górnego podłączenia, dopiero wtedy zobaczyłem (miałem czas, miejsce i narzędzia do tego) że ktoś skrzywił tę płytkę mocującą rurę do gniazda chłodnicy. Powiem- nie byłem zachwycony, ale jakoś to musiałem naprawić. Nie udało mi się dobrać odpowiednich uszczelek, więc zastosowałem 2 uszczelki. Jedna w oryginalnym położeniu a druga większa/ grubsza za kołnierzem blokującym, czyli oryginał wchodzi głębiej a ta dodatkowa troszkę płycej, dzięki temu w ogóle nie cieknie/ poci się.
Co do chłodnicy...
Dobrze i nie dobrze że wymieniłem.
+ Nowa nie ubabrana, czysta chłodnica wewnątrz i na zewnątrz.
- Niepotrzebna wymiana właściwie sprawnej chłodnicy.

Zawsze są plusy i minusy ;)

Mam chyba tę wersję "S" ponieważ mam opcje "D" jak i "biegi wirtualne: 1,2,3,4,5 i 6"

Nie powiem, jeśli umie się dbać i używać w odpowiedni sposób to skrzynia jest naprawdę komfortowa ;)
ale... do rajdów nie nada się, chyba że lubimy ryzyko zepsucia czegoś co kosztuje niemało ;p

Mam 150 KM.

PS.

Jak powinno wyglądać prawidłowe chipowanie?
Jestem za granicą i rozmawiałem z jedną osobą która zajmuje się elektryką/ elektroniką samochodową (tak przy okazji). Mówił że może by mi zrobił chiptuning samym programem, lecz bez udziału hamowni. Mówiąc inaczej ma/ miałby jakiś gotowy program/ wirus.
Tak chyba tego prawidłowo nie powinno się robić, w dodatku że mam taką a nie inną skrzynię, a ona nie lubi brutalności :p

: 22 lis 2017, 20:20
autor: bendzji
a masz opcję S w dół od D?

gotowy program do multi? ECU multi są inne niż w manulach , trzymałbym sie z daleka od takich ofert ;)

: 03 mar 2018, 21:31
autor: Karolex...
Akurat w C5 AWT Multitronic nr ECU silnika są inne, ale parametry pracy zadane w mapach w serii przy 150KM są identyczne dla multi jak i manuala.

Plik gotowy bez podglądu parametrów bez diagnostyki to omijaj z daleka.

Hamownia do niczego potrzebna nie jest. Tylko komputer diagnostyczny, aby można było podejrzeć wszelkie parametry pracy i nanieść odpowiednie/ewentualne poprawki w sofcie jak najbardziej odpowiednie dla auta.

Hamownia niczego nie pokaże tylko kreski.

A diagnostyka pokaże wszystko:
-jak przebiega doładowanie,
-jak przebiega AFR, czy nie brakuje paliwa, czy czas wtrysku w normie,
- czy zapłon jest OK
- czy auto nie wyrzuca błędu,
-itd.

Tak powinien przebiegać prawidłowo chiptuning. Diagnostyka, parametr, a hamownia to tylko wisienka na torcie. Przy seryjnych modach nawet zbędna.

: 03 mar 2018, 22:30
autor: mat1324
Ale chciałbym wiedzieć jak wygląda krzywa mocy czy momentu <lol> . Po drugie nie jesteś w stanie obserwować wszystkich parametrów silnika na raz <uoee> .

: 13 mar 2018, 10:13
autor: Karolex...
To przecież nie ma najmniejszego problemu jak chcesz mieć kreski to robisz z hamownią. Każda ma tyle ustawień, że tuner nawet jak softowo dobrze nie ogarnie to wykres zrobi jaki tylko chcesz. :D

Najwyraźniej nie wiesz na czym polega konkretna diagnostyka i podgląd parametrów pracy w czasie rzeczywistym.