Strona 1 z 1

[A6 C5] CHIP w 1.8T AEB a katalizator, intercooler, blow of

: 26 kwie 2017, 13:45
autor: Shaman4
Witam
Przymierzam się do zrobienia witaminki w moim 1.8T
Coś nie coś się dowiedziałem ale może uzyskam jeszcze jakieś potrzebne informacje, ewentualnie jakieś wskazówki :]

1.

Zanim zrobię program to na pewno wyleci kat bo coś w nim zaczyna brzęczeć i wstawię downpipe - to bedzie na pewno na plus dla silnika a że mam bodajże jedną sondę wiec błędu nie powinno być .

2.

A gdybym wrzucił większy intercooler ?
Dało by to coś (podobno tylko dla żywotności samej turbiny a po za tym raczej nic)

3.

Mam założony zawór Blow off (hybryda z Properfekt)
Tu z kolei słyszałem że powinien być ori DV jeżeli ma być virus
Prawda to i dlaczego?

4.

Układ SAI wyrzucać czy nie?
Czy to też coś da?
Nie którzy wyrzucają lub omijają N 249
Ale po coś to fabryka chyba wstawiła


Z góry Dziękuje za odpowiedzi :)

: 26 kwie 2017, 13:59
autor: Łukasz13
Tak, aeb jedna sonda można wstawić dp, przy okazji obejrzyj strone gorącą turbiny pod względem peknięć i poluzowanej klapki wg, bo piszesz że coś brzęczy to może być klapka.
Co do ic jak najbardziej na plus, seryjny to troche nieporozumienie i w serii ledwo co daje rade, po programie w ciepły dzień bez ic cześć mocy niestety znika.
Blow off jak sprwny może zostać
Co do sai i n249 to jeśli masz aeb to nie masz tych elementów w silniku, no chyba że to nie aeb...

: 26 kwie 2017, 14:44
autor: Shaman4
Wykrecalem sondę i zagladalem kamerka i jak się kat zaczyna to jest taka siateczka i ona jest przerwana w jednym miejscu.

Blow off sprawny posłownik regeneracji właśnie.

A o tym ze AEB SAI nie ma to gdzieś czytalem ale pewny nie bylem.

Jednostka na pewno AEB

Czyli jednak ic tez trzeba zrobić na to wygląda.

Są gotowe zestawy po 1500 zł, aleona myślałem żeby kupiC sam intercooler a rurki w swoim zakresie dopasować.
Zawsze to taniej

: 26 kwie 2017, 21:17
autor: Ziomek
Co do blow-offa to raczej bym się tak nie rozpędzał, jeśli silnik zostanie w miarę seryjny to taki blow off będzie raczej przeszkadzał bo będzie to nieszczelność dla komputera.
Jeśli masz miga i pojęcie o spawaniu to taniej dolot cię wyjdzie ale też nie ma co liczyć na wielkie oszczędności bo kolanka i rurki z nierdzewki tanie nie są.

: 27 kwie 2017, 07:49
autor: 130TDI
Wyrzucenie kata jest na plus bo turbina szybciej wstaje no i można osiągnąć większy moment obrotowy, szczególnie w dolnym zakresie obrotowym.
Większy IC przy takich modach to podstawa. Powyżej 20 stopni na dworze będziesz miał spadki mocy, przy upałach dość znaczne.

Można pokusić się też założyć większe wtryski.

Mam dłubniete 1.8T w A4 na 212 KM i 324 NM. Założony DP, dodatkowy IC po prawej stronie, większe wtryski no i program.

: 29 kwie 2017, 16:45
autor: Shaman4
Łukasz13 pisze:Tak, aeb jedna sonda można wstawić dp, przy okazji obejrzyj strone gorącą turbiny pod względem peknięć i poluzowanej klapki wg, bo piszesz że coś brzęczy to może być klapka...
Dziś wyleciał kat, auto lepiej się zbiera. Ale dużo nie jeździłem żeby cokolwiek więcej powiedzieć.
Tylko jest taki motyw ze nie sprawdziłem turbiny, przypomniało mi się dopiero jak było już przykrecone wszystko. Ale że mam śruby ruszone juz to nie będzie tragedii z odkreceniem i będę musiał jeszcze zerknąć.
Bo co się okazało najgorsze że nadal brzeczy jak schodzi z obrotow :-(

I teraz co to może być , co to jest ta klapka i czy od razu trzeba to naprawiać.

[ Dodano: 2017-04-29, 16:45 ]
Ogarnołem trochę temat ale mam pytanie przy ilu barach powinna zaczynać otwierać się ta klapka WG w turbinie?
Regulował ktoś to sam?

Gdzie się najlepiej wpiąć przewodem do wskaźnika turbo?

: 29 kwie 2017, 18:42
autor: Ziomek
Klapka jest sterowana przez gruszkę, gruszka reaguje na ciśnienie z turbiny ale nie bezpośrednio tylko poprzez zaworek n75 a on jest sterowany poprzez sygnał PWM ze sterownika silnika. Seryjna 150 jeździ na doładowaniu max 0.6b.

: 30 kwie 2017, 21:42
autor: Shaman4
A nie wiesz przy ilu barach powinna zacząć się otwierać?
Gdzieś czytałem ze od 0.2 a gdzie indziej ze od 0.5.

: 01 maja 2017, 10:50
autor: Ziomek
Nie wiem i pewnie ciężko jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć bo PWM to sygnał 01. No i raczej bym sam gruszki nie regulował, jak już zabrałeś się za mody to może jak był odkręcony wydech to turbo można było wyciągnąć i zawieść do sprawdzenia. Co do brzęczenia to może to nie wydech tylko łańcuszek na wałkach?

: 01 maja 2017, 19:50
autor: Shaman4
No wiem. Nawet nie zajrzałem. Będę musiał jeszcze zerknąć i ewentualnie zregenerować.

[ Dodano: 2017-05-01, 19:50 ]
Założyłem wskaźnik doładowania.W trakcie jazdy dociagałem do 5000 rpm a na wskaźniku ledwo dobijalo do 0,5 bar.
Czy to by tłumaczyło uszkodzona turbine?
Pomijając fakt jeśli dobrze podlaczylem wężyk do wskaźnika

I jeszcze pytanko.
Mam wrażenie że po wywaleniu kata jakby kopcila trochę.
A przynajmniej dopóki się nie rozgrzala.
Być może przez to że w trakcie zakładania wskaźnika odnalazłem ją na chwilę i gasilem kilkanaście razy.

: 01 maja 2017, 21:24
autor: Ziomek
Nie wiem jak to wyglądało w dolnych partiach obrotrów ale to też może sugerować nieszczelności w dolocie, np niedomagający zawór DV. Wyjmij go i sprawdź wg instrukcji na forum. Zawor jest na dole po stronie pasażera z przodu auta.

: 01 maja 2017, 21:40
autor: Golona
Shaman4 pisze: Mam wrażenie że po wywaleniu kata jakby kopcila trochę.
A przynajmniej dopóki się nie rozgrzala.
Mam pytanie, jak bardzo zmieniła się charakterystyka pracy po wywaleniu kata? Bo słyszałem, że całkowicie inaczej brzmi. I czy nie śmierdzi gazem ? Bo również takie rzeczy wyczytałem :)

Jeszcze jedna sprawa, bo też się przymierzam do takich modyfikacji powoli, możesz powiedzieć jaki tuner się tego podjął ( wgrania witaminki :D )? Jak by wszystko zrobił dobrze to bym się na pewno do niego zgłosił :)

: 06 maja 2017, 19:22
autor: Shaman4
Ziomek pisze:Nie wiem jak to wyglądało w dolnych partiach obrotrów ale to też może sugerować nieszczelności w dolocie, np niedomagający zawór DV. Wyjmij go i sprawdź wg instrukcji na forum. Zawor jest na dole po stronie pasażera z przodu auta.
Mam blow offa hybryde po regeneracji, raczej bym stawiał na turbiny i ta klapke co ja gruszka otwiera.

[ Dodano: 2017-05-01, 22:42 ]
Co do kata.
To trochę jest głośniej, ale tak delikatnie.
Auto jest trochę zwawsze.
A gazem na pewno nie śmierdzi.
A gościa od witaminy znalazłem w Zgierzu

[ Dodano: 2017-05-06, 19:22 ]
Wina była po stronie turbiny. Została zregenerowana i teraz dopiero dmucha.

Ale jest coś takiego że jak lecę po kolei biegami, dajmy na to do 3tyś i bieg itd. to idzie normalnie.

A jak mam np. 5 bieg i 2tyś obrotów i depne w podłogę gaz to przez chwilę jakby poszarpie i dopiero idzie.

Dziwne że odczuwam coś takiego dopiero po wymianie turbiny, wcześniej nic.

Ma ktoś jakieś pomysły?

: 06 maja 2017, 20:55
autor: Ziomek
Tak. Logi.

: 10 maja 2017, 21:23
autor: Shaman4
Wyszyscilem ten zaworem czarny koło turbo (nie DV) i to małe koło tego zaworka, dochodzą do tego przewody.
Zmieniłem świece na stare i z powrotem.
Zmieniłem cewki na inne i z powrotem.

Nie wiem co było ale jest dobrze. Może coś nie łączyło dobrze.
Błędów zero.

Ale i tak chciałbym zrobić te logi żeby wiedzieć czy jest dobrze wszystko.

I teraz pytanie, jakie bloki pomiarowe powinienem zczytac.
W tych statycznych i dynamicznych.
Nie robiłem nigdy tego ale powinienem dać radę.